جمعه 24 خرداد 1387

فعالان جنبش زنان بامداد جمعه آزاد شدند، کانون زنان ايرانی

کانون زنان ايرانی : نه نفر از فعالان جنبش زنان و روزنامه نگاران حوزه زنان توسط نيروهای امنيتی و پليس امنيت تهران که ديروز بازداشت شده بودند،بامداد امروز جمعه به قيد ضمانت آزاد شدند.

بازداشت شدگان پس از آزادی گفتند همگی تحت بازجويی قرار گرفته و بدون اينکه تفهيم اتهام شوند ،در باره عقايد و فعاليت هايشان مورد سوال قرار گرفته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ديروز ، نسرين ستوده وکيل و مدافع حقوق زنان و کودکان ، آيدا سعادت , جلوه جواهری ، ، ناهيد ميرحاج ،سارا لقمانی و نفيسه آزاد فعالان جنبش زنان و عاليه مطلب زاده (عکاس) ، فريده غائب و ژيلا بنی يعقوب روزنامه نگار بازداشت شده بودند.

ديروز قرار بود تعدادی از فعالان جنبش زنان در گالری راه ابريشم تهران سالروز ۲۲ خرداد ،روز همبستگی زنان را گرامی بدارند اما آنها هنگام مراجعه به اين گالری با درهای بسته و حضور نيروهای انتظامی و امنيتی و ممانعت شان برای برگزاری اين نشست مواجه شدند . اين در حالی است که پيش از اين مديريت اين گالری فرهنگی موافقت خود را با بر گزاری اين مراسم اعلام کرده بود اما با فشار نيروهای انتظامی و امنيتی مجبور شد درهای گالری را بر ميهمانان و سخنرانان اين مراسم ببندد.

اين زنان که همگی در برابر در گالری راه ابريشم بازداشت شده بودند،از فعالان کمپين يک ميليون امضا عليه قوانين تبعض آميز هستند.

بر اساس اطلاعيه شماره دو کميته هماهنگی برگزار کننده اين مراسم مقامات مسوول در تمام دوسال گذشته از دادن مجوز به فعالان جنبش زنان برای برگزاری تجمع مسالمت آميز خودداری کرده اند و هرگونه تجمع محدود آنها را نيز مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده اند و حتی در برخی از موارد مانع برگزاری هرگونه گردهمايی اين فعالان در خانه های شخصی شان شده اند.گروه هماهنگی اظهار تاسف کرده است که نيروهای امنيتی از برگزاری يک مراسم آن هم با حضور جمع محدود صد و پنجاه تا دويست نفره و در يک محيط سربسته به وحشت می افتند و از برگزاری آن ممانعت می کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فعالان جنبش زنان بامداد جمعه آزاد شدند، کانون زنان ايرانی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016