شنبه 5 مرداد 1387

توضيح احمد توکلی در باره نحوه ارتباط پاليزدار با مرکز پژوهش های مجلس، ايرنا

تهران-خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا): رييس مرکز پژوهش های مجلس در مورد ارتباط عباس پاليزدار با اين مرکز گفت: پاليزدار در سال ۱۳۸۳ در يکی از پروژه های رسيدگی به موانع توليد و سرمايه گذاری ، از نهاد صنعتگران ايران به مرکز پژوهش ها آمد و پس از آن يکی از نمايندگان وی را به عنوان همکار در اين پروژه معرفی کرد.
احمد توکلی افزود: پاليزدار در اين پروژه برای جمع آوری اطلاعات به دستگاه های مختلف معرفی شد اما وی دو رفتار نامتعادل را انجام داد.
توکلی توضيح داد که پاليزدار شخصا برای جمع آوری اطلاعات اقدام می کرد و همچنين در مصاحبه هايی که انجام می داد خود را در مرکز پژوهش ها صاحب منصب معرفی می کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مرکز پژوهش ها ادامه داد: اين رفتارها موجب شد که ابتدا با نماينده ای که وی را معرفی کرده بود مذاکره شود تا اين رفتارها محدود گردد ولی چون موفق نشديم با وی قطع ارتباط کرديم و به تمام دستگاه هايی که پاليزدار به آنها معرفی شده بود اعلام شد که وی مامور اين مرکز نيست.
رييس مرکز پژوهش های مجلس يادآور شد: ارتباط پاليزدار پس از چند ماه همکاری با مرکز پژوهش ها قطع شد.
توکلی همچنين در پاسخ به سوالی درمورد چگونگی نگهداری اسناد و مدارک مرکز پژوهش ها گفت: معمولا اسناد سری و محرمانه در اين مرکز وجود ندارد و خيلی کم اطلاعاتی که از دستگاه های دولتی درخواست می شود محرمانه است که با توجه به رعايت جنبه های امنيتی از اين اطلاعات طبقه بندی شده استفاده و نتايج کار به صورت محرمانه به نمايندگان ارايه می شود.
رييس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی همچنين خبر داد که بزودی نشست مشترکی با حضور دبير کارگروه طرح تحول اقتصادی ، رييسان کميسيون های تخصصی مجلس و کارشناسان اين مرکز برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا‌،‌ توکلی در ادامه نشست خبری با خبرنگاران درمورد اقدامات اين مرکز برای بررسی کارشناسی طرح تحول اقتصادی گفت: هنوز به شکل مکتوب نسخه ای از طرح تحول اقتصادی به مجلس و اين مرکز ارايه نشده است که مرکز پژوهش ها رسيدگی و اظهار نظر درمورد آن را در دستور کار خود قرار دهد.
وی يادآور شد: مرکز پژوهش های مجلس در عين حال منتظر باقی نمانده استو از دبير کارگروه طرح تحول اقتصادی دعوت شده که با حضور کارشناسان اين مرکز طرح تحول اقتصادی ارايه شود و در اين محيط علمی کوچک اطلاعات بهتری احتمالا مبادله خواهدشد.
توکلی زمان تشکيل اين جلسه را پايان تعطيلات تابستانی مجلس عنوان کرد.
رييس مرکز پژوهش های مجلس تصريح کرد:تعداد پژوهش های محرمانه مرکز پژو هش ها بسيار کم است.
وی همچنين در پاسخ به انتقاد يکی از خبرنگاران مبنی براينکه درمجلس هفتم شاهد تاثير کم رنگ نتايج کارشناسی های مرکز پژوهش ها در طرح ها و لوايح بوديم،‌اظهار داشت: بنا نيست که مشاور هرچه بگويد مشاوره گيرنده قبول و عمل کند.
وی افزود: مرکز پژوهش ها ی مجلس در فرآيند تصميم سازی فعال است اما سياست گذاران تصميم گيرندگانی هستند که حق قانونی از طرف مردم دارند و در بسياری از موارد ممکن است نظرات کارشناسی اين مرکز را نپذيرند.
رييس مرکز پژوهش های مجلس در عين حال استقبال نمايندگان و کميسيون های تخصصی مجلس از نظرات کارشناسی اين مرکز را بسيار خوب ارزيابی کرد و گفت: البته گاهی مرکز اصرار و پافشاری بر نظر کارشناسی دارد که مجلس به آن اعتنا نمی کند.
توکلی همچنين درپاسخ به سوال يکی ديگر از خبرنگاران مبنی براينکه گفته می شودبرخی گزارش های مرکز پژوهش های مجلس عليه تصميم گيری ها دولت است ، اظهار داشت: يک نهاد پژوهشی سفارشی کاری انجام نمی دهد درنتيجه ممکن است يک کار پژوهشی مطابق ميل يک سياستگذار قرار گيرد و يا قرار نگيرد.
وی تاکيد کرد: اگر يک مرکز پژوهشی از ارايه نظرات منفی خودداری کند تمام نظرات وی زير سوال می رود، اگر نظر ما در مورد رد يک طرح يا لايحه باشد اعلام می شود و طبق قانون به رسانه ها اعلام می شود.
توکلی ادامه داد: وفاداری مرکز پژوهش های مجلس به روش علمی است و نه نتايج آن و اينکه چه کسی از آن نتيجه خوشش می آيد و يا نمی آيد بنابراين اين انتقاد بيان حقيقتی است که قابل نقد نيست.
توکلی همچنين درپاسخ به اين مطلب که "برخی به عملکرد مرکز پژوهش های مجلس در دوره گذشته انتقاد دارند" ،‌اظهار داشت: اين طبيعی است که يک مرکز پژوهشی که برای يک نهاد سياسی کار می کند مورد نقد قرار گيرد و برخی از نتايج آن را عده ای نپسندند.
وی اعلام کرد: اين مرکز به روش علمی وفادار بوده است البته اين بدان معنا نيست که نمره ما ۲۰ است. قبول داريم که بايد به فکر تقويت کار بود بنابراين انتقاد هايی مبنی بر اينکه نظرات کارشناسی اين مرکز يک جانبه بوده صحيح نيست.
توکلی تاکيد کرد: ما به توسعه عدالت محور وفادار هستيم و وقتی می خواهيم توصيه سياسی کنيم بر اين مبنا به مسايل توجه می کنيم . کسانی که در اين مرکز مديريت می کنند بايد به قانون اساسی وفادار باشند.
يکی ديگر از خبرنگاران سوال کرد: آيا اظهار نظر در مسايل سياسی و اجتماعی روز کشور در دستور کار اين مرکز نيز قرار دارد؟
توکلی پاسخ داد: مرکز پژوهش های مجلس برطبق قانون بنابه درخواست نمايندگان ، هيات رييسه و کميسيون ها درمورد مسايل روز کشور گزارش های تخصصی تهيه و منتشر می کند.
رييس مرکز پژوهش های مجلس در ادامه اين نشست خبری برنامه های آتی اين مرکز را تشريح کرد.
توکلی، افزايش سرعت و بهبود کيفيت کارهای پژوهشی ،‌تنوع بخشی به محصولات مرکز پژوهش ها و تقويت اثر بخشی را از برنامه های آتی مرکز پژوهش های مجلس بيان کرد.
وی همچنين بر تقويت ارتباط با نهادهای تخصصی غيردولتی و دستگاه های دولتی و افزايش تعامل بيشتر با کميسيون های تخصصی مجلس تاکيد کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توضيح احمد توکلی در باره نحوه ارتباط پاليزدار با مرکز پژوهش های مجلس، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016