چهارشنبه 8 خرداد 1387

احمدی نژاد: دولت نهم قانونمندترين دولت هاست، مهر

رئيس جمهور روابط بين دستگاههای گوناگون کشور با يکديگر و دستگاهها با مردم را پايه هر نوع برنامه ريزی،کار و سازندگی در کشور خواند و گفت : دولت نهم قانونمندترين دولتها بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد که ظهر امروز در مراسم معارفه محمدرضا رحيمی معاون حقوقی و پارلمانی خود درنهاد رياست جمهوری سخن می گفت، با بيان اين مطلب اظهار داشت : امروز هر مقدار ارتباطات گسترش پيدا کند دستگاههای اجرايی کشور با هماهنگی بيشتری با يکديگر همکاری خواهند کرد.

وی افزود : نظام جمهوری اسلامی ايران که نظامی متکی به قانون و انقلاب است و به سمت آرمانهای نظام و انقلاب اسلامی حرکت می کند بايد تلاش کند تا روابط مستحکم را در دستگاهها و وزارتخانه های خود ايجاد کند چرا که اگر روابط در نهادهای گوناگون به درستی تنظيم نشود حرکت دچار خدشه خواهد شد و از آرمانها دور خواهيم ماند.

رئيس جمهور نقش تنظيم روابط را نقشی اصيل و پايدار خواند و گفت : چيزی که در مناسبات سياسی امروز بايد به آن توجه کرد موضوع روابط است که متاسفانه توجه چندانی تا کنون به آن نشده است.

دکتر احمدی نژاد با بيان اينکه در بين همه دستگاههای اجرايی کشور جايگاه معاونت حقوقی رئيس جمهور برجسته است، گفت: مديريت کل کشورو همچنين دستگاههای اجرايی با رئيس جمهور است و همين امر نيازمند کمک قوه مقننه است که در اين بين هماهنگی لازم را معاون حقوقی و امور مجلس رياست جمهوری انجام می دهد.

وی با تاکيد بر اينکه نظام جمهوری اسلامی ايران نظامی منحصر به فرد است، خطاب به حاضرين گفت : نظام جمهوری اسلامی ايران هم نظامی پارلمانی است و هم نظام رياستی . امروزخوشبختانه وجود قانون اساسی باعث شده است تا دستگاهها و قوای سه گانه ما بدانند هر کدام حد و مرزشان کجاست که همين امر در اداره کشور بسيار تعيين کننده است.

روابط بين دولت و مجلس يک رابطه ويژه است

رئيس جمهور در ادامه به روابط دولت و مجلس اشاره کرد و گفت : روابط بين دولت و مجلس يک رابطه ويژه است چرا که هر دوی اين قوا بايد قدم به قدم با هم حرکت کنند و با يکديگر در ارتباط باشند، تنظيم اين رابطه کار بسيار مهم، حساس و تاثيرگذار است از اين جهت می توان گفت کار معاونت حقوقی رئيس جمهور مهم و تعيين کننده است.

احمدی نژاد با بيان اينکه جهت دولت نهم معلوم است، خطاب به حاضرين گفت : امروز تمامی دستگاههای اجرايی بايد هماهنگ با يکديگر برای ساختن ايران اسلامی و برپايی عدالت و تعالی حرکت کنند چرا که اين مسير زمانی به نتيجه خواهد رسيد که همه دستگاهها به خصوص قوای سه گانه، دست اندرکاران و مسئولان کشور با اين آهنگ عمومی همراه شوند و با يک تعامل سازنده در اين مسير گام بردارند.

وی در بخش ديگری ازسخنانش به تعدادی از وظايف مهم معاونت حقوقی و پارلمانی اشاره کرد و گفت : حوزه معاونت حقوقی کارهای سنگينی بر عهده دارد که بايد هر چه زودتر سازماندهی شود. البته اين حوزه جزء پرکارترين معاونت هاست و جزء سخت ترين کارهايی است که يک مدير بايد انجام دهد.

رئيس جمهور ادامه داد : در اين حوزه معاونت رئيس جمهور چند کار اصلی است که بايد سرعت داده شود که اولين آنها دسته بندی تنقيح قوانين است چرا که اگر بخواهيم از آسيبها در امان باشيم بايد قوانينی وضع شود که مانع توليد و سرعت بخشيدن به کارها نشود.

حوزه مسئوليت ها مشخص شود

احمدی نژاد خاطر نشان کرد : متاسفانه امروز در برخی قوانين می بينيم که قوای سه گانه هر کدام به يک اندازه اختيارات دارند که همين امر در بسياری از مسائل ما را دچار مشکل می کند پس بايد اين قوانينی که به اين شکل جلوی پيشرفت کار را می گيرند اصلاح شود ، جايی که نيازمند تفسيراست ، تفسير شود .

رئيس جمهور گفت : بايد گروهی تشکيل شود تا با يک برنامه ريزی معين در اين رابطه کار کنند تا حوزه مسئوليتها و روشها مشخص شود.

وی در ادامه تنظيم آئين نامه ها و بخشنامه ها و همچنين مصوبات دولت را يکی ديگر ازکارهای مهم معاونت حقوقی رياست جمهوری برشمرد و گفت : تنظيم روابط دولت با بخشهای ديگر يکی از کارهای مهمی است که معاونت حقوقی بايد انجام دهد بايد قوانين را طوری بررسی کرد که اختلافاتی که دودش به چشم مردم می رود از بين برود.

دستگاههای اجرايی حق دعوا با يکديگر را ندارند

رئيس جمهور در ادامه خطاب به تمامی دستگاههای اجرايی کشور گفت : هيچ دستگاهی حق ندارد با دستگاه ديگر وارد دعوا شود.

