جمعه 27 اردیبهشت 1387

۴ معاون رييس‌جمهور، ۹ وزير، رييس‌کل بانک مرکزی و ۳ صاحب‌نظر اقتصادی، اعضای کار گروه تحولات اقتصادی کشور شدند، ايسنا

هيات وزيران در راستای انجام اصلاحات و تحول ساختاری در اقتصاد کشور و تحول در نظام های مالياتی، گمرکی، بانکی، توزيع کالا، توزيع يارانه‌ها و ارزش‌گذاری پول ملی که زمينه ساز شکوفايی و بهره وری مناسب است، اعضای کارگروه تحولات اقتصادی را تعيين کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) پايگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: هيات وزيران در جلسه مورخ ۲۲ ارديبهشت ۸۷ بنا به پيشنهاد رييس‌جمهور و به استناد اصول ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی، کار گروهی متشکل از پرويز داودی معاون اول رييس جمهور، ‌امير منصور برقعی معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهور، ابراهيم عزيزی معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی رييس جمهور، علی سعيدلو معاون اجرايی رييس جمهور، حسين صمصامی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارايی، سيدمحمد جهرمی وزير کار و امور اجتماعی، مصطفی پورمحمدی وزير کشور، غلامحسين نوذری وزير نفت، محمد عباسی وزير تعاون، عبدالرضا مصری وزير رفاه و تامين اجتماعی، سيد مسعود مير کاظمی وزير بازرگانی، علی اکبر محرابيان وزير صنايع و معادن، محمدرضا اسکندری وزير جهاد کشاورزی، ‌طهماسب مظاهری رييس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران و سه نفر صاحب نظر در امور اقتصادی به انتخاب رييس جمهور، برای بررسی و تصميم گيری در طرح‌های تحول اقتصادی تعيين کرد.

بر اساس مصوبه دولت، تصميم گيری در خصوص امور اجرايی موضوع ياد شده به کليه اعضای کار گروه به عنوان نمايندگان ويژه رييس جمهور و تصويب و اصلاح آيين نامه‌ها و مقررات مربوط به موضوع مذکور به وزيران عضو کار گروه تفويض شده است.

تصميمات و مصوبات اکثريت اعضا يا وزيران کار گروه حسب مورد در حکم تصميمات رييس جمهور و هيات وزيران و قابل صدور است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سيدشمس‌الدين حسينی نيز با حکم رييس جمهور به سمت دبير کارگروه تحولات اقتصادی منصوب شده است. در حکم رييس جمهور خطاب به وی آمده است: ضرورت انجام تحولات ساختاری در اقتصاد کشور بر تمام دلسوزان و آگاهان روشن و از لوازم رشد موزون و پايدار و رفع مشکلات عديده و خواسته ملت بزرگ ايران و رهبری گرانقدر است. تحول در نظامات مالياتی، گمرکی، بانکی، توزيع کالا، توزيع يارانه‌ها و ارزش‌گذاری پول ملی، لازمه اصلاحات اساسی در بخش اقتصاد و زمينه ساز شکوفايی و بهره وری مناسب است. اينک که به لطف الهی تهيه برنامه جامع تحولات اقتصادی مراحل خود را طی می کند و بايد مقدمات برپايی کارگروه عملياتی فراهم گردد و با توجه به توانمندی و تجربه جناب عالی را به عنوان ـ دبير کارگروه تحولات اقتصادی ـ منصوب می‌نمايم.

Copyright: gooya.com 2016