پنجشنبه 24 مرداد 1387

احمدی نژاد عازم ترکيه شد، مهر

رئيس جمهور دقايقی پيش در راس هيئتی بلند پايه اقتصادی سياسی تهران را به مقصد ترکيه ترک کرد تا با همتای ترک خود و ساير مقامات اين کشور همسايه در خصوص مسائل دو جانبه و منطقه ای به گفتگو بنشيند.
به گزارش خبرنگار مهر ، رئيس جمهور پيش از سفر در پايون فرودگاه مهر آباد در جمع خبرنگاران گفت : ايران و ترکيه دو کشور بزرگ و دارای سابقه تمدن و فرهنگی پر افتخار مشترک هستند و امروز هم در کنار يکديگر از توانمندی و اقتدار بالايی برخوردار هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود : امروز دو کشور ايران و ترکيه دارای قدرتی بزرگ در منطقه هستند، قدرتی که دوستانه بوده و به خصوص بعد از پيروزی انقلاب اسلامی ايران اين ارتباط از استحکام بالايی برخوردار شده است.

رئيس جمهور با اشاره به سفر دو روزه خود به کشور ترکيه گفت : در اين سفر قرار است با آقای عبدالله گل رئيس جمهوری ترکيه در زمينه مسائل مختلف بين دو کشور ديدار و گفتگو کنم.

احمدی نژاد ايجاد روابط دو جانبه اقتصادی سياسی امنيتی در مسائل منطقه و همچنين مسائل جهانی را از ديگر برنامه های سفر دو روزه اش به کشور ترکيه عنوان کرد.

وی بررسی موضوعات ديگری همچون موضوعات فرهنگی و گردشگری که جايگاه خاصی بين دو کشور دارد را از ديگر برنامه های خود در اين سفر برشمرد.

ديدار با اصحاب رسانه، نشست اقتصادی برای توسعه روابط اقتصادی با تجار ايرانی و ترک با حضور رؤسای جمهور دو کشور و همچنين ملاقاتهای مردمی در ترکيه از ديگر برنامه های سفر دو روزه رئيس جمهوری کشورمان به کشور ترکيه است.

در اين سفر منوچهر متکی وزير امور خارجه ، فتاح وزير نيرو ، رحيم مشايی رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری و تنی چند از نمايندگان مجلس شورای اسلامی دکتر احمدی نژاد را همراهی می کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد عازم ترکيه شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016