چهارشنبه 2 مرداد 1387

احمدی نژاد: آمريکايی‌ها گام مثبت خود را خراب نکنند، کسی حق ندارد برای مذاکره با ملت ايران پيش‌شرط بگذارد، ايسنا

رييس‌جمهور با مثبت‌توصيف کردن مذاکرات ژنو به به آمريکايی‌ها توصيه کرد گام مثبت خود در شناخت حق ملت ايران را خراب نکنند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، دکتر احمدی‌نژاد که صبح چهارشنبه در دور دوم سفرهای استانی در جمع مردم کهگيلويه و بويراحمد سخن می‌گفت با ابراز خرسندی از سفر مجدد به اين استان، به دلاوری‌های مردم آن اشاره کرد و گفت که ملت ايران هيچ‌گاه رشادت‌های اين مردم را فراموش نخواهد کرد.

رييس‌جمهور هم‌چنين گفت: خدا را شکر می‌کنم که در مقطعی به اين استان سفر کرده‌ام که برخی مسائل مهم در سطح جهان در جريان است که برخی از آن‌ها درباره عزت ايران در عرصه جهانی است و من می‌خواهم آخرين وضعيت را به شما عزيزان گزارش دهم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اهميت حرکت در راستای توحيد اظهار داشت: اگر اکنون می‌بينيم که بشريت دچار نابسامانی ، فقر، ظلم و کينه‌ورزی است، به خاطر اين است که به سمت ايمان، عمل صالح و حاکميت انسان صالح حرکت نکرده، اما اگر ايمان در دل جامعه بشری وارد شود و حاکمان صالح در جهان حاکم شوند، همه رنج‌ها، تبعيض‌ها و فسادها برچيده می‌شود. وی افزود: اکنون نگاه کنيد که قدرتمندان عالم چگونه با ملت‌ها صحبت و رفتار می‌کنند. اخيرا يکی از سران کشورهای بزرگ برای من پيغامی آورده بود و می‌گفت که رييس دولت آمريکا به رييس دولت آن‌ها به شدت توهين کرده که در تاريخ چنين رفتاری سابقه ندارد، شما می‌بينيد که اين فرد با رييس دولت يک کشور بزرگ چه رفتاری کرده است. وقتی پشت تريبون قرار می‌گيرند خودخواهی و غرور مشاهده می‌شود و گويی هفت ميليارد جمعيت جهان، همه نوکر و بنده آنها هستند و اين آقا دوستانش و هم قطارانش همه عزيز و آقا هستند و بايد فرمانروايی کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس‌جمهور گفت: آن‌ها به فکر ملت‌های جهان و حتی ملت خود نيستند؛ چرا وضعيت جهان اين گونه شده و چرا اين گونه افراد حاکم شده‌اند، زيرا جامعه بشری از راه خدا ، عمل صالح و پی‌گيری حاکميت انسان سالم غافل شده و آن را فراموش کرده است.

وی افزود: من با افتخار اعلام می‌کنم که ملت ايران ملتی مومن، خداخواه و پيرو پيامبر عظيم اسلام است ، صلح‌دوست و پيرو اوليا و انبيای الهی و انسان کامل است که دليل دشمنی مستکبران با ملت ايران نيز در همين کلمه نهفته است. آن‌ها از اين عزت و راهی که ملت ايران انتخاب کرده، خشمگين و ناراحت هستند و زنجير می‌جوند و فرياد می‌زنند.

احمدی‌نژاد هم‌چنين گفت: در اين جا می‌خواهم در ارتباط با موضوع هسته‌ای و قضايايی که در ارتباط با آن می‌گذرد، گزارشی به شما ارائه دهم، البته شما در جريان اين مسائل هستيد .

وی گفت: اجازه بدهيد قبل از ارائه اين گزارش يک سوال از شما بکنم، شما ساعت‌هاست که در زير اين آفتاب گرم ايستاده‌ايد و با نشاط فرياد می‌زنيد، می‌خواهم فرياد شما را جهانيان بشنوند و از شما يک سوال می‌کنم که آيا به خاطر اين ايستادگی خسته ايد؟ که جمعيت فرياد زد : نه.

وی بار ديگر خطاب به جمعيت گفت: خسته نشده‌ايد؟ که جمعيت بار ديگر فرياد زد نه.

رييس‌جمهور خطاب به جمعيت افزود: کی خسته است؟ که جمعيت فرياد زد دشمن.

احمدی‌نژاد هم‌چنين از مردم خواست برای سلامتی و عزت روزافزون خود و ملت ايران صلوات بفرستند.

