پنجشنبه 23 خرداد 1387

صفارهرندی: بسياری از مشکلات حوزه مطبوعات از گذشته به ارث رسيده است، فارس

خبرگزاری فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ريشه بسياری از مشکلات مزمن در حوزه مطبوعات را باقی مانده از ساليان گذشته دانست و گفت: تغيير و رفع اين مشکلات نيازمند تدوين آيين‌نامه های جديد است که وزارت ارشاد در حال پيگيری اين موارد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدحسين صفارهرندی چهارشنبه شب در نشستی با خبرنگاران استان چهارمحال و بختياری در محل سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اين استان اظهار داشت: وزارت ارشاد در خصوص حل اين مشکلات پيشنهاداتی را به هيئت دولت ارائه کرده و در انتظار تصويب و ابلاغ است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اضافه کرد: يک مورد از اين پيشنهادات، مربوط به تعرفه‌های چاپ آگهی در روزنامه‌هاست که به زودی نيز ابلاغ می‌شود.
در اين نشست که به صورت پرسش و پاسخ با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، خبرنگار يکی از هفته‌نامه‌های منتقد دولت خطاب به صفار هرندی گفت: بسياری از انتظارات جامعه مطبوعاتی از وزارت ارشاد و به ويژه وزيری که خود را از خانواده مطبوعات می‌داند برآورده نشده و به نوعی به هدر رفته است.
لهراسب قلی‌پور، خبرنگار و عضو شورای سردبيری هفته‌نامه زاگرس ايران با بيان اينکه در حال حاضر هيچ‌گونه حمايتی از خبرنگاران نمی‌شود، اظهار داشت، جامعه مطبوعاتی اميدوار است در زمان باقی مانده در دولت نهم بخشی از انتظارات اين قشر از جامعه برآورده شود.
وی گفت: متأسفانه نه در دولت سابق با آن همه شعار و نه در دولت نهم خبرنگاران از پيگيری خواسته‌های خود نتيجه‌ای نگرفته‌اند.
قلی‌پور تصريح کرد: در چهارمحال و بختياری، خط قرمزهای کار رسانه‌ای پررنگ‌تر از جاهای ديگر است و وسعت نظر و صعه صدر در برخورد با مطبوعات بايد افزايش يابد.
اين گزارش حاکی است، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اظهارات اين خبرنگار گفت: اينکه تاکنون در قياس با انتظارات خبرنگاران کار درخور و شايسته‌ای صورت نگرفته مورد قبول است اما بيشتر اين مشکل ناشی از عدم همکاری و همراهی مطبوعات و خبرنگاران با وزارت فرهنگ و ارشاد است.
صفارهرندی افزود: در ابتدای فعاليت در وزارت ارشاد سعی داشتم همکاران و دولتمردان را متقاعد کنم که از انتقادها و برخی تخريب‌های مطبوعات دلگير نشده و اين امر را حق رسانه‌ها و کار خبری بدانند.
وی ادامه داد: در مقابل انتظار ما از مطبوعات اين بود که بدون جانبداری و يا ضربه زدن، نفس واقعيات را منعکس کنند اما در ادامه اين مسير گاه تخريب‌ها و تيترهای منفی بی‌شماری ديده می‌شد که اين همکاری و انتظارات دو طرفه را خدشه‌دار می‌ساخت.
صفار هرندی گفت: برخی مطبوعات در حالی که در مقابل فعاليت‌ها و اقدامات بزرگ و تأثيرگذار دولت از جمله سفرهای استانی در سکوت مطلقی فرو رفته و بسياری از واقعيات را ناديده می‌گيرند، گاهی هم به تخريب‌های خلاف واقع دست می‌زنند، چگونه توقع همراهی و پاسخگويی به انتظارات خود را دارند.
وزير ارشاد همچنين در پاسخ به خبرنگاری در خصوص يارانه‌های بخش مطبوعات گفت: قرار شده يارانه‌ها به مرور زمان جای خود را به امور ديگری داده و هدفمند شود.
صفار هرندی افزود: حذف و هدفمند کردن يارانه‌ها از بخش‌های مختلف شروع شده و شايد بخش فرهنگ آخرين بخش اين برنامه باشد.
وی اضافه کرد: با اين شرايط توقع افزايش يارانه ها را در هيچ جايی نداشته باشيد چرا که حرکت به سمت کاهش يارانه‌ها است.
اضافه می‌شود در اين نشست که تا آخرين ساعات شب گذشته به طول انجاميد، چند تن از خبرنگاران و مديران نشريات محلی مشکلات کار رسانه‌ای و به ويژه مشکلات مالی خود را با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ميان گذاشتند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صفارهرندی: بسياری از مشکلات حوزه مطبوعات از گذشته به ارث رسيده است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016