جمعه 7 تیر 1387

تاييد تلويحی پيشنهاد آمريکا به ايران برای باز کردن دفتر توسط سخنگو، تابناک


با توجه به اختلافات ايران و امريکا دولت امريکا علاقه دارد با مردم ايران رابطه مناسبی داشته باشد. کشور ايران دارای فرهنگ و تمدن بزرگی می باشد.اين کشور بطور تاريخی دوستان زيادی دارد.هم بصورت منفرد و هم بصورت جامعه ای بين امريکا و ايران رابطه است.


در مصاحبه مطبوعاتی تام کيسی، از سخنگويان وزارت امور خارجه امريکا با خبرنگاران، او بطور تلويحی پيشنهاد باز نمودن يک دفتر ازسوی امريکا در تهران را تائيد نمود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار تابناک از واشنگتن، اين گفتار کيسی در مورد پيشنهاد به ايران برای معقول و منطقی جلوه دادن وجهه دولت بوش در زمينه ارتباط با ايران می باشد و در عين حال به نظر می رسد چون آنان احتمالا اقدام رسمی و عملی در اين زمينه نخواهند کرد، از ارائه پاسخ صريح هم خودداری می کنند.

در اين جلسه خبرنگار پرسيد: در مورد ايران گزارشاتی وجود دارد که وزارت خارجه در صدد ارسال نمايندگانی برای بازنمودن دفتر در تهران است. شما چه می توانيد به ما بگوئيد؟ آيا اين را تاييد می کنيد و اگر تاييد می کنيد اين کار کی انجام می شود؟

تام کيسی گفت: دوباره می گويم من اين موضوع را پيگيری نمودم شما اين موضوع را از خانم رايس وزير امور خارجه شنيديد. ما مطمئنا نمی خواهيم در مورد فعاليتهای داخلی وزارت امور خارجه اطلاعاتی بيرون بدهيم نه تنها در ساختمان وزارت خارجه، بلکه در کل دولت امريکا. اما ما هميشه در دو مسير پايه ای با ايران ارتباط برقرار می کنيم. يکی اينکه برنامه منزوی نمودن ايران را پيگيری نمائيم تا از قعطنامه های سازمان ملل تبعيت نمايد و همچنين با کشورهای ۵+۱ در مذاکراتش مثبت باشد.

در عين حال ما هميشه بدنبال راههايی هستيم که بتوانيم بيشتر به مردم ايران نزديک شويم. ما اين کار را از چندين طريق مختلف انجام می دهيم و ما به اين موضوع متعهد هستيم. و خانم رايس در مورد ارتباطات بيشتر صحبت نموده که تاسيس يک دفتر صدور ويزا و کارهای کنسولی را در بر ميگيرد.

در اروپا و دبی اين مکانها وجود دارد که ايرانيان می توانند به آنجا بروند و ويزا بگيرند و به امريکا بيايند و ما مطمئنا می خواهيم که اين توانايی وجود داشته باشد که برنامه های متقابلی با ايران در امور غيرسياسی داشته باشيم.

اين قضيه بسيار مهم است که با توجه به اختلافات ايران و امريکا دولت امريکا علاقه دارد که با مردم ايران رابطه مناسبی داشته باشد. کشور ايران دارای فرهنگ و تمدن بزرگی می باشد.
اين کشور بطور تاريخی دوستان زيادی دارد.هم بصورت منفرد و هم بصورت جامعه ای بين امريکا و ايران رابطه است و ما می خواهيم ببينيم چگونه اين روابط را توسعه و ترويج نمائيم.

خبرنگار: يک پيگيری، آيا آنجا مورد نزديکتری وجود دارد که شما تائيد نمائيد که يک بخش مخصوص برای اين مورد در وزارت امور خارجه ايجاد شده است.
تام کيسی: "با خنده" ايا ميخواهيد تائيد اين موضوع را داشته باشيد. نگاه کنيد دوباره می گوئيم من هيچ چيزی نمی توانم به شما بگوئيم و در اين مورد اطلاع رسانی کنم و نميتوانم اهداف داخلی دولت بوش را برای شما بيان نمايم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تاييد تلويحی پيشنهاد آمريکا به ايران برای باز کردن دفتر توسط سخنگو، تابناک' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016