جمعه 1 شهریور 1387

عطريانفر: عدم حضور خاتمی اتحاد اصلاح‌طلبان را دشوار می‌کند، مهر

يک عضو حزب کارگزاران سازندگی معتقد است اگر خاتمی در انتخابات رياست جمهوری دهم شرکت نکند ائتلاف و اتحاد حول يک فرد در درون جبهه اصلاحات بسيار سخت خواهد بود.
محمد عطريانفر عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوری دهم با توجه به اختلاف نظرهايی که در بين برخی از اين گروهها مشاهد می شود گفت : چنانچه سيد محمد خاتمی هر چه سريعتر بر ترديدهای خود فائق آيد و زمينه حضور خود در انتخابات آتی را فراهم کند حول محور وی اجماع قابل توجهی رخ خواهد داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عطريانفر ادامه داد : به نظر می رسد با حضور خاتمی در انتخابات آينده برخی اختلاف سليقه هايی که در بين زيرمجموعه های اصلاحات مشاهده می شود برطرف شود و پيرو اين اتفاق حضوری سرشار از توفيق و موفقيت برای جبهه اصلاحات رقم خواهد خورد.

وی با بيان اينکه تمامی گروههای اصلاح طلب تلاش می کنند تا با عقلانيت به جمع بندی روشن و دقيقی در انتخابات آتی دست يابند گفت : رمز موفقيت اصلاح طلبان در انتخابات آينده در گرو اتحاد آنان در سياستها، موضعگيريها و انتخاب يک گزينه واجد شرايط ، مقبول و شناخته شده است.

اصلاح طلبان فرصتی برای شناساندن چهره ديگری به جز خاتمی را ندارند

اين فعال سياسی اصلاح طلب تصريح کرد : به دليل اينکه اصلاح طلبان فرصت زيادی برای شناساندن چهره مطلوب خود به مردم را ندارند که در عين حال بتواند مورد تائيد مراجع مربوطه در انتخابات هم باشد اين احتمال ضعيف است که ما به نقش خاتمی در انتخابات تنها به عنوان حامی بسنده کنيم.

عطريانفر با بيان اينکه خاتمی به عنوان يک چهره ملی و فراجناحی می تواند در آينده مديريتی جامع الاطراف داشته باشد گفت : با توجه به اين ضعف که ما چهره ديگری که در طراز خاتمی بوده و از اقبال عمومی هم برخوردار باشد را در اختيار نداريم مناسب است ضمن تکليف ملی که به عهده خاتمی است وی عهده دار اين مرحله از انتخابات بشود.

وی افزود : برخی سياستهايی که رقيب در پيش گرفته مسيری را دنبال می کند که بر ترديدهای خاتمی بيفزايد و عملا از احتمال حضور وی در انتخابات بکاهد. اصلاح طلبان حس می کنند اين حجم از مخالفت اتفاقا دليل بر توفيق و پيروزی خاتمی در انتخابات خواهد بود.

عدم حضور خاتمی در انتخابات اتحاد اصلاح طلبان را سخت می کند

اين عضو حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: اگر خاتمی در انتخابات رياست جمهوری دهم شرکت نکند ائتلاف و اتحاد حول يک فرد در درون جبهه اصلاحات بسيار سخت خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره تشکيل دولت وحدت ملی گفت : وقتی سخن از تشکيل دولت وحدت ملی به ميان می آيد بايد دو جريان اصلی که در سياست ورزی و همچنين سابقه صاحب نام هستند که همان گروههای معتدل اصلاح طلب و اصولگرا می باشند نسبت به اين حس مشترک به موضعی واحد دست يابند.

اظهارات خاتمی شخصی است ‌نه حزبی

عطريانفر همچنين در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات اخير محمدرضا خاتمی مبنی بر اينکه اگر خاتمی به صحنه انتخابات نيايد در انتخابات شرکت نخواهيم کرد و واکنش سخنگوی حزب اعتمادملی به اين اظهارات تصريح کرد : به دليل اينکه محوريت مجمع روحانيون مبارز به عنوان يک محور سياسی مقبول همه جناح هاست و کارگروه اصلاح طلبان با حضور گروههای عمده و موثر اصلاح طلب فعاليت می کند بنابراين از اين اظهار نظر محمدرضا خاتمی بيشتر بايد يک برداشت شخصی شود تا حزبی و سازمانی.

اين فعال سياسی اصلاح طلب در خاتمه گفت : بهتر است مواضع نماينده رسمی حزب مشارکت، محسن ميرادامادی که در کارگروه اصلاح طلبان با محوريت مجمع روحانيون مبارز حضور دارد را مدرک و ميزان حزب مشارکت بدانيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عطريانفر: عدم حضور خاتمی اتحاد اصلاح‌طلبان را دشوار می‌کند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016