دوشنبه 21 مرداد 1387

دروغ پشت دروغ، جعل پشت جعل! ده ها غلط در مدرک جعلی آقای وزير، انتخاب


خبرگزاری انتخاب : پس از انتشار تصوير مدرک آقای کردان اتهامات عليه ايشان چند برابر شده است و احتمل جعلی بودن آن، افزايش يافته است و متاسفانه اغلاط و اشتباهات مندرج در مدرک تحصيلی، به حدی ناشيانه و کودکانه است که نشان از عجله ی آقای وزير و عدم تبحر جاعل محترم است

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علی کردان وزير جديد کشور، در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد جعلی بود مدرک افتخاری خود، تصوير مدرک دکترای افتخاری خود از دانشگاه آکسفورد را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری انتخاب، پس از انتشار تصوير مدرک آقای کردان اتهامات عليه ايشان چند برابر شده است و احتمل جعلی بودن آن، افزايش يافته است و متاسفانه اغلاط و اشتباهات مندرج در مدرک تحصيلی، به حدی ناشيانه و کودکانه است که نشان از عجله ی آقای وزير و عدم تبحر جاعل محترم است.

مطالب ذيل، البته بخشی کوتاه از گاف های متعدد جاعل محترم است که نشان از «شناخت سطحی وی از فضای اينترنت و قدرت جستجوی بالای موتورهای جستجوی گوگل و...» است، و توصيه می گردد من بعد برای جعل چنين مواردی، اندک جستجويی در اينترنت کرده و يا سختی راه تحصيل را متحمل شوند.

اين مدرک که به ادعای علی کردان ثابت می کند که وی در سال ۲۰۰۰ از دانشگاه آکسفورد دکترای افتخاری گرفته است، در شرايطی منتشر شده است که اين لينک، http://www.ox.ac.uk/gazette/1999-00/supps/1_4554.htm اسامی افرادی که در سال ۲۰۰۰ موفق به دريافت دکترای افتحاری از دانشگاه آکسفورد شده اند را نشان می دهد، اما اثری از نام مبارک جناب وزير نيست!

آقای کردان ابتدائاً مدعی شده بودند که مدرک افتخاری خود را بخش خاورميانه دانشگاه آکسفورد و شخص رئيس آن به نام استيفن پرينگل داده است. حال که مشخص شده چنين آدمی اصلاً وجود خارجی ندارد تصويری ارائه کرده اند که در آن نوشته شده اين مدرک به تقاضای پرفسور R.E.Bryantاز دپارتمان حقوق صادر شده.

اين شما و اين سايت رسمی دپارتمان حقوق آکسفورد:
http://www.law.ox.ac.uk/

اسم همه استادها و شاگردها و.... در اين سايت هست. اما نام ايشان ، اصلاً و ابداً واژه ای به عنوان R.E.Bryant در اين سايت موجود نيست. گوگل هم ابداً چنين آدمی را هيچ وقت در آکسفورد نشان نميدهد. ضمن آنکه دو امضای ديگر ذيل مدرک، هيچ تخصصی نه در حقوق ندارند و نه در خاور شناسی ندارند، بلکه در Department of Experimental Psychologyيعنی در دپارتمان بيماريهای روانی متخصص هستند..

در ادامه اين مدرک پراشکال، اغلاط املايی نشان دهنده ی عجله ی آقای نو وزير و جعل کننده ی مدرک بوده، چرا که در اين متن، به جای entitled ، intitled نوشته شده است! يعنی دو پرفسور سابق آکسفورد و يک مجهول الهويه املاء صحيح يکی از شايع ترين کلمات زبان انگليسی را ندانند!

ساير اغلاط اين مدرک جعلی به شرح ذيل است:

- اولا محل آرم دانشگاه آکسفورد در بالای صفحه غلط است.

۲- در مدرک دکتری ايشان،کلمه Entitle بايد در سمت چپ تايپ می شد که بر خلاف انتظار و گرامر انگليسی سمت راست نوشته شده است.

۳-ويرگول ها نامرتب و خلاف عرف گرامر انگليسی هستند. به اين صورت که در برخی جملات، بعد از ويرگول بلافاصله کلمه بعدی شروع می شود و در برخی موارد بين ويرگول و دو کلمه قبل و بعد فاصله هست. در حاليکه مطابق رسم الخط رسمی انگليسی، بين ويرگول و کلمه قبلی فاصله نبوده و ويرگول با کلمه بعد از آن فاصله بايد داشته باشد.

۴- آکسفورد کالج حقوق ندارد. اين دانشگاه دانشکده حقوق دارد. عبارت "دانشکده کالج حقوق" مجعول است.
عبارت مجعول: "faculty of the college of law of oxford"
عبارت درست: "faculty of law"

۵.دانشگاهی به نام Oxford University وجود ندارد بلکه اسم درست University of Oxford است. البته اين اشتباه در متن ديده می شود نه در بالای مدرک!

۶- در اين مدرک بر خلاف بيانيه وزارت کشور‍ فردی به نام پرينگل ذيل دانشنامه را امضاء نکرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دروغ پشت دروغ، جعل پشت جعل! ده ها غلط در مدرک جعلی آقای وزير، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016