دوشنبه 21 مرداد 1387

احمدی نژاد: برای خدمتگذاری نيازی به اين کاغذپاره ها (مدرک تحصيلی) نيست، کردان آن قدر که ظاهرش نشان می‌دهد بداخلاق نيست، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : رئيس جمهور تاکيد کرد: برای خدمتگذاری نيازی به کاغذپاره‌ها نيست. اگرچه اين مطلب يک تهمت بود، اما آقای هاشمی همواره دارای سوابق درخشانی است و فعال‌ کردن پايگاه اطلاعاتی و کارهای عمرانی يکی از کارهای مفيدی بود که ايشان در دوران سرپرستی خود انجام داد.


رئيس جمهور درخصوص ايجاد تشکيک درباره مدرک سرپرست وزرات کشور گفت تهمت‌های زيادی در اين باره مطرح شد، اما برای خدمتگذاری نيازی به کاغذپاره‌ها نيست.

محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور در مراسم توديع سرپرست و معارفه علی کردان وزير کشور، اين وزارتخانه را از اهم وزارتخانه‌ها دانست و گفت:‌ وزارت کشور مسئول پيشبرد سياست‌های داخلی دولت است؛ اهميت وزارت کشور نه به خاطر تعداد کارمندان زياد آن بلکه حساسيت و گستره کار آن است و می‌توان گفت که اين وزارتخانه مؤثرترين سازمان اجرايی کشور است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی نژاد افزود: اگر موتور وزارت کشور که متشکل از دهياری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها گرفته تا اين ساختمان مرتفع، منظم و دقيق کار کند، همه اجزای کشور به طور منظم و با دور بالا کار خواهد کرد.

رئيس جمهور با اشاره به خصوصيت کارکرد اين دوره دولت گفت: مسئوليت وزارت کشور در اين دوره سنگين‌تر است، چرا که تحرک بسيار زيادی در حکومت اعم از دولت و مجلس را شاهد هستيم.

وی افزود: ما شاهد يکی از پرتحرک‌‌ترين مجالس در هفتمين دوره مجلس و همچنين در اين دوره از مجلس هستيم و به همين سبب وزارت کشور کار سنگينی را به عهده دارد.

احمدی نژاد علت دوم سنگين بودن کار وزارت کشور را نظم جديدی که در حيطه مسئوليت‌ها و مديريت‌های کشور اتفاق افتاده برشمرد و افزود: دولت نهم با تمرکززدايی سعی بر ايجاد نظم جديدی در بخش‌های مديريتی کشور دارد و اين ظرفيت‌سازی مسئوليت‌های جديد کار وزارت کشور را سنگين‌تر می‌کند.

رئيس جمهور افزود: دشمنی‌ها از گذشته وجود داشته و امروز بيشتر شده و اين نيز يکی از مشکلات پيشروی وزارت کشور است.

احمدی‌نژاد به امنيت مرزها به عنوان يکی از کارهای وزارت کشور ياد کرد و افزود: پيگيری سرمايه‌گذاری، توليد ثروت، ايجاد اشتغال، ساخت، توزيع و توسعه مسکن از ضروری‌ترين کارهای وزارت کشور است.

وی به نظارت وزارت کشور بر جلوگيری از عدم تجاوز به منابع طبيعی اشاره کرد و گفت: هيچ جای کشور خالی از وزارت کشور نيست، قريب به ۳۰ سال ماموريت سنگين اداری کشور امروز نشان می‌دهد که اين سازوکار بايد تغيير کند تا ظرفيت‌های کشور برای شکل‌گيری آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب فراهم شود.

رئيس جمهور با اشاره به توزيع اختيارات و مسئوليت‌ها اظهار داشت: يکی ديگر از وظايف مهم وزارت کشور اين است که با يک برنامه سازمانی، روالی که از گذشته‌های دور در تقسيمات اداری وجود داشته، تغيير دهد.

احمدی نژاد ادامه داد: مثلا بخشداری بوجود می‌آيد، بعد شاهد آن هستيم که بايد ۱۵ تا ۲۰ اداره در آنجا فراهم شود و تازه می‌بينيم که يک عده بايد بروند همان ادارات را اداره کند.

رئيس جمهور افزود: آيا اين سازماندهی برای پيشبرد اهداف کافی است و درست تنظيم شده يا می‌توان با آن فرمانداری و بخشداری آنجا را اداره کرد. بعضی‌ها می‌گويند اين نشدنی است، ولی من می‌گويم شدنی است.

احمدی نژاد گفت:‌ بعضی وقت‌ها در پيگيری کارهای عمرانی تو در تو می‌بينيم که تعداد آدم‌ها و هزينه زياد است، اما کيفيت پائين است که اينها بايد اصلاح شود.

احمدی نژاد با اشاره به اينکه ظرفيت وزارت کشور خيلی بالا است، گفت: بايد خيلی از کارها را در همان مناطق استانی و شهری انجام داد. اينکه در معاونت برنامه‌ريزی بشينيم و بخواهيم ساختار کشور را تعريف کنيم کار درست نمی‌شود. اگر در هرجا يک بخشدار يا فرماندار يا استاندار فهيم برسر کار باشد همه کارها درست می‌شود.

