شنبه 8 تیر 1387

اعلاميه کميته مرکزی سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) به مناسبت بيست و نهمين سالروز تاسيس اين سازمان

به مناسبت چهارم تيرماه ٢٩ امين سالروز تاسيس سازمان

سازمان ما، ٢٩ سال پيش، توسط بخشی از فعالين کمونيست ضدسلطنت پهلوی که در جريان انقلاب از زندان‌های شاه رها شده و بخشی از نسل جوان و رزمنده کمونيستی که در جريان تکوين انقلاب عليه رژيم شاه به پيکار برخواسته بود، در چهارم تير١٣٥٨، بنيان گذاشته شد. "راه کارگر" بخشی از جنبش کمونيستی رزمنده و مستقل و ادامه سنت سوسياليسم انقلابی تاريخ معاصر ايران بود که در آن دوران شور و شوق انقلابی و سرمستی توده ای پيروزی بر استبداد سلطنتی با طرح شعار "انقلاب مرد! زنده باد انقلاب!" نشان داد که ازبطن انقلاب توده ای و پرشکوه ضد سلطنتی، ضد انقلابی فاشيستی سر بر آورده است که تمامی دست آوردهای مردمی انقلاب بهمن را به نابودی خواهد کشاند. افشای داعيه‌های ضدامپرياليستی رژيم جمهوری اسلامی با طرح " مبارزه ضدامپرياليستی از مبارزه برای دمکراسی جدا نيست" فراز ديگری ازموضع‌گيريهای اوليه سازمان ما عليه ارتجاع برخواسته از انقلاب بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چنين جسارتی در آن دوران خلسه توده ای و توهم عمومی به رژيم جمهوری اسلامی شنای نفس گيری بر خلاف جريان و پذيرا شدن انزوای پرشکوه برای دفاع از ارزيابی درستی بود که دير يا زود در پرتو روی‌دادها حقانيت آن به اثبات می‌رسيد. سازمان ما در آن شرايط به شدت بغرنج راهکارمقابله با پيشروی ارتجاع برای درهم کوبيدن دست‌آوردهای انقلاب را افشاء ماهيت ارتجاعی رژيم جمهوری اسلامی برای رهاسازی توده‌های وسيع مرد م از بختک توهم به ارتجاع اسلامی و سازماندهی مقاومت توده ای در همه عرصه‌ها و در مرکز آن جنبش کارگری دانسته و تلاش‌می‌‌کرد که همدوش با ساير نيروهای چپ انقلابی همه توش و توان خود را دراين مسير متمرکز سازد. يکی از مهم ترين دلائلی که چرا تلاش ما و ساير نيروهای چپ انقلابی در سدکردن ارتجاع اسلامی به ثمر ننشست فرقه‌گرائی عميق حاکم بر جنبش چپ و کمونيستی بود که توامندی جنبش کارگری و توده ‌ای برای خودسازمانيابی و فشرده ساختن صفوفش دربرابرپيشروی ارتجاع حاکم را بشدت تضعيف می‌کرد.

تهاجم همه جانبه رژيم اسلامی در خرداد سال شصت برای امحاء مخالفين، چپ انقلابی را در برابرآزمون سرنوشت ساز ديگری قرار داد. سازمان ما با نقد عملکرد فرقه‌گرايانه خود و چپ انقلابی در برخورد با جنبش کارگری و توده‌ای سرفصل جديدی از فعاليت سازمانی را‌ در زير شديدترين سرکوب ‌فاشيستی گشود. استقرارفعالين در محيط کار و زيست کارگران و زحمتکشان و ياری رساندن به آنها برای ايجاد تشکل‌های کارگری و توده ای به يکی از پرتمرترين دور‌ان ‌فعاليت سازمانی ما مبدل شد. اين انتقال اما به بهای جان صدها تن از بهترين فعالين سازمان که در ميانشان ده تن از اعضای کميته مرکزی سازمان قرار داشتند، تمام شد. صدها هم رزمی که با گذشتن از جان خود، اعتقاد راستين به آرمان های کمونيستی سازمان را با صلابت بی مانندی در زندان های اسلامی و در زير شديدترين شکنجه ها پاس داشتند و همراه هزاران مبارزه چپ انقلابی و آزادی‌خواه پوزه شکنجه گران را به خاک ماليده و برگ زرينی بر دفتر مقاومت در زندان های مخوف اسلامی افزودند.

