جمعه 27 اردیبهشت 1387

بيانيه جبهه ملی ايران - آمريکا و اروپا به مناسبت زادروز دکتر محمد مصدق

هم ميهنان آزاده،
نزديک به يک سده است که نام دکتر محمد مصدق بر تارک جنبش ملی و دموکراتيک ملت ايران ميدرخشد وکوششهای گونه گون در زدودن نقش و ياد اين شخصيت برجسته از تاريخ ايران، عملا ّ بی نتيجه مانده است. هربار با اوج مبارزات آزاديخواهانه مردم ايران نام مصدق بازهم نماد آزادگی، قانونمداری، عقلانيت، مسالمت و ايرانيت ميگردد. هزاران مبارز راستين راه " آزادی، استقلال و عدالت اجتماعی" افتخار ميکنند که راه او را می پيمايند و در راستای پندار، گفتار و کردار او گام برميدارند. و اين نه برای ساختن يک بت و دلبستگی از روی کهنه پرستی، که از برای نيرو و الهام گرفتن از تلاشها و تجارب بينظير او در مبارزه برای هدفهای ديرينه، امروزی، منطقی و بحق ملت ايران است.
ايرانيان،
مصدق و ياران وفادار او جنبش و پيکار چند نسل از ملت ايران برای آزادی و مردمسالاری را براستی جدا از مبارزه عليه حاميان بيگانه ارتجاع و استبداد داخلی نمی ديدند و همواره احقاق
- حاکميت ملت در سايه گزينش واقعا آزاد نمايندگان مردم برای قوای سه گانه کشور،
- حاکميت ملی برای دفاع از منافع ملی در برابر اعمال نفوذ بيگانگان و
- عدالت اجتماعی در خدمت بهزيستی و همبستگی ايرانيان
را بر پرچم خود نوشته بودند. آنها از آزاديخواهی، ملی گرايی و دموکراسی خواهی تصوری جز اين نداشتند. نبرد نهضت ملی ايران با استعمار انگليس و نواستعمار آمريکا و روسيه درواقع بخشی جدانشدنی از مبارزه برای آزادی و دموکراسی در ايران بود و چقدر بی پايه است اتهام بيگانه ستيزی ِ ميرزا بنويسهای مزدور امروزی که با عناوين گوناگون کوشش در تيره کردن مبارزات درخشان دکتر محمد مصدق و نهضت ملی ايران را دارند. جنبش ملی و دموکراتيکی که با کودتای ننگين ۲۸ مرداد موقتا قطع شد، تنها متعلق به جبهه ملی ايران نبود بلکه پيدايش جبهه ملی و نقش کليدی و موفقيت دولت ملی دکترمصدق، خود فرآورد و مديون اين جنبش همگانی ملت ايران بود. جبهه ملی ايران متشکل از گروه ها، احزاب و افرادی که گرايشهای عقيدتی گوناگون داشتند، آماج و خواسته های بحق ملت را بيان و نمايندگی ميکرد و هنوز هم چنانکه نيک بنگريم سياست، اهداف و مبارزات جبهه ملی ايران دربرگيرنده تمام خواستهای دموکراتيک ِ طبقات، اقشار و گرايشهای گوناگون سياسی ملت ايران ميباشد. کار و پيکار خستگی ناپذير دکتر مصدق در راه برپائی دولت حقوق مدار و ايجاد حاکميت ملی و جامعه ای با موازين عرفی، امروز شفافتر و گسترده تر از هر زمان مورد اقبال نسل جوان و فعالان جنبش ملی و دموکراتيک ايران واقع گرديده است. کوشندگان جنبش ملی و دموکراسی خواهی ايران با بزرگداشت مصدق، آموزه های اين آموزگار بزرگ ملت ايران را بعنوان افکار و انديشه های راهنما و مشعل راهشان گرامی ميدارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هموطنان،
پس از نمايان شدن شکست آشکار و سخت سياستهای ضدملی ، ضدايرانی و ضد دموکراتيک حاکميت جمهوری اسلامی و بخطر افتادن شيرازه کشور، ملت ايران بازهم گزينه ديگری جز مبارزه برای حاکميت خويش، استقلال و رفاه اجتماعی ندارد. اينبار بايستی تجربيات راه مصدق و نهضت ملی ايران در شرايط کنونی جهان چند قطبی باز خوانده شده و به کار گرفته شود. نبايد به ورشکستگان جمهوری اسلامی اجازه داد که از نام مصدق و ياران فداکار او برای اِعمال سياستهای پوچ و متعفن استبدادی، ارتجاعی و ماجراجويانه خود سوء استفاده بکنند. مبارزه ملت ايران برای "آزادی، استقلال و عدالت اجتماعی" و جدايی دين از حکومت و دولت ادامه دارد و بی هيچ ترديد بزودی به نهضت همه گيری که از ميان خود رهبری روزآمد خويش را نيز خواهد آفريد، تبديل خواهد شد. به اميد آنروز نزديک!

پاينده باد ايران
زنده باد جنبش ملی و دموکراتيک ملت ايران

پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ماه ۱۳۸۶
جبهه ملی ايران- آمريکا و اروپا

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه جبهه ملی ايران - آمريکا و اروپا به مناسبت زادروز دکتر محمد مصدق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016