رئيس جمهور به مسئوليت وزارت کشور برای تامين آرامش و امنيت جامعه اشاره کرد و افزود: بايد برای خدمت به مردم زمينه‌سازی شود و اين هنر دست‌اندرکاران وزارت کشور است.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود از سيد مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور و همچنين پورمحمدی وزير سابق کشور به خاطر زحمات فراوان در اين وزارتخانه تشکر کرد و گفت: آقای پور محمدی در اين وزارتخانه خيلی زحمت کشيد و اکنون نيز در سمت مهمی به نظام خدمت می‌کند و آقای هاشمی که از جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی است چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران بعد از دفاع مقدس در شهرداری تهران تلاش‌های خالصانه‌ای داشته است.

احمدی نژاد در مورد هاشمی گفت: البته هميشه پشت سر افرادی که کار می‌کنند حرف‌های بسياری است و يادم هست که يکبار به بنده گفتند که فوق‌ ليسانس آقای هاشمی قلابی است که برای من نيز جالب بود که وقتی با ايشان آشنا شدم تنها چيزی که برايمان مهم نبود همين کاغذ پاره‌ها بود.

رئيس جمهور تاکيد کرد: برای خدمتگذاری نيازی به کاغذپاره‌ها نيست. اگرچه اين مطلب يک تهمت بود، اما آقای هاشمی همواره دارای سوابق درخشانی است و فعال‌ کردن پايگاه اطلاعاتی و کارهای عمرانی يکی از کارهای مفيدی بود که ايشان در دوران سرپرستی خود انجام داد.

احمدی نژاد از کارکنان وزارت کشور تشکر کرد و گفت: در سفرهای استانی زحمات بسياری بر دوش همکاران وزارت کشور است بنابراين شرمنده همه کسانی هستيم که در اين دوران به واسطه کارهای دولت اذيت شده‌اند، اما اگر بخواهيم قله‌ها را فتح کنيم بايد همين‌طور کار کنيم.

رئيس جمهور افزود: شقی‌ترين افراد و دشمنان ايران ۱۵۰ سال جلوی رشد ملت ما را گرفتند و امروز ما بايد موانع را برداريم و اين نيازمند کار است.

وی همچنين خاطر نشان کرد: آقای کردان از نيروهايی است که ۳۰ سال در خدمت انقلاب بوده و در عرصه‌های مختلف مسئوليت زيادی داشته و در سينه‌ به سينه شدن با بدخواهان اين ملت کارنامه ارزشمندی از خود نشان داده است.
احمدی‌نژاد گفت: البته کردان آنقدر که ظاهرش نشان می‌دهد بداخلاق نيست و کسانی که با او کار کرده‌اند اين را گواهی می‌دهند.

رئيس جمهور خطاب به حاضران گفت: بايد قدر زندگی کردن در اين دوران انقلاب و حضور در عرصه‌های خدمتگزاری را بدانيم که رفتگری در جمهوری اسلامی ايران به رياست در امپراتوری‌های بزرگ شرف دارد و قابل قياس نيست؛ چرا که يک تکه از نور را نمی‌توان با ظلمت قياس کرد.

احمدی‌نژاد گفت: جنس کار در ايران جنس نور، عزت و پيروزی است ولو اينکه انسان قطعه قطعه شود. در نگاه الهی، معيار پيروزی و شکست نيست و هر عمل ما يک معيار ملکوتی دارد و به همين خاطر است که عين وجود عمل عين پيروزی است و شکست در او جايی ندارد.

احمدی نژاد رمز موفقيت را همياری، همبستگی و همدلی همه دست‌اندرکاران امور برشمرد و گفت: ما ملتی۷۰ ميليونی هستيم که بدون همدلی کاری در اين کشور اتفاق نمی‌افتد و از وظايف مهم و اصلی وزارت کشور ايجاد همبستگی است.

رئيس جمهور ادامه داد: از نگاه دولت و نظام همه ملت عزيزند و حفظ کرامت و حقوق و تامين فرصت برای شکوفايی از وظايف و مسئوليت‌های ما است و محور صيانت از اين حقوق وزارت کشور است.

احمدی نژاد به کردان توصيه کرد همانطور که در طول زندگی به طور خستگی‌ناپذير پای کار بوده است با انرژی بيشتر کارها را دنبال کند.

رئيس جمهور گفت: بايد در همه جای کشور حضور وزير کشور لمس شود، اگر در جايی از کشور آسيبی وجود دارد بسرعت بايد رفع شود و با گره به گره‌ای بزرگ‌تر تبديل نشود و از ظرفيت‌های عظيم کشور حداکثر استفاده برده شود.

احمدی نژاد تصريح کرد: وزارت کشور مامور است در فضای عمومی، کشور را همواره با نشاط نگاه دارد و اين نيازمند طراحی و مديريت است.

احمدی نژاد گفت: همه مسئولان در دولت هم از وزير کشور پشتيبانی می‌کنند تا شاهد ارتقای نقش‌آفرينی وزارت کشور باشيم.

Copyright: gooya.com 2016