دوشنبه 27 خرداد 1387

هاشمی رفسنجانی: در سال گذشته ۸۵ درصد از درآمدهای ارزی کشور مصرف شده است، ايسنا

- نجات کشور در قطع وابستگی به نفت است

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح روز دوشنبه در ديدار جمعی از نمايندگان دوره‌ی هشتم مجلس شورای اسلامی و اعضای مجمع متخصصين و نمايندگان اين تشکل در ۳۰ استان کشور، رشد روزافزون تخصص‌ها را طبيعت معمول گذشت زمان خواند و گفت: توجه به رشته‌ها باعث تسريع رشد علم و تکنولوژی می‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) رييس مجلس خبرگان رهبری، تدوين و تصويب رشته‌های تخصصی در دانشگاه‌ها و حتی مدارس را به خاطر رشد روزافزون علوم در جهان دانست و گفت: شاهديم که مجلس شورای اسلامی و ديگر مراکز تصميم‌ساز و تصميم‌گير کشور هم با تشکيل کميسيون‌ها و کميته‌ها به اين مهم توجه دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين با اشاره به اصلاح مواردی از لايحه اصل ۴۴ قانون اساسی و تهيه الزامات چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام در جلسات مجمع گفت: تخصص در هر دو موضوع، اهميت خود را بر فضای مباحث ديکته می‌کرد.

هاشمی رفسنجانی، تصميمات اقتصادی بدون کارشناسی را برای هر جامعه‌ای مضر دانست و گفت: اين‌گونه تصميمات يا بی‌خاصيت می‌مانند و يا اگر به اجرا برسند، برای چرخه اقتصادی کشور مضر هستند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به گزارش کارشناسان خزانه‌داری کل کشور گفت: متاسفانه در سال ۸۶، ۸۵ درصد از درآمدهای ارزی کشور مصرف شده است که اين امر برای جامعه در حال توسعه خوب نيست.

هاشمی رفسنجانی، وابستگی به نفت را برای هر کشوری مصيبت دانست و گفت: در صورت عدم تامين درآمد نفت به دليل احتمالات سياست‌های داخلی و خارجی، هر کشوری دچار مشکل خواهد شد.

وی با توصيه به نمايندگان مجلس برای دقت در مباحث اقتصادی و لزوم توجه به آمار گفت: نجات کشور ما قطع وابستگی به نفت است که از تاکيدات مقام معظم رهبری است.

رييس مجلس خبرگان رهبری هم‌چنين با اشاره به دستاوردهای سفر به سرزمين وحی گفت: در جلسات خصوصی با پادشاه عربستان به اين نتيجه رسيديم که همکاری ايران و عربستان می‌تواند بسياری از مشکلات جهان اسلام، به‌خصوص در عراق، لبنان، فلسطين و افغانستان را حل کند.

وی با بيان اهداف برگزاری کنفرانس گفت‌وگو در مکه و دستاوردهای آن افزود: اختلاف نظر در مباحث، رحمت، و تنازع، بسيار بد است که همگان بايد از آن پرهيز کنند.

هاشمی با اشاره به سوابق افراطی‌گری‌ها در برخورد با فرقه‌های اسلامی گفت: تعصبات افراطی خوره اعتقادات منطقی و عقلانی است و بايد حکمت در رفتار همه‌ی مسلمانان حاکم شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر به منطقه‌ی فدک و بيان سابقه‌ی تاريخی آن نيز گفت: بسياری از علمای عربستانی فدک را فقط در حد کتاب‌های تاريخی می‌دانستند اما در اين سفر، جغرافيای آن را با جزئيات مضبوط از زمان حضرت فاطمه (س) ديديم.

در آغاز اين ديدار دکتر زارع و نصيرزاده رييس و دبيرکل مجمع متخصصين، آقايی رييس کميسيون عمران مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمين حسن ملک‌محمدی نماينده‌ی دامغان در مجلس شورای اسلامی، با ارايه‌ی گزارشی از فعاليت‌ها و برنامه‌ها، به بيان ديدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف کشور پرداختند و خواستار حضور بيشتر آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در مباحث جاری کشور برای حل مسائل شدند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمی رفسنجانی: در سال گذشته ۸۵ درصد از درآمدهای ارزی کشور مصرف شده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016