پنجشنبه 20 تیر 1387

بیشتر مخازن نفت ایران در نیمه دوم عمر خود هستند. افت تولید سالیانه 300 هزار بشكه!، نفت تایمز

در حال حاضر تولید نفت خام ایران سالیانه با حدود 300 هزار بشكه افت تولید مواجه است كه برای جبران این كاهش تولید باید سرمایه گذاری ها در بخش بالا دستی صنایع نفت و گاز كشور افزایش پیدا كند.

به گزارش نفت تایمز، مهدی كرباسیان رییس هیات رییسه صندوق های بازنشستگی نفت، در مراسم افتتاحیه نخستین همایش بیمه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با بیان این مطلب افزود: برای جبران این افت تولید سالیانه باید چاه های جدیدی حفر شود كه حفر چاه های جدید نیاز به سرمایه گذاری های كلان دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس گزارش موج او با بیان اینكه هم چنین برای جبران بخشی از افت تولید روزانه حدود 112 میلیون متر مكعب گاز طبیعی به مخازن نفت تزریق می شود، گفت: با توجه به اینكه در حال حاضر بیشتر مخازن نفت كشور در نیمه دوم عمر خود هستند، باید از نیروهای متخصص بیش از گذشته استفاده كرد.

وی با تاكید بر این موضوع كه وجود تحریم های بین المللی برخی از فرصت های سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز ایران را از بین برده است، تصریح كرد: هم اكنون با وجود این مشكلات بین المللی صنایع نفت و گاز ایران از بخش های اكتشاف تا بهره برداری تولید و پالایش توسط نیروها و متخصصان ایرانی مدیریت می شود كه ریسك های حاصله از تولید را به حداقل كاهش داده است.

كرباسیان با یادآوری این موضوع كه كاهش بهای جهانی نفت در دهه 90 میلادی باعث كاهش سرمایه گذاری ها و عدم تربیت نیروهای انسانی توانمند در صنایع نفت دنیا شده است، گفت: با افزایش قیمت نفت به بیش از 100 دلار در هر بشكه میزان سرمایه گذاریها در این بخش نیز با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه های چشم انداز 20 ساله در صنایع نفت و گاز كشور بیان داشت: براساس این برنامه باید تا سال 1404 صنعت نفت ایران از نظر میزان تولید نفت در مقام دوم خاورمیانه، از نظر میزان تولید محصولات پتروشیمی در مقام نخست خاور میانه و از نظر حجم تولید گاز طبیعی به عنوان سومین تولید كننده بزرگ گاز دنیا تبدیل شود.

همچنین باید در این سال حدود 10 درصد از سهم تجارت جهانی گاز را در اختیار بگیریم.
رییس هیات رییسه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت در پایان خاطر نشان ساخت: هم اكنون بر اساس آخرین آمارهای سال 2007 میلادی آمریكا با عنوان بزرگترین كشور سرمایه گذار در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مطرح بوده كه پس از آن كشور چین در جایگاه دوم قرار دارد.

Copyright: gooya.com 2016