چهارشنبه 2 مرداد 1387

احمدی نژاد: نماينده آمريکا در ژنو متين و مودب بود، نماينده انگليس زبانش را زيادی دراز کرد، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : رئيس‌جمهور با بيان اينکه در مذاکرات ژنو نماينده استعمار پير (انگليس) پای خود را بيش از گليمش و زبانش را بيش از اندازه دراز کرد که نماينده‌ شجاع ملت ايران با منطق جوابش را داد، گفت: البته نماينده امريکا متين سخنانش را مطرح کرد و احترام ملت ايران را نگه داشت که اين يک گام مثبت بود.


احمدی نژاد گفت: اخيرا يکی از مقامات يکی از کشورها به من گفت رييس جمهور آمريکا با رييس دولت ما ملاقات و آنقدر به وی توهين کرده است که در تاريخ ما سابقه ندارد.

رييس جمهو ردر يازدهمين سفر از دومين دور سفرهای استانی هيئت دولت در جمع مردم ياسوج با تبريک اعياد ماه رجب افزود: با اين توهين و بی ادبی به رييس دولت ، حساب ملتها معلوم است.

احمدی نژاد گفت: ما می بينيم زمانی که اينها پشت تريبون قرار می گيرند با چه غرور و خودخواهی صحبت می کنند که گويی هفت ميليارد جمعيت جهان همگی خوار و حقير هستند و اينها و همقطارانشان آقا هستند.

رييس جمهور با بيان اينکه آنان به فکر ملت خودشان هم نيستند درباره علت حاکم شدن آنان بر جهان گفت: جامعه بشری راه خدا، ايمان و عمل صالح را فراموش کرده است.

احمدی نژاد افزود: من با افتخار اعلام می کنم ملت ايران ملتی مومن، خداخواه ، پيرو پيامبر اسلام، اوليای خدا و انسان کامل، عدالت خواه و صلح دوست است و رمز دشمنی مستکبران با ملت ايران در همين کلمه نهفته است.

رييس جمهور تاکيد کرد: دشمنان از عزت ملت ايران عصبانی هستند، زنجير می جوند و فرياد می زنند.

رئيس جمهور گفت: دشمنان از الگو شدن ملت ايران در ميان مردم جهان در هراسند و با هر قيمتی درصددند که مقاومت ملت ما را بشکنند.

احمدی نژاد در جمع مردم شهرستان ياسوج افزود: دشمنان با بمب و سلاح هسته ای و همچنين با غنی سازی اورانيوم و توليد سانتريفيوژ در کشورمان مخالف نيستند بلکه از قدرت و شجاعت ملت ما در هراسند.

وی تصريح کرد: دشمنان می بينند که مردم ما با توکل به خدا و تکيه به رهبری در برابر همه زورگويان و زياده خواهان جهان ايستاده اند و همين مسئله موجب ناراحتی آنها شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس جمهور گفت: برای دشمنان داشتن و نداشتن بمب اتمی هم مهم نيست گرچه در گذشته مهم بود اما هم اکنون در صددند که با تبليغات و برنامه گسترده روانی از الگو شدن ملت ايران در جهان جلوگيری کنند.

احمدی نژاد با اشاره به اينکه همه تلاش دشمنان وادارکردن ملت مان به عقب نشينی و شکستن پايداری آنهاست اضافه کرد: آنها حتی به دروغ حاضر هستند که در خبرهايشان عقب نشينی ايران را منتشر کنند و با تکيه بر گفته فردی، جشن و پايکوبی به راه بيندازند.

رئيس جمهور افزود: من در مالزی خطاب به دشمنان گفتم که جشن شما به زودی به عزا تبديل خواهد شد.

احمدی نژاد با اشاره به بسته پيشنهادی اروپا و پاسخ ايران به آن بسته اضافه کرد: ما نيز بسته ای پيشنهادی به آنها ارائه کرديم و حاضر به گفتگوی رو در رو همراه با احترام متقابل و بر اساس رعايت عدالت شديم.

وی در اين باره تصريح کرد: ما گفته ايم که حاضر به مذاکره با همه کشورها به غير از رژيم صهيونيستی که از اساس نامشروع و غيرقانونی است ، هستيم.

رئيس جمهور با بيان اينکه در مذاکرات اخير ايران با کشورهای ۱+۵ نتايج مثبتی حاصل شد افزود: فقط نماينده استعمار پير با سخنانی ، پايش را از گليم خود درازتر کرده بود که با پاسخ شجاعانه و منطقی نماينده ما روبرو شد.

احمدی نژاد گفت: ملت ايران دست دشمنان را خوانده و راه خود را انتخاب کرده است و چنانچه طرفهای گفتگو بر اساس منطق و احترام متقابل جلو بيايند ايران نيز با آنها صحبت و در زمينه حل مشکلات جهان همکاری خواهد کرد.

رئيس جمهور در ادامه سخنانش در جمع پرشور مردم ياسوج افزود: آنهايی که اخيراً ايران را ابرقدرت منطقه اعلام کرده اند، بدانند که ايران ابرقدرت جهانی است اما قدرت ايران بر پايه فرهنگ، انسانيت و عدالت است.

رئيس جمهور خطاب به چند کشور بزرگ جهان گفت: آماده ايم برای برقراری امنيت و عدالت و رفع تجاوزگری و تبعيض ها، باهم گفتگو کنيم اما اگر خيال می کنيد که می توانيد در گفتگو با يکديگر چيزی را به ملت ايران تحميل کنيد، بدانيد که چنين موضوعی صد سال ديگر هم اتفاق نخواهد افتاد.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه در مذاکرات ژنو نماينده استعمار پير (انگليس) پای خود را بيش از گليمش و زبانش را بيش از اندازه دراز کرد که نماينده‌ شجاع ملت ايران با منطق جوابش را داد، گفت: البته نماينده امريکا متين سخنانش را مطرح کرد و احترام ملت ايران را نگه داشت که اين يک گام مثبت بود.

