شنبه 26 مرداد 1387

احمدی نژاد: نخستين ماهواره ساخت ايران هفته آينده به فضا پرتاب می شود، ايرنا


رييس جمهوری اسلامی ايران از پرتاب نخستين ماهواره ساخت ايران به فضا، با موشک و پرتابگر ساخت داخل کشور، تا پايان هفته آينده خبر داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار اعزامی ايرنا به استانبول، دکتر محمود احمدی نژاد جمعه شب در ضيافت شامی با جمعی از نخبگان ايرانی مقيم ترکيه در استانبول با اشاره به اينکه ۲۸ سال تحريم ايران توسط آمريکا باعث جهش خيره کننده علمی و فناورانه ايران شده است، افزود: فقط در سال ۸۶ بيش از هفت هزار اختراع در کشور به ثبت رسمی رسيده و اعلام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در طول تاريخ هر که از موضع زور با مردم ايران سخن گفته، مردم ايران "باد دماغ" وی را خالی کرده اند اما اگر راه قانون و محترمانه سخن بگويند، مردم ايران با آنها گفت و گو خواهند کرد.
احمدی نژاد ادامه داد: مردم ايران اهل عقب نشينی نيستند و در موضوع انرژی هسته ای نيز تا رسيدن به تمامی حقوق خود از پای نخواهند نشست.
رييس جمهوری گفت: اکنون آمريکا متوجه اين نکته شده که نه تنها نتوانسته ايران را منزوی کند بلکه خود منزوی شده و سرانش به همه کشورها با شرايط امنيتی سخت سفر می کنند و از مردم گريزان هستند، در حالی که ايرانيان در همه جا به ميان ملت ها می روند، زيرا ملت ها آنها را دوست دارند.
وی همچنين با بيان اينکه ايران در شکل گيری فرهنگ و تمدن جهانی نقش ويژه ای داشته و ايرانيان هر کجا که باشند سفير مردم ايران هستند، خطاب به ايرانيان مقيم ترکيه افزود: ايرانی ها بايد در ترکيه يک خانه فرهنگ داشته باشند.
احمدی نژاد تصريح کرد: شما خود نمايندگانی را انتخابات کنيد تا برای اين کار در يک هيات امنا گردآيند و من نيز نهايت تلاش خود را در اين راه به کار خواهم بست.
رييس جمهوری اسلامی ايران بامداد شنبه در پايان يک سفر رسمی دو روزه به ترکيه‌ به تهران بازگشت.
در اين سفر که وزيران امور خارجه، نفت و نيرو و رييس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری احمدی نژاد را همراهی می کردند، ۵ يادداشت تفاهم در موضوعات مختلف شامل مبارزه با تروريسم و مواد مخدر، محيط زيست، ترابری، جهانگردی و همکاری بين کتابخانه های ملی و مرکز اسناد دو کشور بين ايران و ترکيه به امضا رسيد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: نخستين ماهواره ساخت ايران هفته آينده به فضا پرتاب می شود، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016