چهارشنبه 6 شهریور 1387

الهه کولايی: خاتمی نهايتا به ضرورت‌های پيشبرد اصلاحات بيش از محذورات بها می‌دهد، ايسنا

- تمرکز بر شعارهای غيرعملی فقط کاربرد سياسی دارد


الهه کولايی گفت: به نظر من محذورات آقای خاتمی برای شرکت در انتخابات آينده‌ی رياست‌جمهوری به تجربه‌ی هشت ساله‌ی ايشان مربوط می‌شود.

عضو جبهه مشارکت، در حاشيه‌ی اردوی سالانه‌ی شاخه‌های جوانان و دانشجويان اين جبهه در گفت‌وگو با ايسنا تصريح کرد: با اين حال ما بايد به مقدورات و امکاناتی که برای پيشبرد اصلاحات وجود دارد، نظر داشته باشيم و من فکر می‌کنم در نهايت آقای خاتمی هم به اين ضرورت‌ها بيش از مصالح‌، منافع و ملاحظات خودشان بها خواهند داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: البته اقبال جامعه به ايشان، به طور حتم يک شاخص تعيين‌کننده در تصميم‌گيريشان برای حضور در انتخابات آينده خواهد بود.

اين مدرس دانشگاه هم‌چنين با بيان اين که اين يک ضرورت است که تلاش کنيم جامعه را به مسيرهای عقلانی هدايت کنيم، اظهارکرد: بايد جامعه را به سمت انتظارات واقع‌بينانه‌ سوق دهيم و سعی نکنيم بر اساس منافع خاص سياسی سرنوشت آن را به بازی بگيريم، هم‌چنين انتظاراتی در مردم ايجاد کنيم که قابل تحقق يافتن نيست.

وی تصريح کرد: اين کار تنها مردم را به انزوا و انفعال سوق می‌دهد.

عضو جبهه مشارکت هم‌چنين گفت: بايد از تمرکز بر شعارهای غيرعملی و غيرواقع‌بينانه که فقط کاربردهای سياسی دارد پرهيز کنيم و اين امر بدين معنی است که از همه‌ی کسانی که وارد عرصه‌ی انتخابات می‌شوند، انتظار داشته باشيم مباحث و برنامه‌هايی را ارائه کنند که قابليت اجرايی داشته باشند.

کولايی افزود: در واقع تنها برای بهره‌برداری‌های سياسی روی نقطه ضعف‌هايی انگشت نگذاريم که جز در يک فرآيند زمانی نسبتا طولانی قابل مرتفع شدن نيستند.

وی در ادامه درباره اين‌که انتقاد از بيان شعارهای غيرواقع‌بينانه، به اصلاح‌طلبان و شعارهايشان در زمينه‌ی اصلاحات سياسی نيز برمی‌گردد، اظهار کرد: مفهوم حرف من اين است که هر جريان و گروهی که بخواهد انتظارات مردم را بدون در نظر گرفتن ظرفيت‌های واقعی جامعه افزايش دهد، بايد در روش خود بازنگری کند.

کولايی افزود: من فکر می‌کنم اين موضوع می‌تواند مخاطبان مختلفی داشته باشد و از جمله خود اصلاح‌طلبان هم بايد بپذيرند که به نقد رفتار خود بنشينند.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان بايد نکات مثبت و منفی عملکردشان را تحليل و بازبينی کنند و برای تلاش‌های آينده از آن‌ها درس بگيرند؛ من فکر می‌کنم هيچ گروهی از اين بازخوانی مستثنا نيست.

عضو جبهه مشارکت هم‌چنين درباره اين که بيان ضرورت ائتلاف در بين اصلاح‌طلبان تنها يک شعار است يا به راستی گروه‌های اصلاح‌طلب به دنبال چنين ائتلافی هستند؟ اظهارکرد: بيان لزوم ائتلاف در گروه‌های اصلاح‌طلب، تاکيد بر يک ضرورت است؛ چرا که به طور مشخص در انتخابات رياست‌جمهوری نهم، اگر جريان اصلاح‌طلب دچار تفرقه و تشتت نبود، به تنهايی در همان مرحله‌ اول قادر بود آرای لازم را به دست بياورد.

وی تصريح کرد: اين درسی است که بايد از آن استفاده شود؛ بنابراين ايجاد شرايط مناسب نيازمند گذشت‌ها و ‌بردباری‌ها به نفع مصالح ملی است که برای تحققش بايد تلاش کرد.

کولايی در پايان خاطرنشان کرد: اين که در اين زمينه چقدر توفيق حاصل می‌شود را بايد در يک فرآيند زمانی مشاهده کرد؛ ولی بايد برای تحقق آن تلاش کرد.

Copyright: gooya.com 2016