چهارشنبه 12 تیر 1387

متکی در گفتگو با NBC: ايجاد دفتر حفاظت منافع ايران و آمريکا قابل بررسی است، آفتاب

آفتاب: وزير امورخارجه کشورمان موضوع پروازهای مستقيم و ايجاد دفتر حفاظت منافع ايران و آمريکا را قابل بررسی دانست.

به گزارش سرويس سياسی آفتاب به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، «منوچهر متکی» وزير امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس اکوسوک (اجلاس سالانه محتوايی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل) در نيويورک به سر می‌برد در گفتگوی اختصاصی با شبکه NBC در خصوص دفتر حفاظت منافع آمريکا در تهران گفت: ما چنين درخواستی دريافت نکرده‌ايم اما موضوع پروازهای مستقيم بين ايران و آمريکا که سال گذشته از سوی ايران مطرح شد و دفتر حفاظت منافع دو کشور قابل بررسی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: ما از ارتباطات مردمی بين دو کشور در قالب ديدارهای گردشگران و همکاری‌های علمی دانشگاهی بين دانشگاههای دو کشور استقبال می‌کنيم، اين سفرها می‌تواند تصوير واقع‌بينانه‌تری را از ايران به افکار عمومی امريکا ارائه کند.

وزير امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی پيرامون حمايت ايران از شبه‌نظاميان عراقی گفت: ‌آمريکا اولين تشکيل دهنده گروههای شبه‌نظامی در عراق است و الان هم از گروه‌های غيرقانونی ميليشا حمايت می‌کنند.
وی تصريح کرد: در طول ۶ سال گذشته ايران سازنده‌ترين و صميمانه‌ترين روابط با دولت عراق و روند نهادسازی اين کشور را داشته است.
متکی در خصوص جنگ روانی آمريکا مبنی بر حمله به ايران اظهار داشت: آمريکا طی دو سال گذشته بارها اين موضوع را مطرح کرده است گستردگی اخير اين جنگ روانی انگيزه داخلی دارد.
وی افزود: بايدديد چه تحولاتی در داخل آمريکا وجود دارد که نيازش تشديد اين جنگ روانی است.
وزير امور خارجه کشورمان در خصوص انتخابات رياست جمهوری آمريکا گفت: هر کس در آمريکا روی کار بيايد ناگزير است به خواست افکار عمومی آمريکا که طی دو سال گذشته به روشنی خود را نشان داده توجه جدی داشته باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متکی در گفتگو با NBC: ايجاد دفتر حفاظت منافع ايران و آمريکا قابل بررسی است، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016