وی در ادامه سخنانش خطاب به مردم گفت: شما در جريان موضوع هسته‌ای هستيد و به خوبی آن را می‌دانيد، کسانی که در اين ارتباط با ملت ايران مخالفت می‌کنند با بمب و سلاح مخالف نيستند، آنها از اين که می‌بينند ملت ايران با توکل به خدا و پشتيبانی رهبر عزيز انقلاب مستحکم ،‌ وسط صحنه ايستاده و در مقابل تمام قدرت‌های زورگو قد خم نکرده و توی دهان زياده خواهان زده است، ناراحت هستند. از اين که می‌بينند ملت ايران در پی‌گيری راه حق و عزت ايستاده و در برابر قدرت‌های زورگو سر سوزنی عقب‌نشينی نمی‌کند و به الگوی تمام ملت‌های عالم تبديل شده، ناراحت هستند.

رييس‌جمهور افزود: اين مساله مهمی است، برای آنها داشتن و نداشتن بمب ، غنی‌سازی کردن يا نکردن مهم نيست، در گذشته مهم بود، اما امروز برای آنها اين مسال مهم نيست، آنها می‌خواهند با جنگ روانی کاری بکنند و به دنيا اعلام کنند « ای دنيا و ملت‌های علاقه‌مند به ملت ايران که اين ملت را الگوی خود قرار داده‌ايد، ببينيد که بالاخره با فشار، ملت ايران را وادار به عقب‌نشينی کرديم». آنها حتی حاضرند به دروغ يک خبر را در دنيا منتشر کنند که ايران از مواضع خود عقب‌نشينی کرده است.

وی گفت: دو سه هفته قبل فردی يک جايی مطلبی نوشته بود و مصاحبه‌ای کرده بود و ديديم که آنها خيال کردند در صفوف ملت ايران رخنه ايجاد شده و در اين راستا جشنی را برپا و تصور کردند که ديگر دولت و رييس‌جمهور از موضوع هسته‌ای کنار رفته‌اند و می‌توانند نظرات خود را به ملت ايران تحميل کنند. من در مالزی در مصاحبه‌ای گفتم اشتباه می‌کنند؛ زيرا در صفوف ملت ايران هيچ رخنه‌ای ايجاد نشده است.

رييس‌جمهور با بيان اين که آن‌ها بسته‌ای را به ما داده بودند و ما نيز بسته‌ای به آنها داديم و قرار شد اين بسته‌ها بررسی‌شود، گفت: ما همواره اعلام کرده‌ايم بر اساس عدالت و احترام متقابل آماده‌ايم با همه غير از رژيم نامشروع صهيونيستی که از اساس نامشروع و غيرقانونی است، گفت‌وگو کنيم. ما از اول گفتيم با همه مذاکره می‌کنيم، اما کسانی که می‌خواهند با ما مذاکره کنند، حق شرط گذاشتن ندارند و اگر بنا بر شرط گذاشتن است، اين ملت ايران است که بايد برای آن‌ها شرط بگذارد.

وی در ادامه به مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: مذاکرات خوبی صورت گرفت و کسانی که در اين مذاکرات حضور داشتند صحبت‌های خوبی را مطرح کردند، به جز نماينده يک کشور که در آنجا زبان خود را بيش از حد و پای خود را بيش از گليم خود دراز کرد و آن نماينده استعمار پير بود که همه ملت ايران به خوبی آن را می‌شناسند.

احمدی‌نژاد هم‌چنين خطاب به دشمنان گفت: ملت ايران دست شما را خوانده و راه خود را انتخاب و اعلام کرده است که بر اساس عدالت و منطق گفت‌وگو می‌کند و حاضر است برای حل مشکلات جامعه بشری گفت‌وگو کند.

رييس‌جمهور با بيان اين که ملت ايران يک قدرت بزرگ است و ايران يک ابرقدرت جهانی است، گفت: قدرت ايران قدرت فرهنگی و انسانی است و همانطور که گفتم ما آمادگی داريم با کشورهای بزرگ در دنيا بنشينيم و برای ايجاد عدالت در جهان و رفع تجاوزگری و اشغالگری و زورگويی و تبعيض، گفت‌وگو و همکاری و راه حل ارائه کنيم، ولی اگر عده‌ای تصور کنند می‌توانند دور هم جمع شوند و درباره حقوق ملت ايران حرف بزنند و بخواهند با تهديد حرفی را به ملت ايران تحميل و ملت ايران را از حق خود محروم کنند، بدانند که به اين خواسته خود نمی‌رسند و اين امر صد سال نيز محقق نمی‌شود.

