جمعه 25 مرداد 1387

افزايش دو برابری گشت های ارشاد و تيم‌های برخورد با اراذل و اوباش، کارگزاران

در حالی‌که فرماندهان نيروی انتظامی از موفقيت در طرح امنيت اجتماعی اظهار خرسندی می‌کنند، تعداد نيروها برای اجرای اين طرح در حال افزايش است.

فرمانده انتظامی پايتخت در آخرين حضور خود در مرکز ۱۹۷ در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت که بيشتر اراذل و اوباش تهران دستگير شده‌اند. وی افزود: تعداد محدودی نيز متواری بودند که در مرحله دوم طرح دستگير شده‌اند و از طرفی تعدادی هم که در مرحله اول بازداشت شده و پس از مدتی دوباره به جامعه بازگشته‌اند و باز هم مرتکب خلاف شده بودند، بار ديگر بازداشت شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردار رادان تصريح کرد:‌ در مرحله اول اجرای طرح بيشتر اراذل و اوباش بنام تهران دستگير شدند.

اظهارات رادان مبنی بر دستگيری بيشتر اراذل و اوباش در حالی بود که معاون پليس امنيت عمومی ناجا از افزايش ۵۰درصدی تيم‌های ويژه برخورد با اراذل و اوباش در تهران خبر داد. سرهنگ اسدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن اشاره به افزايش ۵۰درصدی تيم‌های برخورد با اراذل و اوباش در تهران گفته است:‌ تيم‌های ضربت ويژه برخورد با اراذل و اوباش به صورت محسوس و نامحسوس فعاليت‌های خود را انجام می‌دهند و طی هماهنگی که با مرجع قضايی نيز انجام داده‌ايم، در ماموريت‌های خود از اصل غافلگيری استفاده می‌کنيم. تيم‌های ضربت ويژه برخورد با اراذل و اوباش روزانه در تهران ۱۲مورد عمليات در زمينه‌های شناسايی، کنترل، برخورد و احضار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد:‌ در استان‌های ديگر کشور نيز اين تيم‌ها در پليس تشکيل شده و مشغول فعاليت‌ هستند. از سوی ديگر در شرايطی که فرمانده ناجا و همچنين رئيس‌ پليس تهران بزرگ خبر از موفق بودن طرح برخورد با بدپوششی و بدحجابی داده بودند، بنا به اعلام سردار رادان و احمدی، مسوول ارتباط با رسانه مرکز اطلاع‌رسانی نيروی انتظامی، تعداد گشت‌های ارشاد از ۲۲ ارديبهشت‌ماه دو برابر شد.

فرمانده نيروی انتظامی پيش از اين اظهار کرده بود که با اجرای طرح برخورد با بدحجابی خوشبختانه وضعيت ظاهری جامعه مناسب شده است. ششم مردادماه نيز رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومی ناجا با اعلام اينکه اصل طرح ارتقای امنيت اجتماعی از سوی مردم پذيرفته شده است، خبر از افزايش افسران زن در گشت‌های ارشاد به منظور برخورد با خانم‌های هنجارشکن داد.

سردار احمدرضا رادان اما در پاسخ به اين پرسش که با توجه به اعلام موفقيت در اين طرح، دليل افزايش دو برابری گشت‌های ارشاد نيست، گفت: ما انتقادات سازنده را می‌پذيريم و يکی از انتقادات به اين طرح کم‌بودن تعداد گشت‌ها و پوشش‌ندادن تمام مناطق بوده است که با افزايش تعداد گشت‌ها اين مشکل رفع شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افزايش دو برابری گشت های ارشاد و تيم‌های برخورد با اراذل و اوباش، کارگزاران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016