سه شنبه 15 مرداد 1387

سخنگوی قوه قضاييه: ۹ نفر از متهمان پرونده پاليزدار همچنان در بازداشت هستند، ايسکانيوز


تهران – خبرگزاری ايسکانيوز: سخنگوی قوه قضاييه امروز در جمع خبرنگاران، اهداف زمان بندی پرونده ها در دستگاه قضايی را نظارت بهتر قوه نسبت به روند رسيدگی و نيز جهت دهی به قضات در رسيدگی اعلام کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويی ايران "ايسکانيوز"، دکتر عليرضا جمشيدی هدف ديگر اين برنامه را آگاهی مردم نسبت به مدت زمان رسيدگی در مورد پرونده هايشان اعلام کرد.
جمشيدی از ديدار اخير اعضای کميسيون حقوقی مجلس با سران قوه قضائيه ياد کرد و گفت: در اين جلسه راهکارهای تعامل بيشتر دو قوه مقننه و قضائيه مورد بحث قرار گرفت.
وی با اشاره به بخشنامه اخير قوه که در تاريخ ۱۹/۴/۸۷ تصويب شده مبنی بر تعيين تکليف پرونده ها که قبل از سال ۸۶ به دادگستری واصل شده ، گفت: در اين بخشنامه آمده است رای مقتضی در مورد همه پرونده ها بايد ظرف مدت سه ماه صادر شود و قضات نيز موظفند علت عدم صدور رای را در پرونده ها ذکر کنند و دادستان ها موظفند بر اين موضوع نظارت داشته باشند.
وی همچنين گفت: مطابق آيين نامه نحوه رسيدگی به پرونده های اقتصادی، دعاوی تجاری، جرائم اقتصادی و پرونده هايی در خصوص اخلاق در نظام اقتصادی در دادگاه ها و دادسراهای تخصصی رسيدگی می شود.
وی در خصوص آخرين وضعيت پرونده پاليزدار گفت: رسيدگی ها ادامه دارد و از ۱۷ متهم تحقيقات به عمل آمده، ۹ نفر در بازداشت بوده و بقيه با صدور قرار مناسب آزاد هستند.
جمشيدی همچنين در خصوص محسن قائمی نسب، مدير کل حوزه رياست سازمان بازرسی که بازداشت شده بود، اظهار کرد: وی آزاد است.
جمشيدی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تاخير در بازداشت مالک برج های دوقلوی شيراز گفت: در مورد اين شخص علاوه بر اتهام اول، اتهام ديگری مطرح شده مبنی بر جعل پروانه ساخت که به دليل عدم توثيق مبلغ ۱۰۰ ميليون تومان هم اکنون در بازداشت به سر می برد.
سخنگو در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر عدم واکنش قوه قضائيه در رابطه با مساله گروگانگيری جند الله و کشته شدن چندين تن گفت: تاکنون هيچ مرجعی کشته شدن تعدادی را در اين گروگان گيری تاييد نکرده ولی موضوع از سوی وزارت اطلاعات و ناجا پيگيری می شود.

Copyright: gooya.com 2016