چهارشنبه 1 خرداد 1387

احمدی نژاد: وزير بازرگانی مظلوم واقع شد، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس جمهور پس گرفتن امضاهای استيضاح وزير بازرگانی را کاری درست از سوی مجلس دانست و گفت: خوشحاليم که استيضاح وزير بازرگانی منتفی شد چرا که اين وزير با عملکردی مثبت واقعاً مظلوم واقع شده بود.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و با تسليت ايام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا الگوی کمال و سعادت برای همه بشريت از ابتدا تا انتها است و واسطه همه خيرات بشريت آن وجود عزيز و نورانی است.
وی با اشاره به جلسه امروز هيئت دولت افزود: در اين جلسه بحث تحولات اقتصادی که پيش از اين در کارگروه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته بود، مطرح شد و در چند جلسه نيز بحث آن ادامه می‌يابد و جمع‌بندی نهايی در هفته اول تير به مردم اعلام می‌شود.
احمدی‌نژاد با اشاره به تحولات منطقه‌ای و جهانی درباره تحولات لبنان گفت: کارها در اجلاس قطر ظاهراً روند مثبتی دارد و اميدوارم که موضوع را به گونه‌ای پيگيری کنند که به نتايج کاملی برسند.
وی ادامه داد: در لبنان همه گروه‌ها بايد همت کنند تا استقلال ، عزت و حقوق ملت لبنان حفظ شود.
وی گفت: ديگران به خصوص قدرت‌های بزرگ که اشتهای زيادی برای بلعيدن لبنان دارند، نبايد در امور اين کشور دخالت کنند.
احمدی‌نژاد از ديگر مسائل مورد بررسی در جلسه امروز هيئت دولت را موضوع خشکسالی جهانی و نحوه جلوگيری از انتقال تبعات آن به داخل کشور عنوان کرد.
رئيس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره منتفی شدن استيضاح وزير بازرگانی گفت: اين کار از ابتدا نيز نادرست بود و کاش مجلس زودتر اين کار خود را اصلاح می‌کرد، چرا که وزير بازرگانی واقعاً مظلوم واقع شد.
وی ادامه داد: استيضاح وزير بازرگانی چند بار مطرح و چند بار نيز پس گرفته شد، اما من حرف‌های کسانی که به اين استيضاح اصرار داشتند شنيدم.آن‌ها مسائلی را مطرح می‌کردند که واقعاً درباره عملکرد وزير بازرگانی مصداق نداشت و ديديم وزير بازرگانی در حقيقت به خاطر فعاليت‌های مثبتی که انجام داده می‌خواهد استيضاح شود.
احمدی‌نژاد تصريح کرد: آقای ميرکاظمی يکی از موفق‌ترين وزرای دولت بوده است و خوشحاليم که استيضاح ايشان انجام نشد، چرا که وزارت بازرگانی در اين چند سال کارهای بزرگ و زيربنايی انجام داده است به عنوان مثال قيمت ميوه در شب عيد امسال حتی کمتر از بعضی سالهای گذشته بود، يا به عنوان نمونه ديديم که بعضی از ائمه جمعه برخی افراد و بعضی رسانه‌ها موضوع گرانی برنج را به دولت نسبت دادند اين حرف‌ها ناشی از عدم اطلاع آنها بود.
احمدی‌نژاد گفت: دولت در آبان ماه سال گذشته متوجه شد که قيمت مواد غذايی در سطح جهان به شدت در حال افزايش است، ما پيگير اين موضوع شديم اما دولت فقط دو ابزار داشت يکی تعرفه گمرکی است و ديگری يارانه.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی‌نژاد با بيان اينکه لايحه‌ای برای کاهش آسيب‌های اين افزايش قيمت جهانی تقديم مجلس کرديم که نه تنها دو فوريت آن رأی نياورد، بلکه به يک فوريت آن نيز رأی ندادند و در حقيقت تاکنون هم مطرح نشد و برای اين کار منابعی اختصاص ندادند اما دولت تمام تلاش خود را به کار گرفت و برنج وارد کرديم تا بتوانيم قيمت آن را کنترل کنيم.
ما تمام تلاش خود را به کار گرفتيم و اگر دولت می‌توانست خودش را هم پول کند ما اين کار را می‌کرديم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: وزير بازرگانی مظلوم واقع شد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016