دوشنبه 31 تیر 1387

براون: اگر ايران تعليق نکند تحريم‌ها تشديد می‌شود، ايسنا

نخست وزيرانگليس در اولين سخنرانی خود خطاب به اعضای کنست گفت که در صورتی که ايران پيشنهاد قدرت های جهانی را رد کند با انزوای روزافزون روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گوردون براون، نخست وزير انگليس امروز (دوشنبه) خطاب به اعضای کنست گفت: ايران اکنون يک گزينه آشکار برای انتخاب دارد يا برنامه هسته ای خود را به حالت تعليق در آورد و پيشنهاد مذاکرات را بپذيرد يا با انزوای هر چه بيشتر و پاسخ جمعی نه يک کشور بلکه چندين کشور روبرو شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاری رويتر، براون با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌يی ايران افزود: همانطور که ما کارهای مربوط به سه قطعنامه اجباری شورای امنيت سازمان ملل را به پيش برديم انگليس به همراه آمريکا و اتحاديه اروپا به تلاش برای جلوگيری از برنامه هسته ای تسليحاتی ايران ادامه خواهد داد.

مقامات دولتی انگليس که در سفر براون به اراضی اشغالی با وی همراه بودند گفتند که اگر ايران مشوق‌ها را نپذيرد گام بعدی تشديد تحريم ها عليه تهران که احتمالا شامل تحريم عليه صنعت نفت وگاز ايران است خواهد بود.

اين مقامات گفتند که چنين تحريم‌هايی دسترسی ايران به تجهيزات و قطعات يدکی مربوط به پالايشگاه هايش را دشوار کرده و به اين ترتيب بازار انرژی داخلی ايران را هدف قرار می‌دهد.

براون در سخنرانی خود گفت: ما به کسانی که حق موجوديت اسرائيل را زير سوال برده و زندگی شهروندان آن را تهديد می کنند می گوييم که مردم اسرائيل حق دارند در اينجا زندگی کنند؛ با آزادی و امنيت زندگی کنند هر زمان که صلح ، ثبات و موجوديت شما تحت خطر قرار بگيرد انگليس در کنار اسرائيل خواهد ايستاد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، براون گفت: ما آماده‌ايم در راس تلاش‌ها برای اعمال تحريم‌های شديد (عليه تهران) قرار بگيريم و از جامعه بين‌المللی دعوت می‌کنيم به ما بپيوندد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'براون: اگر ايران تعليق نکند تحريم‌ها تشديد می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016