سه شنبه 18 تیر 1387

سايت خبری اسراييلی دبکا: توافق اطلاعاتی محرمانه ايران و سوريه، فردا

* اين پايگاه همچنين با اشاره به اقامت سران حماس در سوريه روابط اين کشور با ايران و فلسطين را محکم توصيف کرده و سوريه متهم به بازی دوگانه‌ای متهم کرده است که سعی دارد ضمن افزايش روابط خود با ايران، نظر غرب را نيز جلب نمايد.


سايت خبری اسراييلی دبکا مدعی شد ايران و سوريه توافقنامه محرمانه‌ای برای همکاری‌های اطلاعاتی امضا نموده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش سرويس بين الملل «فردا»، پايگاه خبری دبکا اظهار داشته است اين توافق در ديدار پنج روزه ژنرال فواد سلطان، مدير امنيت داخلی، و هياتی از فرماندهان سرويس مخفی و امنيتی سوريه به ايران امضا گرديده است. طرف مذاکره کننده نيز احمد حسينی، مدير دفتر امور خارجه وزارت کشور، و زمان آن ۱۱ روز پيش، ۲۷ ژوئن اعلام گرديده است. بنا به اين گزارش، طبق اين قرارداد امنيتی، هزاران افسر پليس و اطلاعات سوريه تحت آموزش ويژه در ايران قرار خواهند گرفت.

اين در شرايطی است که دو روز پيش يکی از مقامات سابق اسراييل عنوان کرده بود در صورت حمايت مالی اسراييل و آمريکا، سوريه ارتباط خود با ايران را قطع خواهد نمود. در عين حال، به نظر می‌رسد تاکيد اولمرت بر مذاکرات صلح با سوريه و نيز دعوت سارکوزی از بشار اسد به عنوان مهمان افتخاری جشن روز باستيل در هفته آينده برای تقويت اين شايعه و کمرنگ کردن ارتباط ايران و سوريه باشد.

سايت دبکا با اشاره به تجهيزات اتمی که سپتامبر سال ۲۰۰۷ مورد حمله اسراييل قرار گرفت، مدعی است اگر اسراييل اين تجهيزات را نابود نکرده بود، سوريه می‌توانست به توليد سلاح هسته‌ای ايران کمک کند.

اين پايگاه همچنين با اشاره به اقامت سران حماس در سوريه روابط اين کشور با ايران و فلسطين را محکم توصيف کرده و سوريه متهم به بازی دوگانه‌ای متهم کرده است که سعی دارد ضمن افزايش روابط خود با ايران، نظر غرب را نيز جلب نمايد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سايت خبری اسراييلی دبکا: توافق اطلاعاتی محرمانه ايران و سوريه، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016