جمعه 7 تیر 1387

هاشمی رفسنجانی خطاب به غرب: کوچک تر از آن هستيد که بخواهيد ما را تشويق يا تنبيه کنيد، انتخاب

خبرگزاری انتخاب - آيت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اقدام گستاخانه اتحاديه اروپا در مسدود کردن حساب های بانک ملی ايران افزود: امريکا نيز برای فشار آوردن به ايران قطعنامه و لايحه به مجلس سنا و نمايندگان برده است، هشت کشور صنعتی هم در ژاپن ادامه فشار به ايران را بررسی کرده اند اما ما بارها نصيحت کرده ايم که اين ادبيات به نفع شما نيست، شما با کشوری باسابقه مواجهيد.

نمازجمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله هاشمی رفسنجانی رئيس مجلس خبرگان رهبری با حضور مردم خداجو در دانشگاه تهران اقامه شد . آيت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران خطاب به غرب گفت: شما کوچک تر از آن هستيد که بخواهيد ايران را تشويق يا تنبيه کنيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار انتخاب، آيت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با گراميداشت ميلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: کار بزرگی که اسلام برای زن کرده است هيچ يک از مکاتب دنيا نکرده اند؛ اسلام زن را از راه های افراطی که افکار منحط برای زن ساخته بود نجات داد و يک نمونه زن عظيم الشأن مانند حضرت زهرا (س) را مانند يک تابلوی درخشان معرفی کرد.

امام جمعه موقت تهران به سفر اخير خود به عربستان و شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور ما در اين کنفرانس بسيار مؤثر بود زيرا اگر ما نرفته بوديم وحدت اسلامی شکل خوبی نمی گرفت چون شيعه غايب بود.

آيت الله هاشمی رفسنجانی افزود: در اين اجلاس به گونه ای عمل شد که تفکر انقلابی، شيعی، اسلامی و ايرانی درخشش بی نظيری داشت.

خطيب جمعه تهران گفت: نوعاً راديوها و تلويزيون های عربستان در آن چند روز به صحبت های من پرداختند و خادم الحرمين به برگزارکنندگان اعتراض کرد که شما شيعه را برجسته کرديد البته اکثر علمای حاضر از برنامه هيئت جمهوری اسلامی ايران استقبال کردند.

وی افزود: در آنجا به مشکلات حج پرداخته شد؛ بحث های جدی و صريحی انجام و برنامه ای طراحی شد که در آينده زوار ما انواع مشکلات گذشته را نداشته باشند و احساس کردم مسئولان عربستان دلشان می خواهد زوار ما راضی برگردند البته اين موضوع مخالفان جدی هم دارد که بايد با تدبر و صبر و راهکارهای اتحادآفرين اين مسئله حل شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به تحرک اخير اروپا و امريکا در خصوص مسئله هسته ای کشورمان خطاب به آنها گفت: شما کوچک تر از آن هستيد که بخواهيد ايران را تشويق يا تنبيه کنيد.

آيت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اقدام گستاخانه اتحاديه اروپا در مسدود کردن حساب های بانک ملی ايران افزود: امريکا نيز برای فشار آوردن به ايران قطعنامه و لايحه به مجلس سنا و نمايندگان برده است، هشت کشور صنعتی هم در ژاپن ادامه فشار به ايران را بررسی کرده اند اما ما بارها نصيحت کرده ايم که اين ادبيات به نفع شما نيست، شما با کشوری باسابقه مواجهيد.

وی اضافه کرد: با ادبيات درست، مذاکره و شنيدن استدلال می توان مسئله را حل کرد اما راهی که شما می رويد خودتان، منطقه و ايران را به زحمت می اندازد در حالی که ايران کشوری است که به صراحت اعلام کرده که در پی منافع صلح آميز هسته ای و آماده مذاکره است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به امريکا و اروپا گفت: بهتر است دست از اين رويه خود برداريد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در خطبه نخست نمازجمعه تهران در ادامه بحث های قبلی درباره شکل گيری نظام الهی بر محور قرآن پرداخت.

رييس مجلس خبرگان با اشاره به شان نزول سوره حمد گفت: خداوند متعال در قرآن کريم اهميت فراوانی به سوره فاتحه الکتاب داده است و در حقيقت با نزول اين سوره بر مسلمين منت گذاشته است .

آيت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تفسير حضرت امام خمينی (ره) از سوره مبارکه حمد گفت: امام راحل اين سوره مبارکه را دايره وجودی از مبداء تا معاد و بين راه می داند .

وی اضافه کرد : امام (ره) در تفسير خود فصل جديدی گشوده اند به نام الهام عرشی از ديدگاه عرفان متعالی که بشر دانش فهم آن را داشته باشد .

آيت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه تفسير سوره مبارکه حمد گفت: در اين سوره چهار اسم خداوند آمده است که اشاره به ذات و کمالات حق تعالی است .

وی افزود : اسامی رحمان ، رحيم ، رب و مالک از اسامی خداوند است به گونه ای عرش الهی بر دوش اين چهار اسم مبارک است .

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تعريف عرش گفت : عرش نقطه ای است که همه آفرينش را می آفريند و اداره می کند و مرکز آفرينش و مديريت همه مخلوقات است .

آيت الله هاشمی با اشاره به تفسير امام راحل اين اسامی را پايه های مديريت و آفرينش جهان خواند .

خطيب نمازجمعه تهران باتوجه به جايگاه و شان نزول سوره حمد از نمازگزاران خواست هنگام نماز به معنای اين سوره توجه داشته باشند .

وی تاکيد کرد : توجه به مضامين سوره فاتحه الکتاب ، روح و حرکت متعالی انسان را تقويت می کند .

آيت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه به سوره مبارکه توحيد اشاره کردو گفت : اين سوره با ويژگی اختصار از سوره هايی است که محتوای بسيار عميق دارد و کشف آثار آن برای عامه مردم ، علما و عرفا کاری آسان نيست.

امام جمعه موقت تهران از سوره مبارکه توحيد بعنوان نسب نامه خدا در ادبيات عرفانی ياد کرد و گفت :‌ زمانی که يهوديان از پيامبر خدا سوالات زيادی داشتند حضرت سوره توحيد را بعنوان نسب نامه خدای خود معرفی می کند.

آيت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به روايتی از امام صادق(ع) درباره سوره مبارکه توحيد با تاکيد بر مناسبت اين سوره با انسان امروزی گفت : انتظار پيامبر و ائمه معصومين اين بود که در آينده با تکامل فکر ، دانش و علوم ، مردان و زنانی دانشمند و عالم می آيند که مطالب مهم و عميق قرآن را کشف کنند.

وی تاکيد کرد: امروز با مقايسه تفاسير امروزی با تفاسير صدر خيلی چيزها کشف شده است .

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به نتيجه تربيتی توجه به مضامين سوره هايی که در نماز خوانده می شود از نمازگزاران خواست تا به مضامين سوره ها توجه کنند .

آيت الله هاشمی رفسنجانی در پايان خطبه های اول نمازجمعه اين هفته تهران با تاکيد بر اينکه کشف مضامين سوره های قرآن برای عامه مردم سخت است گفت : می توان به زبان ساده اين مضامين را در صدا و سيما ، دانشگاه ها و مساجد آموزش داد تا نمازگزاران حضور قلب بيشتری هنگام اقامه نماز داشته باشند .

Copyright: gooya.com 2016