شنبه 15 تیر 1387

درخواست ايران از صليب سرخ برای کمک در صورت بروز جنگ احتمالی، آفتاب

به منظور تضمين شناسايی تمام افراد نيروهای مسلح کشور مهاجم ترتيبی اتخاذ نمائيد تا کليه اطلاعات افراد و گروههای مسلح درگير در نبرد قبل از هرگونه ورود به جبهه‌های جنگ در اختيار کميته جستجوی مفقودين قرار گيرد.


آفتاب: سردار ميرفيصل باقرزاده فرمانده کميته جستجوی مفقودين ستاد کل نيروهای مسلح که چندی پيش خبر از حفر ۳۲۰ هزار قبر برای متجاوزين به ايران داده بود در نامه‌ای سرگشاده به آقای «پيتراشتوکر»، رئيس دفتر نمايندگی کميته بين المللی صليب سرخ در ايران ضمن شرح دادن وظايف اين کميته در زمان جنگ، بر کمکهای صليب سرخ به اين کميته در صورت بروز جنگ احتمالی تاکيد کرد.

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، متن کامل نامه فرمانده کميته جستجوی مفقدين ستاد کل نيروهای مسلح به صليب سرخ به شرح زير است:

جناب آقای پيتراشتوکر
با تقديم بهترين سلام‌ها و آرزوی موفقيت، همانگونه که مطلع می‌باشيد، کميته جستجوی مفقودين جمهوری اسلامی‌ايران به عنوان عالی‌ترين دستگاه اجرائی در حوزه مقابله با عوارض جنگ روانی اجتماعی جنگ از جمله موضوع مفقودين و قربانيان جنگی فعاليت می‌کند، به نحوی که عملکرد آن پس از جنگ تحميلی رژيم بعثی عراق عليه ايران برای آن کميته آشناست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين رابطه و بر اساس اهداف بشر دوستانه و به منظور تعيين قلمرو، سياست‌ها و چگونگی آموزش، پشتيبانی عملی و تجهيزاتی از نقش آفرينان اين کميته (اعم از نظامی ‌ويا مردمی‌) که در صحنه تدفين اجساد سربازان متجاوز دشمن ناگزير به دخالت می‌گردند تمهيداتی از سوی کميته جستجوی مفقودين در نظر گرفته شده‌است که مهم ترين آن در تقدم يک، حفر ۳۲۰ هزار گور در استانهای مرزی کشور است (مختصات نقاط ياد شده متعاقباً اعلام خواهد شد).

از آنجايی‌که کميته جستجوی مفقودين ستادکل نيروهای مسلح بعنوان تنها نهاد ملّی برای مفقودين به طور داوطلبانه و يک جانبه، تکاليفی را در قالب سازو کارهای چند جانبه تضمين و تعهد نموده است، انتظار داريم کميته بين المللی صليب سرخ بعنوان يک ميانجی بی‌طرف برابر فهرستی که اعلام می‌شود، ما را در اين عمليات خطير و انسانی ياری نمايد تا بتوانيم عملکردی متناسب با استانداردهای بين المللی و توام با قابليت توسعه موثر و قابل تحمل برای جامعه ملّی داشته باشيم؛ به نحوی که اين مرکز به طور همزمان توانايی به کارگيری همه منابع نوسنجی شده جامعه جهانی را نيز داشته باشد.

• فهرست کلی نيازمندی‌ها:
۱- ضرورت کمک لجستيکی جهت ايجاد سامانه مرکز اطلاعات رسمی ‌برای شناسايی آن گروه از سربازان متجاوز دشمن که پس از کشته شدن يا اسارت بنا به علل مختلف در هويت‌شان ترديد به وجود می‌آيد.

يادآوری: بديهی است کميته جستجوی مفقودين جمهوری اسلامی‌ايران تلاش خواهد کرد تا حقوق بين المللی عرفی قابل اعمال در مخاصمات بين المللی مراعات شود و در اين رابطه طرف ايرانی، آژانس جستجوی کميته بين المللی صليب سرخ را مناسب‌ترين رابط خود با خانواده قربانيان می‌شناسد.

۲- کمک به ايجاد و تداوم فعاليت تيم‌های جستجوی سازمان يافته در مقياس ارضی جمهوری اسلامی‌ايران با استعداد يکصد نفر در هر تيم، مجموعاً هفتاد تيم.

۳- ظرفيت سازی و کمک لجستيکی به منظور تحقق مجموعه قطعنامه‌های بين المللی، شامل قطعنامه‌های‌:
شانزدهم- کنفرانس بين المللی لندن (۱۹۳۸ )، هفدهمين- استکهلم (۱۹۴۸)، نوزدهمين- دهلی نو (۱۹۵۷ )، بيستمين- وين (۱۹۶۵) و بيست و چهارمين- مانيل (۱۹۸۱)

بديهی است حمايت کميته بين المللی صليب سرخ از کميته جستجوی مفقودين جمهوری اسلامی‌ايران، به ويژه به استناد مصوبه ۲ از بيست و چهارمين کنفرانس بين المللی مانيل می‌تواند تاثيری اساسی در پيشگيری از مفقود شدن سربازان دشمن در خاک پهناور جمهوری اسلامی ‌ايران داشته باشد.

۴- به منظور تضمين شناسايی تمام افراد نيروهای مسلح کشور مهاجم ترتيبی اتخاذ نمائيد تا کليه اطلاعات افراد و گروههای مسلح درگير در نبرد قبل از هرگونه ورود به جبهه‌های جنگ در اختيار کميته جستجوی مفقودين قرار گيرد(مستند به بند ۳ دستورالعمل اصول اجرايی).

ترجيحاً اين اطلاعات بايد شامل: نام و نام خانوادگی کامل، نام پدر، ملّيت، يگان اعزام کننده، شماره پلاک هويت و مشخصات ژنتيکی (DNA ) و آخرين محل سکونت باشد.

۵- پشتيبانی لجستيکی در فعاليت‌های بشر دوستانه کميته ايرانی جهت جمع آوری و تدفين سربازان دشمن در صحنه نبرد و اعمال مديريت در مورد بقايای انسانی کشته‌شدگان.

يادآوری‌: کميته جستجوی مفقودين آمادگی دارد تعدادی کارشناس مذهبی را بر‌اساس معرفی کميته ‌بين المللی صليب سرخ برای انجام مراسم مذهبی تدفين به کارگيری نمايد.

۶- حمايت لجستيکی ازکميته جستجوی مفقودين جهت نبش قبور و شناسايی بقايای انسانی افرادی که براثر مواد تجزيه کننده و يا استحاله کننده زمين، در کوتاه مدت متلاشی می‌شوند.

در پايان کميته جستجوی مفقودين جمهوری اسلامی‌ايران آمادگی دارد ضمن گفتگوی‌های محرمانه با کميته بين المللی صليب سرخ، نحوه همکاری خود جهت اجرای صادقانه قوانين بين‌المللی انسان دوستانه که بايد به هنگام مواجهه با متجاوزين مورد توجّه قرار گيرد را معلوم و پيش از از وقوع هرگونه حادثه‌ای در جهت حفاظت ازمنابع قربانيان تلاش نمايد.

به اميد آرزوی موفقيت و تقديم احترام برای حقوق بين الملل بشر دوستانه.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درخواست ايران از صليب سرخ برای کمک در صورت بروز جنگ احتمالی، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016