احمدی نژاد در ادامه خطاب به مسئولان امور پارلمانی و حقوقی رياست جمهوری گفت : بنده از شما می خواهم قوانين سالهای گذشته ای که وجود دارد را خلاصه کنيد و در اختيار مديران قرار دهيد به طوريکه هر کسی که قرار شد در نظام جمهوری اسلامی به عنوان خدمتگزار مشغول به کار شود ابتدا اين قوانين را بخواند و بداند بايد با چه دستگاههايی در ارتباط باشد.

قوه مجريه يک تن واحد است

وی در بخش ديگری از سخنان خود قوه مجريه را يک تن واحد خواند و گفت : مجموعه ماموريتهای قوه مجريه يک ماموريت است و همه بايد با هماهنگی آن را انجام دهيم چرا که اهميت اين قوه با ساير قوا از اهميت بالايی برخوردار است.

رئيس جمهور يادآور شد : معاونهای پارلمانی دستگاهها بايد با هماهنگی معاونت پارلمانی رئيس جمهور تلاش کنند تا دولت يکپارچه و منظمی داشته باشيم که در اين راستا معاونتهای حقوقی و دستگاههای مربوطه بايد بيش از حد تلاش کنند.

احمدی نژاد افزود : دستگاههای اجرايی گمان نکنند که يک طرحی وقتی به امضا رسيد موفق شدند، اينطور نيست. زمانی ما موفق خواهيم بود که کل دولت موفق شده باشد.

تشکيل جلسات برای حل مشکلات مردم

رئيس قوه مجريه در ادامه خطاب به حاضرين گفت : بنده از شما می خواهم تا جلسات منسجمی را با يکديگر برگزار کنيد و در آن جلسات به بررسی مشکلات بپردازيد به طوريکه استانداران نيز بايد در جلساتی همچون جلسات شما در استانها برای رفع مشکلات برپا کنند.

وی تصريح کرد : امروز بايد با وجود تمامی نقايص و يا مشکلاتی که بر سر راه دولت ايجاد می شود منسجم، همدل و با ساير قوا در جهت سازندگی کشور حرکت کنيم.

احمدی نژاد در ادامه سخنانش ضن تقدير از تلاشهای جعفر زاده سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی رئيس جمهور، گفت : بنده زمانی که از آقای جعفر زاده خواستم تا بيايند واين معاونت را در اختيار بگيرند، وی به بنده گفت که برايشان حکم سرپرستی بزنم چرا که اين حوزه يک حوزه حساس و پرکار و در عين حال بی سروصداست.

رئيس جمهور خاطرنشان کرد: امروز به لطف خدا ما در معاونت حقوقی و پارلمانی رياست جمهوری از کارشناسان و دلسوزانی در اين امور بهره می بريم که وجودشان برای ما بسيار ارزشمند است.

رحيمی زندگی اش را وقف انقلاب کرده است

وی در ادامه به سوابق و کارنامه درخشان محمد رضا رحيمی معاون جديد حقوقی و پارلمانی رياست جمهوری اشاره کرد و گفت: آقای رحيمی از جمله نيروهايی است که زندگی اش را برای انقلاب وقف کرده است. بنده نديده ام که وی در طول مديريتش بنشيند و برای خودش کار کند. خدماتی که در کردستان انجام داده است خدماتی بی بديل است. رحيمی شخصی است که در سه قوه فعاليت کرده است وما امروز از وی به عنوان معاون حقوقی و پارلمانی رئيس جمهور استفاده می کنيم.

احمدی نژاد در ادامه به انصراف خود از معرفی رحيمی به عنوان سرپرست پيشنهادی وزارت کشور اشاره کرد و گفت : قرار بود آقای رحيمی به عنوان سرپرست وزارت کشور معرفی شود ولی بنده به دلايلی نظرم را تغيير دادم چرا که ديدم يک قلمهايی عليه وی به راه افتاده است که می خواهند وی را قطعه قطعه کنند که در آنجا بنده اين احساس را کردم که اگر وی به وزارت کشور برود نمی گذارند کار کند. سپس با آقای رحيمی موضوع را در ميان گذاشتم که وی نيز پذيرفت.

رئيس جمهور ادامه داد: رحيمی شخصی است که در دوران ديوان محاسبات به سمت منافع شخصی اش نرفت بر خلاف اشخاصی که در دوران تصدی مسئوليت خود به کارهای "بيزينسی" نيز روی می آورند.

دولت نهم قانونمندترين دولت هاست

وی در ادامه به گزارش کميسيون تلفيق مجلس هشتم مبنی بر اينکه دولت نهم قانونمندترين دولتها بوده است اشاره کرد و گفت: دولت نهم دولتی است که تلاش کرده طبق قانون حرکت کند و گزارش کميسيون تلفيق مجلس هفتم نيز اين موضوع را تاييد می کند ما در دولت تلاش کرديم ايراداتی که به لوايح دولت گرفته می شد اصلاح شود و سپس برگردانده شود اما در دولتهای گذشته اين امر صورت نمی گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از سخنان رئيس جمهور جعفر زاده سرپرست سابق معاونت حقوقی و پارلمانی رياست جمهوری به ارائه گزارشی از کارهای صورت گرفته در دوران تصدی خويش در اين پست پرداخت.

در اين مراسم نيز محمدرضا رحيمی معاون جديد حقوقی و پارلمانی رئيس جمهور به بيان برنامه ها و ديدگاههايش در اين مسئوليت جديد پرداخت.

در پايان اين مراسم رئيس جمهور با اهدای لوح يادبود از تلاشهای جعفرزاده سرپرست اين معاونت تقدير و تشکر کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: دولت نهم قانونمندترين دولت هاست، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016