چهارشنبه 27 شهریور 1387

خباز، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی: اعلام حمايت خاتمی از کانديداتوری کروبی در انتخابات رياست جمهوری، مهر

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به ديدار خود با سيد محمد خاتمی برای دعوت از وی جهت حضور در انتخابات دهم رياست جمهوری خبرداد که خاتمی با بيان اينکه کانديدا نخواهد شد گفته است " از آقای کروبی بخواهيد که وارد اين عرصه شوند و همه از ايشان حمايت خواهيم کرد. "
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حزب اعتماد ملی، محمد رضا خباز که در نشست استانی اعضای اين تشکل در استان اردبيل سخن می گفت ضمن تاکيد بر اينکه برای پيروزی درانتخابات آتی، اصلاح طلبان بايد درانتخاب کانديدا، تدوين برنامه ها،ترکيب کابينه و با حاکميت اجماع داشته باشند اظهار داشت: اگراجماع با حاکميت نباشد همان نيروهای غيبی در انتخابات خواهند آمد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود : ما در انتخابات با هدف دفاع از نظام و حاکميت شرکت می کنيم و تلاش خواهيم کرد که مردمسالاری در کشور نهادينه شود و نارضايتی ها به رضايت مندی تبديل شود .

نماينده کاشمر در مجلس شورای اسلامی راه موجود در پيش روی اصلاح طلبان را در انتخابات آتی رياست جمهوری سنگين و سخت عنوان و خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر چيزی جز نيت خالص، اراده الهی و قلب مردم در اختيار نداريم البته اگر در راهی که برگزيده ايم، خلوص نيت داشته و نيت مان خدمت به جامعه باشد قطعاً پيروز انتخابات خواهيم شد.

وی با مثبت ارزيابی کردن شرايط فعلی برای انتخابات گفت: البته شرايط عالی نيست، شرايط طوری نيست که ما براحتی افکار عمومی را عوض کنيم چون نشريات تنها ۵ درصد مخاطب دارند در حالی که ۹۵ درصد مردم کشور مخاطبان صدا و سيما هستند که اين رسانه دردست ما نيست اما با اين حال چون نيت مان خالص ،مسير مشخص و افق ، افق روشنی است معتقدم که مثل دوره های گذشته که با تمام کمبودها بالاترين رای از آن اصلاح طلبان شد اين بار نيز اکثريت آرا را کسب خواهيم کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به دعوت اين شورا از کروبی برای شرکت در انتخابات آتی رياست جمهوری گفت : شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در جلسه ای که در غياب دبيرکل حزب تشکيل شد بعد از ۱۰ ساعت بحث و بررسی به اتفاق آرا و بدون هيچ مخالفتی از کروبی برای شرکت درانتخابات دعوت کرد اما معنای اين دعوت اين نيست که او حتماً کانديدا توری را بپذيرد. ما اين کار را به خودشان واگذار کرده ايم که دعوت ما را بپذيرد يا نپذيرد. اما به نظر شورای مرکزی حزب اعتماد ملی حجت الاسلام کروبی در مقايسه با ساير افراد مطرح برای کانديداتوری در اين انتخابات اولی تر است .

وی در مورد دعوت از سيد محمد خاتمی برای کانديداتوری در انتخابات آتی رياست جمهوری تصريح کرد : ما دوبار در قالب جمعی از نمايندگان مجلس هشتم و نيز از سوی حزب اعتماد ملی طی ملاقاتی از او برای حضور در انتخابات آتی دعوت کرديم و اما ايشان اين دعوت را نپذيرفتند و گفتند از آقای کروبی بخواهيد که وارد اين عرصه شوند و همه مان از او حمايت کنيم و البته آقای خاتمی در شرايط فعلی و به دلايلی قصد کانديداتوری ندارد .

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد : در عين حال بايد گفت که اعلام اين خبر در راستای تضعيف ايشان و گروه های اصلاح طلبی که به دنبال راضی کردن خاتمی برای کانديداتوری هستند نيست و در حال حاضر حزب اعتماد ملی بيشترين ارتباط را با خاتمی دارد.

نماينده مردم کاشمر در مجلس با اشاره به مشکلات موجود در کشور تصريح کرد : با گرانی طاقت فرسا , تورم بالای۵/۲۶ درصدی و سرمازدگی ۱۰۰ درصدی در هيجده استان کشور , امسال سال سختی برای مردم است ولی با توجه به افزايش قيمت نفت که به بيش از ۱۲۰دلار رسيده اين همه فشار معنا ندارد . لذا گروه های اصلاح طلب بايد برای پيروزی در انتخابات آينده با برنامه ای منطقی و ملموس برای مردم در انتخابات حضور يابند تا پيروز ميدان باشند.

وی بر تعامل گروه های اصلاح طلب در انتخابات آتی تاکيد و خاطر نشان کرد : طبيعی است که هر کدام از گروه های اصلاح طلب می تواند کانديدای خود را برای انتخابات معرفی کند ولی برای موفقيت در انتخابات , اين گروه ها می بايست در مورد يک نفر اجماع کنند .

خباز در مورد هدفمند کردن يارانه ها نيز گفت : اجرای اين طرح به کارشناسی دقيق و دراز مدت نياز دارد و لازم است اين طرح در يک استان کوچک با جمعيت محدود ۶۰۰هزار نفری و بصورت آزمايشی اجرا گردد تا محاسن و معايب آن مشخص شود و پس از بررسی نتيجه آن اين طرح جنبه عمومی پيدا کند . با اين حال طراحان اين برنامه درصدد آنند که با وعده پرداخت پول به مردم آرای آنان را در انتخابات آتی کسب کنند . بنابر اين ما بايد با آگاهی دادن به نخبگان و تبيين مسايل به اقشار مختلف مردم آنانرا در جريان امر قرار دهيم .

Copyright: gooya.com 2016