پنجشنبه 23 خرداد 1387

متکی: نوع تعامل با بسته پيشنهادی ايران اساس تعامل ما با بسته غرب است، ايرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا): پاريس - وزير خارجه جمهوری اسلامی ايران در پاريس گفت نوع تعامل طرف های مقابل با بسته پيشنهادی ما ، اساس تعامل جمهوری اسلامی ايران با بسته پيشنهادی طرف مقابل خواهد بود.
وی که ظهر چهارشنبه به وقت پاريس در يک کنفرانس خبری شرکت کرده بود همچنين از احتمال تلفيق بسته پيشنهادی ايران با بسته پيشنهادی غرب سخن گفت.
منوچهر متکی گفت: شايد در يک تعامل سازنده بتوان از بسته يک و دو ، بسته تفليقی شماره سه را استخراج کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود : روح حاکم بر بسته پيشنهادی ايران ، مبتنی بر اصول است و اصول حاکم بر فعاليت های صلح آميز ای هسته ای ايران روشن است . اين اصول عبارتند از رعايت پيروی از اصول ، تاکيد بر حقوق و حرکت بر اساس تعهدات. اميدواريم که اين روح بر بسته پيشنهادی کشورهای ۵ بعلاوه ۱ نيز حاکم باشد.
وزير امور خارجه اضافه کرد : اين مهم است که ۵ بعلاوه ۱ بخواهد در همين چارچوب نگاه خود را با ما مطرح کند و شايد بتوان در يک تعامل سازنده از بسته يک و دو ، بسته تلفيقی ۳ استخراج شود.
وی گفت : ايران روز شنبه اينده از محتوای بسته پيشنهادی کشورهای ۵ بعلاوه يک مطلع خواهد شد.
متکی تاکيد کرد: ايران در مسير تعامل سازنده خود طی ماههای اخير ابتکار جديدی را به کار گرفته و با نگاه مسئولانه اقدام به تدوين بسته ای کرده که سرفصل های همه موضوعات و بحران های منطقه ای و فرا منطقه ای در ان فهرست شده است.
وی افزود: ايران بدون ورود به يک برخورد مبتنی بر چانه زنی در نهايت صميميت امادگی خود را برای ايجاد يک گفت و گوی سازنده و جامع الاطراف برای بررسی اين مشکلات اعلام کرده است.
وزير امور خارجه تاکيد کرد: بسته پيشنهادی ايران يک بسته جامع است که به گستره ای از موضوعات سياسی ، امنيتی ، اقتصادی ، فرهنگی و مناسبات بين المللی توجه کرده است که بخشی از حوزه مسايل سياسی و امنيتی، به مباحث مربوط فعاليت های هسته ای و سلاح هسته ای برمی گردد.
وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران به منظور شرکت در کنفرانس حمايت از افغانستان امروز وارد پاريس شد. اين کنفرانس يکروزه ، روز پنجشنبه برگزار می شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متکی: نوع تعامل با بسته پيشنهادی ايران اساس تعامل ما با بسته غرب است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016