سه شنبه 21 خرداد 1387

صدور قرار التزام برای سليمی‌نمين در پی شکايت جاسبی، ايسنا


عباس سليمی‌نمين صبح روز سه‌شنبه با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت به سوالات بازپرس اين شعبه درباره شکايت عبدالله جاسبی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ايسنا، عباس سليمی‌نمين که در پی شکايت عبدالله جاسبی به شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت احضار شده بود، در برابر بازپرس، پاسخگويی را منوط به روشن‌شدن وضعيت حقوقی جاسبی کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سليمی‌نمين پس از شرکت در جلسه‌ی بازپرسی در تشريح روند اين جلسه گفت: حضور عبدالله جاسبی در دانشگاه آزاد غيرقانونی است و تا کنون مدرکی دال بر اينکه از جانب هيات امناء به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده باشد ارائه نداده و بنابراين مويد اين است که وی قانونی نيست.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای از دادستان خواستم که از شورای عالی انقلاب فرهنگی استعلام شود که تاکنون استعلام نشده است؛ اگر اين استعلام انجام شود باز هم گواه بر اين خواهد بود که جاسبی قانونی نيست و به هيچ‌وجه از جانب هيات امنا به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشده زيرا بر اساس اساسنامه‌ی دانشگاه آزاد، زمانی کسی می‌تواند خودش را رييس دانشگاه آزاد بنامد که بر اساس بند ۱۲ و ۱۳ اساسنامه اين دانشگاه از جانب هيات امنا به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده باشد. از آنجايی که معرفی نشده بنابراين جاسبی و منصوبان وی نمی‌توانند طرح شکايتی در محاکم عليه کسی بکنند مگر اينکه به‌عنوان شخص حقيقی اقدام کنند.

سليمی‌نمين اعلام آمادگی کرد که اگر جاسبی به عنوان شخص حقيقی، ادعايی را عليه‌ وی مطرح کند به ادعاهايش پاسخ دهد.

وی گفت:‌ مادامی که جاسبی شماره نامه ارائه نکند يا از شورای عالی فرهنگی مدارکی دال بر طی روند مشخص شده در اساسنامه را ارائه نکند، من ترجيح می‌دهم از آنجايی که ايشان غيرقانونی است به ادعاهايش پاسخ ندهم و امروز هم به هيچ يک از ادعاهای ايشان پاسخ ندادم.

سليمی نمين افزود که پاسخ دادن به قاضی را منوط به روشن شدن وضعيت حقوقی جاسبی کرده است.

وی با بيان اينکه بازپرس از وی آخرين دفاع را اخذ کرده گفت: با قرار التزام ۵۰ ميليون ريالی آزاد هستم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدور قرار التزام برای سليمی‌نمين در پی شکايت جاسبی، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016