دوشنبه 17 تیر 1387

هاشمی رفسنجانی: بی ثباتی در مديريت‌ها نگران کننده است، مهر

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توسعه کشور را نيازمند حرکت در مسير برنامه های کلان عنوان کرد و بی ثباتی در مديريت را اتلاف سرمايه های انسانی خواند.
به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله هاشمی رفسنجانی در ديدار جمعی از نخبگان و مسئولان شهرستان کرج با اشاره به روند تدوين برنامه پنجم توسعه کشور تصريح کرد: اگر برنامه پنجم را صحيح به انجام برسانيم در کشور يک جهش رفاهی و اقتصادی اتفاق خواهد افتاد.

وی اداره کشور را نيازمند تدبير و توجه به نظر کارشناسان و متخصصان عنوان کرد و افزود: امروز ايران از لحاظ نيروهای کارآمد، دلسوز و متدين در دنيا کم نظير است و اين محصول انقلاب و دفاع مقدس است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: برای تربيت اين نيروها وقت وهزينه زيادی صرف شده و اکنون عدم توجه به آنها اتلاف سرمايه هاست.

آيت الله هاشمی رفسنجانی وجود تورم، بيکاری و نبود ثبات در مديريت ها را موجب نگرانی عنوان کرد و افزود: عدم نگرانی و غفلت از اين موضوعات می تواند در آينده معضلات زيادی به همراه داشته باشد.

وی سرمايه وجود اسلام و حضور مردم در صحنه را مايه های اميد در کشور خواند و گفت: اين دو کاملا به يکديگر مرتبطند و حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب به دليل انگيزه های دينی و احترام به نظر روحانيت شيعه و پيروی از آنها بوده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه امام در دوران مبارزه خواسته های مردم را مطرح می کردند، تاکيد کرد: اگر طوری رفتار شود که انگيزه های دينی و ملی برای حضور مردم در صحنه فراهم نباشد بايد نگران بود.

آيت الله هاشمی رفسنجانی در بخش ديگری از سخنان خود شکل گيری برخی قوانين و سياست ها را در ابتدای انقلاب با توجه به شرايط و فضای آن دوران عنوان کرد و افزود: اين شرايط تمرکز و اداره کشور در دولت را به همراه داشت ولی اکنون با اصلاح اين سياست ها راه برای حضور مردم در اداره کشور بسيار فراهم شده است.

وی نقش شوراهای شهر و روستا را در اداره کشور وسيعتر از وضعيت فعلی بيان کرد و گفت: شوراها هنوز با آن چيزی که مد نظر قانون اساسی بوده است فاصله دارند و بايد تلاش شود امور بيشتری به آنها سپرده شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مظلوميت جمهوری اسلامی ايران در دوران جنگ تحميلی گفت: دشمنان ما در منطقه يکی پس از ديگری نابود شدند و اين امداد الهی بود و اگر خوب عمل کنيم نصرت خدا را در آينده نيز به همراه خواهيم داشت.

وی شهرستان کرج را نقطه قابل اتکا برای کشور و شهر تهران عنوان کرد وگفت: همه امکانات طبيعی و انسانی برای توسعه کرج فراهم است و با استفاده از اين منابع بايد زمينه های رشد اين منطقه پيش از پيش فراهم شود.

در ابتدای اين ديدار آقايی از فعالان سياسی شهرستان کرج طی سخنانی به نقش روحانيت شيعه در تحولات سياسی، اجتماعی کشور پرداخت.همچنين گروسی رئيس شورای شهرستان کرج، مشکلات وخواسته های اين شهرستان از مسئولان را عنوان کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمی رفسنجانی: بی ثباتی در مديريت‌ها نگران کننده است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016