دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد: واقعيت‌ها نشان‌دهنده حضور قدرتمند مافيا در ايران است، ايسنا


مشاور مطبوعاتی رييس‌جمهور با تاکيد بر وجود مافيا در حوزه اقتصادی در کشور گفت: دولت نهم و در راس آن دکتر احمدی‌نژاد با توکل به خدا و با تمام توان مصمم است به مبارزه سخت و دشوار خود با مافيا ادامه دهد و تا وقتی مسووليت اداره کشور برعهده اين دولت است ، سنگرهای مافيا يکی پس از ديگری فرو خواهد ريخت.

به گزارش ايسنا، علی‌اکبر جوانفکر در نوشتاری با اشاره به اين بخش از سخنان وزير سابق اقتصاد در يک برنامه تلويزيونی که "پديده مافيا در کشور ما سازمان يافته نيست که عده‌ای نشسته باشند و با فعاليت‌های خاصی بخواهند به کشور ضربه بزنند" افزود: مطلب فوق را جناب آقای دانش‌جعفری در برنامه جمعه شب سيما اظهار کرد؛ شخصی که طی نزديک به سه سال، سکان مديريت اقتصاد کشور را در دست داشت.

جوانفکر با بيان اين اعتقاد که اين سخنان به روشنی از فاصله‌ای عميق ميان باورهای ذهنی وزير سابق اقتصاد با واقعيت‌های تلخ و غيرقابل انکاری حکايت می‌کند که امروز گريبانگير ملت ايران است، اظهار کرد: وقتی فرياد رييس‌جمهور از نقش فسادانگيز باندهای مافيايی در اقتصاد کشور بلند شده و از مبارزه سنگر به سنگر با اين گونه جريان‌های فاسد سخن به ميان می‌آورد، چگونه می‌توان پذيرفت که مهم‌ترين و کليدی‌ترين عضو کابينه تا اين حد با ساده‌انگاری و خوش‌خيالی ، به همکاری با دولتی بپردازد که با همه وجود سرگرم به انجام رساندن يکی از پيچيده‌ترين مصاف‌های سه دهه اخير ملت ايران است و چگونه می‌توان از چنين فردی توقع مقاومت ، ايستادگی و فداکاری در اين مبارزه سخت و دشوار را داشت. بدون ترديد ملت ايران از واژه مافيا و کارهای مافيايی بيزار و متنفر است، اما اين انزجار و تنفر ، نه تنها به حل مشکل مافيا در کشور ما منجر نشده بلکه باعث شده است تا مافيا به شکل پيچيده‌تر و هنرمندانه‌تری عمل کند.

وی اظهار کرد: واقعيت‌های پيش رو نشان می‌دهد مافيا در ايران با در اختيار داشتن يک شبکه به هم پيوسته رسانه‌ای و دسترسی به منابع مهم مالی و هم‌چنين جا خوش کردن در ارکان قدرت، بسيار قدرتمندانه، ماهرانه و هوشمندانه عمل می‌کند و می‌تواند افکار و اذهان عمومی و خصوصی را در مسير اهداف و منويات خود دستکاری کند و سمت و سوی رفتار و گفتار آنها را با خواست و اراده خود تنظيم کند. دکتر احمدی‌نژاد شايد از معدود کسانی باشد که بيشترين شناخت را از قدرت مافيا در ايران به دست آورده و با صراحت نيز اذعان کرده است که دولت به لحاظ تبليغی حريف مافيا نمی‌شود؛ اما اين اعتراف به منزله ياس و عقب‌نشينی در مبارزه با مافيا نيست . قدرت و خطر مافيا در ايران سبب دست‌کشيدن دولت احمدی‌نژاد از مبارزه با آن نخواهد شد و اين دولت نمی‌تواند چشم خود را بر روی هم بگذارد و حقايق را ناديده بگيرد.

وی تصريح کرد: مبارزه با مافيا در ايران نيازمند افشاگری و حساس‌کردن شاخک‌های حسی جامعه نسبت به عملکرد باندهای مافيايی است؛ باندها و گروههايی که در دو دهه اخير با رانت‌خواری ، به مجوزها و انحصارات خاص در عرصه بازرگانی خارجی دست يافته‌اند و با بهره گرفتن از ابزارهای متنوع و متعددی که در اختيار دارند، به سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی در مسير تصميمات و اقدامات دولت که در جهت منافع ملت انجام می‌شود ، سرگرم هستند. رفتار و عملکرد مافيايی آن‌ها مبتنی بر تضييع حقوق و منافع ملی و ايستادگی در برابر اراده و خواست ملت ايران است.