احمدی نژاد با اشاره به حضور نماينده آمريکا در مذاکرات اخير ايران با گروه ۱+۵ افزود: حضور مؤدبانه و متين اين نماينده در آن جلسه گامی مثبت بود.

وی به مسئولان آمريکايی نصيحت کرد: حال که شما قدمی مثبت به سمت شناخت حق مردم ايران و اصلاح وجهه و چهره خود برداشته ايد، ديگر با حرف های نامربوط و ادعاهای بی ربط و با استفاده از ادبيات زمان استعماری، اين گام مثبت خود را از بين نبريد.

احمدی نژاد گفت: در همه نقاط ايران حتی يک نفر پيدا نمی شود که از حقوق مسلم هسته ای سر سوزنی عقب نشينی کند.

وی خطاب به استکبار جهانی افزود: جهان عوض شده است و بايد خود را با واقعيت های جهان تطبيق دهيد چرا که در غير اين صورت هر قدر با زبان تهديد سخن بگوييد، منزوی تر می شويد.

احمدی نژاد با اشاره به اينکه ملت ايران برای قدرت و ثروت استکبار جهانی هيچ ارزشی قائل نيست، گفت: اين ملت در برابر شما ايستاده است و خواهد ايستاد.

وی خطاب به استکبار جهانی، افزود: به قانون، عدالت، حق و احترام متقابل برگرديد و هر قدر قيافه اخم آلود بگيريد، ملت ايران پاسخ شما را با مشت های گره کرده خواهد داد و پاسخ ملت ايران به کسانی که با زبان تهديد با او سخن می گويند چيزی جز مرگ بر آمريکا نيست.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه اهل مذاکره ايم، گفت: اگرچه ممکن است برخی اظهارات آمريکايی ها، در آستانه انتخابات اين کشور و برای جلب نظر چند صهيونيست و آدم کش باشد اما مسئولان آمريکايی بدانند که زبان و لحن گفتارشان با ملت ايران بايد برپايه ادب،‌ احترام و عدالت باشد.

رئيس جمهور گفت : تمام امکانات دولت در خدمت ملت و بر پايه عدالت است و مديرانی که با پارتی بازی و کارهای خلاف، خارج از مشی اصولی دولت کار می کنند بدانند که در اين دولت جايگاهی ندارند.

احمدی نژاد در جمع مردم شهرستان ياسوج افزود : اگرچه اين استان از لحاظ راهها و کشاورزی و صنعت و تعليم و تربيت در محروميت به سر می برد اما ازنظر فرهنگی ، پاکی ، ايمان ، شجاعت ، صفا و صميميت از استانهای رده اول کشور است.

وی افزود : جوانان اين استان می گويند که ما سواد و تخصص و فن و قدرت کار کردن داريم اما از بيکاری رنج می بريم به اعتقاد من گره ها و مشکلات مردم اين استان به دست مردم خود استان و حمايتهای دولت خدمتگزار رفع خواهد شد.

احمدی نژاد با اشاره به مصوبات هيات دولت در سفر نخست به اين استان ، گفت : در سفر دوم ۱۵ طرح بزرگ صنعتی در استان کهکيلويه و بويراحمد اجرايی می شود که از آن جمله ۳ طرح مربوط است به توليد انواع گياهان دارويی و مصالح ساختمانی و کارخانه سيمان سفيد و يک طرح به توليد فسفات از معادن استان مربوط می شود.

وی افزود : چهار طرح به اجرای کارخانجات پايه و ماشين سازی و ۶ طرح به صنايع شيميايی تعلق دارد و مطالعات طرح پالايشگاه و پتروشيمی ياسوج انجام شده و عمليات ساخت آن در دست اجراست که با اجرای اين طرحها اميدواريم آمار بيکاری استان بسيار کاهش يابد.

رئيس جمهور با اشاره به اختصاص ۶۰۰ ميليارد تومان برای طرحهای استان کهکيلويه و بوير احمد ، گفت : به تازگی ۶ طرح بزرگ برای رفع بيکاری در استان از حساب ذخيره ارزی با ۲۵۰ ميليارد تومان به تصويب رسيده است .

احمدی نژاد با بيان اينکه در سفر اول ساخت ۹۵۰ کلاس درس به تصويب رسيد ، افزود : در اين سفر نيز ساخت ۹۵۰ کلاس درس در دستور کار دولت قرار دارد.

وی در ادامه گفت : در سفر نخست ساخت ۴۵۰۰ مسکن روستايی به تصويب رسيد و در اين سفر ۶۰۰۰ مسکن ديگر به اين تعداد افزوده می شود.

رئيس جمهور با اشاره به اهميت راههای زمينی اين استان به عنوان متصل کننده مسيرهای شمال و جنوب کشور به يکديگر، گفت : بودجه کافی برای توسعه راههای استانی و ساخت راه آهن و اتصال آن به شبکه سراسری در دستور کار دولت است.

احمدی نژاد گفت : ۹۰ ميليارد تومان برای رفع مشکلات عشاير استان بخصوص در زمينه خشکسالی اختصاص داده شده است.

رئيس جمهور در پايان با تشکر از مردم شجاع و مومن استان کهکيلويه و بوير احمد گفت : تمام امکانات دولت در خدمت ملت است و همه مردم مساويند و پايه کار دولت بر اساس عدالت است.

Copyright: gooya.com 2016