چهارشنبه 1 خرداد 1387

افزايش تلاش ها برای لغو استيضاح وزير بازرگانی، مهر

استيضاح وزير بازرگانی که در دستورر کار دوم امروز مجلس بود، در دستور چهارم قرار گرفت در حالی که بررسی طرح استيضاح وقت يک جلسه کامل مجلس را می گيرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، استيضاح وزير بازرگانی که در دستور کار جلسه علنی امروز قرار داشت در رديف چهارم دستور جلسه امروز قرائت شد.اين درحالی است که بررسی استيضاح همواره وقت کامل يک جلسه مجلس را می گيرد و پيش از اين نيز بررسی استيضاح ها پس از نطق چهار نماينده که در دستور جلسات هفتگی مجلس است، در دستور کار قرار می گرفت.

بر اساس شنيده ها در راهروی مجلس استيضاح کنندگان از دقايق اوليه حضور درمجلس در حال صحبت و گفتگو با يکديگر بودند تا تکليف استيضاح ميرکاظمی را مشخص کنند.

احمد بزرگيان نماينده سبزوار که ازامضا کنندگان استيضاح است و درجلسات گذشته نسبت به لابی های نمايندگان دولت وحضور آنان در لابه لای صندلی ها به هيئت رئيسه اخطار داد و از اين رفتار غير عرفی شکايت کرده بود.

وی صبح امروز و پيش از آغاز جلسه علنی با روی گشاده به خبرنگاران گفت: استيضاح کنندگان هم اکنون جلسه دارند بايد ببينيم در مورد آن دود سفيد خارج می شوند يا سياه!

بزرگيان روز گذشته در مورد نامه جمعی از نمايندگان که از استيضاح کنندگان خواسته بودند امضا خود را پس بگيرند گفته بود اگر اين نامه ارائه شود قابل بررسی است.

عماد افروغ و علی عسگری امضا کنندگان استيضاح نيز از سوی ديگر در مورد اين نامه گفته بودند به هيچ وجه امضای خود را پس نمی گيرند.

عادل آذر نيز صبح امروز در پاسخ به خبرنگاران که از او پرسيدند آيا استيضاح انجام می شود يا خير گفت: استيضاح را در دستور دوم گذاشته اند يعنی انجام نمی شود!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کاظم دلخوش نماينده صومعه سرا نيز در پاسخ به همين سئوال گفت: چه کسی گفته استيضاح انجام می شود.

وی که خنده کنان اين سخنان را می گفت تصريح کرد: من به شما می گويم انجام نمی شود، رايزنی هايی انجام شده که استيضاح انجام نشود.

طرح استيضاح وزير بازرگانی که از مدتها پيش توسط عده ای از نمايندگان تهيه شده بود به علت تلاش هيئت رئيسه در عدم انجام آن در جلسات ۱۷ ارديبهشت و ۲۵ ارديبهشت اعلام وصول شد اما امروز که تقريبا جلسه آخر مجلس است اين طرح در دستور کار قرار داشت. اما با قرا ردادن آن به عنوان چهارمين دستور تقريبا می شود آخرين استيضاح مجلس هفتم را تمام شده دانست ، مگر اينکه اتفاق خاصی رخ دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افزايش تلاش ها برای لغو استيضاح وزير بازرگانی، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016