جوانفکر گفت: شبکه‌های انحصار به حدی قدرتمند هستند که حتی در مراجع تصميم‌گيری و قانون‌گذاری نيز قدرت مانور دارند و قانون و مقررات را به نحوی که مطلوب نظرشان باشد به تصويب می‌رسانند. فردی که با استفاده از رانت ارتباط و نفوذ در ارکان قدرت ، انحصار واردات سيگار را در يد اختيار خود گرفته و ديگران را برای پرداخت باج سبيل چند ميليارد تومانی تحت فشار قرار می‌دهد و حتی رييس دخانيات ايران را تهديد به برخورد می‌کند ، اگر رفتار مافيايی ندارد ، چه چيزی را نشانه گرفته است و در جست و جوی چيست ؟ يک شبکه ديگر انحصار که قادر است ابزار رسانه‌ای را با هدف تحريک احساسات و تهييج افکار عمومی به خدمت بگيرد تا دولت را برای موافقت با توزيع يک داروی وارداتی ميان بيماران تحت فشار قرار دهد و از اين طريق پول گزافی را به جيب بزند ، اگر سرگرم انجام يک کار مافيايی نيست ، پس مشغول چه کاری است ؟

يک موضوع ديگر به شکر مربوط می‌شود که شبکه انحصار آن را با قيمت ارزان وارد کشور کرد و دولت برای حمايت از توليد داخلی ، شکر را از کارخانه‌های توليدکننده به قيمت هر کيلو۵۶۰ تومان خريد. در اين ميان گروهی پيدا شدند که قصد داشتند شکر ارزان را به نام توليد داخل به ازای کيلويی ۵۶۰ تومان به دولت بفروشند و هنگامی که دولت متوجه ترفند آنها شد ، با استفاده از ابزار رسانه ، دولت را متهم به واردات شکر و ضربه زدن به توليد کردند . آيا می‌توان در برابر اين رفتار مافيايی چشم برهم نهاد و آن را ناديده گرفت ؟

مشاور مطبوعاتی رييس‌جمهور اظهار کرد: دولت احمدی‌نژاد نه فقط يک دولت مهندسی و کارگری بلکه يک دولت علمی و دانشگاهی است و با استدلال و منطق بر اين نکته تاکيد می‌کند که منابع پولی بايد در تمام کشور توزيع بشود و از تکرار روندهای گذشته که سبب بلوکه شدن منابع بانکی در دست يک عده خاص شده بود ، جلوگيری شود. دولت نهم با هدف ايجاد اشتغال برای جوانان ، اقدام به حمايت و راه‌اندازی بنگاههای کوچک توليدی کرد و شش هزار ميليارد تومان از وامهای بانکی را در قالب اعتبارات زودبازده در اختيار آنها قرار داد . فريادها از همه سو بلند شد که اين کار تورم‌زاست، اين درحالی است که مجموعه وامهای بانکی به بيش از ۲۰۰ هزار ميليارد تومان می‌رسد ، چگونه است که آن ۱۹۴ هزار ميليارد تومان تورم زا نيست و اين شش هزار ميليارد تومان که سبب توليد و اشتغال در کشور شده است ، تورم زاست ؟ آيا می‌توان بر روی مافيای رسانه‌ای چشم فرو بست و نقش مخرب و سازماندهی شده آنها را برای مختل کردن تصميمات و اقدامات اصولی و تاثيرگذار دولت نهم ناديده گرفت ؟ مافيای ايران با بهره گرفتن از ابزار تبليغات، آن چنان استادانه عمل می‌کند که جبهه مقابل خود را در افکار عمومی به جای متهم مافيا می‌نشاند. مافيای ايران اين رفتار را از عملکرد مافيا در غرب و به خصوص در اروپا الگو برداری کرده است. مافيای رسانه‌ای در ايران ، بيش از همه محصول عملکرد باندهايی است که برای از کارانداختن نظام اسلامی در دوره قبل از هيچ تلاشی فروگذار نکردند و با تحصن و اعتصاب و استعفا ، نظام اسلامی را به چالش کشيدند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس‌جمهور تا کنون در چند نوبت ، سرنخ‌هايی از فعاليت باندهای مافيايی را فاش ساخته است و اينک نوبت اصحاب رسانه است تا برای تنوير افکار عمومی به تحقيق ، پژوهش و پرسشگری بپردازد و پرده از فعاليت باندهای مافيايی بردارد؛ اما در اينجا نيز مشاهده می‌کنيم که مافيای رسانه‌ای با رفتار ماهرانه و هنرمندانه خود، مانع از ريشه‌يابی موضوع ، در فضای رسانه ای کشور می‌شود و اذهان دست‌اندرکاران و فعالان عرصه رسانه‌ای را آن‌چنان دستکاری می‌کند که آنها نيز دچار ترديد ، ابهام و شبهه می‌شوند و نه تنها ، تحقيق و بررسی پيرامون عملکرد مافيا که بيش از هميشه ضرورت يافته است ، به فراموشی سپرده می‌شود، بلکه رييس‌جمهور نيز نسبت به اصل وجود مافيا در معرض پرسش خبرنگاران قرار می‌گيرد!

جوانفکر در پايان گفت: دولت نهم و در راس آن دکتر احمدی‌نژاد با توکل به خدا و با تمام توان مصمم است به مبارزه سخت و دشوار خود با مافيا ادامه دهد و تا وقتی مسووليت اداره کشور برعهده اين دولت است ، سنگرهای مافيا يکی پس از ديگری فرو خواهد ريخت. ان‌شاء‌الله

Copyright: gooya.com 2016