رييس‌جمهور به حضور نماينده آمريکا در مذاکرات ژنو نيز اشاره کرد و گفت: دولت آمريکا اعلام کرد قصد دارد در مذاکرات شرکت کند و ما نيز استقبال کرديم و گفتيم نماينده‌اش شرکت کند. نماينده آنها در جلسه شرکت و مودبانه و متين صحبت کرد و احترام ملت ايران را نگه داشت که اين گام مثبتی است، در واقع آمريکا گام مثبتی را به سمت شناخت حق ملت ايران ، به سمت عدالت، ‌اصلاح وجهه خود در سطح جهانی و جلب توجه ملت ايران و پاک کردن جنايت‌های ۵۰ ساله خود عليه ايران برداشت، ولی ما به آن‌ها نصيحت می‌کنيم با حرف‌های بی‌ربط و استفاده از ادبيات استعماری و حنجره درانی و قلدری اين گام مثبت خود را خراب نکند.

رييس‌جمهور گفت: ما به شما اعلام می‌کنيم در ايران حتی يک نفر نيز پيدا نمی‌شود که بخواهد از حق مسلم خود و حق ملت ايران عقب‌نشينی کند.

وی خطاب به اين کشورها ادامه داد: شما بايد واقعيت‌های جهان را بپذيريد و اين به نفع شماست، دنيا عوض شده و شما چاره ای نداريد جز اين که خود را با حقايق جهان تطبيق دهيد. استفاده از زبان زور ديگر فايده‌ای ندارد. شما می‌خواهيد ملت ايران را تهديد کنيد، گويی تصور می‌کنيد در چند سال قبل زندگی می‌کنيد، امروز ملت ايران برای قدرت ، ثروت و تهديدهای شما ارزشی قائل نيست. ملت ايران از حق خود دفاع می‌کند و از اين حق کوتاه نمی‌آيد و در برابر زبان زور و تهديد می‌ايستد. شما فکر می‌کنيد که با بعضی از تهديدها، تحريم‌ها و فشارها می‌توانيد ملت ايران را به عقب‌نشينی وارد کنيد در حالی که اشتباه می‌کنيد، من به شما نصيحت می‌کنم به عدالت ، قانون، حق و احترام به حقوق ملت‌ها برگرديد و بدانيد هر چه قيافه اخم‌آلود بگيريد و حرف‌های بی‌ادبانه بزنيد، ملت ايران پاسخ شما را با مشت‌های گره کرده می‌دهد. شما قيافه عصبانی می‌گيريد و می گوييد عصبانی هستيد. پاسخ ملت ايران به کسانی که با زبان تهديد می‌خواهند با آن‌ها صحبت کنند شعار هميشگی است که با مشت‌های گره کرده به دشمنان خود می‌گويند.

رييس‌جمهور گفت: من به شما نصيحت می‌کنم که مسير درست را در پيش بگيريد.

وی گفت: همان‌طور که گفتم ملت ايران اهل مذاکره در شرايط عادلانه و برابر است، شما در کشورتان انتخابات داريد و ممکن است برای جلب نظر چهار صهيونيست و آدم کش حرفی را بزنيد و صحبت‌هايی بکنيد. ما در اين مقطع چون شما انتخابات داريد اين حرف‌ها را ناديده می‌گيريم، ولی مواظب باشيد که زبان و لحنتان با ملت ايران مودبانه و محترمانه باشد.

به گزارش ايسنا احمدی‌نژاد در ادامه سخنرانی خود در جمع مردم استان کهگيلويه و بويراحمد به ظرفيت‌های اين استان اشاره و بر استفاده از آن‌ها به نحو احسن تاکيد کرد.

رييس‌جمهور هم‌چنين اظهار کرد: قرار است ۱۵ طرح بزرگ صنعتی با هزينه بالغ بر ۶۰۰ ميليارد تومان در اين استان انجام شود که از جمله آن‌ها طرحی برای توليد انبوه داروهای گياهی و در حوزه ساختمانی و سيمان سفيد است.

وی هم‌چنين گفت: ۶ طرح بزرگ ديگر نيز قرار است در اين استان اجرايی شود که هزينه آن بالغ بر ۲۵۰ ميليارد تومان است و اين هزينه از ذخيره حساب ارزی برداشت می‌شود.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين که اميدواريم اجرای اين طرح‌ها در رفع بيکاری در استان موثر باشد گفت: در دور اول سفرهای استانی قرار شد بيش از ۹۰۰ کلاس در استان ايجاد شود و در اين دوره نيز ايجاد ۹۵۰ کلاس به تصويب خواهد رسيد. هم‌چنين ان‌شاءالله تصميمات خوبی درباره احداث خانه‌های روستايی اتخاذ می‌شود و تلاش می‌کنيم مشکلات حمل و نقل استان را برطرف کنيم.

رييس‌جمهور در پايان گفت: همه مسوولان بايد در راستای خدمت به مردم قدم بردارند و در واقع در خدمت مردم باشند و اين يک اصل مهم برای دولت است.

Copyright: gooya.com 2016