اما آزمون بزرگ ديگری در راه بود. فروپاشی" سوسياليسم موجود" و بهمراه آن، بحران گسترده جنبش جهانی کمونيستی که ما را نيز همچون بخشی از اين جنبش زير امواج خود گرفت. در اين مقطع سرنوست ساز برای جنبش جهانی کمونيستی و ايران ، سازمان ما با بازانديشی تجربه شکست "سوسياليسم موجود" از موضع بازگشت به" سوسيالسم مارکسی" مفاهيم پايه‌ای خود در باره بديل سوسياليستی را به طور بنيادی بازسازی کرد. سوسياليسمی که ما به عنوان بديل رژيم جمهوری اسلامی برای آن از همين امروز مبارزه می‌کنيم سوسياليسمی است رهائی‌بخش که آزادی‌های بی قيدوشرط سياسی و حق مردم برای تعيين و تغيير نظام سياسی را جزئی جدائی ناپذيراز عدالت‌جوئی برابرخواهانه‌‌ای می‌داند که با از ميان برداشتن استثمار انسان انسان به ثمر می‌نشيند. سوسياليسمی زنانه گرا، زيست محيطی، مبتنی بر برابرحقوقی ملی و تنوع فرهنگی، صلح گرا و ضدنظامی‌گری، متعهد به پيکارمشترک جهانی برای آزادی، برابری، صلح و همبستگی که در مسير پايان دادن به انواع و اقسام تبعيض‌های موجود در جامعه طبقاتی گام برمی‌دارد!

امروز در شرايطی ٢٩ امين سالگرد تاسيس سازمان را گرامی می داريم که جنبش کارگری عليرغم فشار سنگين حافظان سرمايه، راه خود برای متشکل شدن را با فدرت می پيمايد و از حقوق مورد تعرض خود با صلابت و همبستگی دفاع می کند؛ جنبش دانشجويی هر چند زير سنگين ترين فشارها و سرکوب ها از درون و بيرون قرار دارد، اما با تمام توان برای متشکل شدن و بسيج توده های دانشجو تلاش می کند و فعالين چپ جنبش دانشجويی بيش از بيش با توده ی دانشجو پيوند می خورند و خواب حاکمان تاريک انديش را آشفته تر می سازند، و هم زمان، جنبش زنان با صلابت بی نظيری بر حق برابر خود با مردان در جامعه ای مردسالار پای می فشارد و در اين راه از سرکوب بيرحمانه چکمه پوشان اسلامی ترسی به خود راه نمی دهد. مبارزه ای که تحسين جهانيان را برانگيخته است. و جنبش خلق های تحت ستم تلاش بی نظيری برای احقاق حقوق خود را سازمان می دهد، آن هم در شرايطی که رژيم اسلامی به بهانه های گوناگون سرکوب لجام گسيخته ای عليه خلق های تحت ستم را سازماندهی کرده است.
در چنين شرايطی چشم انداز‌های اميدبخشی برای گسترش فعاليت طرفداران آزادی و سوسياليسم و همکاری مشترک آنها برای توامندی جنبش کارگری و جنبش‌های اجتماعی کشورمان در مبارزه عليه رژيم جمهوری اسلامی و سياست‌های جهانخوارانه و سلطه‌جويانه امپرياليستی فراهم شده است.شرايطی که بديل سوسياليستی می‌تواند به همت تلاش مشترک همه طرفداران آزادی وسوساليسم با کنشگر تاريخی آن، اردوی کار، پيوند يافته و به نيروی مادی تغيير در عرصه پيکار طبقاتی مبدل شود.
سازمان ما در٢٩ امين سالگرد تاسيس خود در برابر خانواده‌ها و بازماندگان جان‌باختگان سازمان سرتعظيم فرود آورده و يک بار ديگر بر آرمان های خود، در دفاع پيگر از آزادی های بی قيد و شرط سياسی ؛ بر دفاع قاطع از دمکراسی؛ مخالفت بر هرگونه تبعيض جنسی، ملی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی؛ بر تاکيد همه جانبه بر همبستگی مردمی؛ مخالفت قاطع با هر نوع مداخلات امپرياليستی بهر شکل و بهانه و مبارزه پيگر برای عملی‌ساختن سوسياليسم و همکاری با همه نيروهای سوسياليستی و آزای خواه در مبارزه برای اهداف مشترک تاکيد کرده و در اين راه از هيچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد.

زنده باد آزادی
زنده باد سوسياليسم
کميته مرکزی سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
۴ تيرماه ۱۳۷۸

Copyright: gooya.com 2016