پنجشنبه 17 مرداد 1387

محمد خاتمی: ديداری با ناطق نوری نداشته‌‏ام، تهديدی حس نمی کنم، عملکرد انجمن صنفی روزنامه نگاران مثبت است، ايلنا

- بالا رفتن آگاهی مردم شرط استقرار مردم سالاری در جامعه است

تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس دولت اصلاحات گفت: تا کنون هر کاری که مخالفان عليه ما انجام داده‌‏اند، به نفع ما تمام شده است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" سيد محمد خاتمی درحاشيه دوازدهمين کنگره سازمان مجاهدين انقلاب در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا" که از او در خصوص ديدارش با ناطق نوری سوال کرد، گفت: ما با آقای ناطق دوست هستيم، ولی ديداری در خصوص تشکيل دولت وحدت ملی که در رسانه‌‏ها بازتاب داشته، نداشته‌‏ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی همچنين درباره تهديد به رد صلاحيت خودش که از سوی برخی گروه‌‏ها مطرح شده بود نيز، گفت: تهديدی در اين زمينه نمی‌‏بينم.
خاتمی در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار" ايلنا" مبنی بر اينکه ارزيابی شما از وضعيت فعلی خبرنگاران در جامعه چيست؟، با تبريک روز خبرنگار، اظهار داشت: يکی از کارهايی که در اين کشور انجام شد، بسط حضور رسانه و خبرنگار مستقل و غير وابسته به قدرت در عرصه حيات اجتماعی بود.
وی با اشاره به گزارش انجمن صنفی روزنامه نگاران در خصوص وضعيت خبرنگاران و روزنامه نگاران، گفت: بر اساس گزارش انجمن صنفی روزنامه نگاران، بيش از چهار هزار نفر عضو انجمن هستند و در ايرانی که نياز به آگاهی دارد و مطبوعات نقش مهمی در آگاهی رسانی و دفاع از آزادی و حقوق مردم در برابر حاکمان دارند، حضور شش هزار نفر نيروی مطبوعاتی يک دستاورد مهمی است.
خاتمی با مظلوم دانستن رسانه‌‏های مستقل، گفت: جوان عزيزی که تمام زندگی خودش را برای اين کار گذاشته وقتی با تعطيلی رسانه رو به رو می‌‏شود و مرجعی هم به آن رسيدگی نمی‌‏کند که چرا به اين وضع دچار شده، نمی‌‏تواند زندگی خود را اداره کند.
رئيس دولت اصلاحات با مثبت ارزيابی کردن عملکرد انجمن صنفی روزنامه نگاران، تاکيد کرد: وجود انجمن صنفی روزنامه‌‏نگاران به عنوان يک تشکل غير سياسی برای رسيدگی به وضعيت صنفی اصحاب رسانه است و بايد اين انجمن تقويت شود.
وی خطاب به خبرنگاران نيز گفت: شما هم بايد بدانيد، و هم بکوشيد که ديگران بدانند. بالا رفتن آگاهی مردم و پذيرفتن مسووليت مهمترين شرط استقرار مردم سالاری در جامعه است.

Copyright: gooya.com 2016