پنجشنبه 28 شهریور 1387

پشت‌پرده خبرسازی گسترده درباره نيامدن خاتمی، نوروز

رسانه‌های اصولگرا ديروز در اقدامی هماهنگ به انتشار خبری دست زدند که در آن ادعا شده بود خاتمی اعلام کرده نامزد انتخابات آتی رياست‌جمهوری نخواهد شد.

اين رسانه‌ها مدعی شدند که خاتمی اين مطلب را در حاشيه مراسم سومين دوره‌ جايزه‌ اخلاق و نيايش در آينه که سه‌شنبه‌شب در موزه ملی قرآن برگزار شد، بيان کرده است. در راس رسانه‌هايی که اين خبر را منتشر کرده‌اند، خبرگزاری فارس قرار داشت که به نقل از خاتمی نوشت: «گفته‌اند نگو، من می‌خواهم بگويم نمی‌آيم، دوستان می‌گويند فعلا اعلام نکن والا تا الان گفته بودم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين اخبار در حالی به نقل از خاتمی منتشر می‌شود، که به گزارش خبرنگار کارگزاران که در مراسم سه‌شنبه‌شب حضور داشت، ماجرا به شکلی که در اين اخبار منعکس شده، نبوده است. بنابراين گزارش، در انتهای مراسم و پس از صرف افطار تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های حامی احمدی‌نژاد در شرايطی که ضبط خبرنگاری هم نداشتند و به‌عنوان افراد عادی با خاتمی صحبت می‌کردند، به شکل پياپی به طرح پرسش درباره نامزدی وی در انتخابات پرداختند. خاتمی هم در پاسخ گفت: «فضای قرآنی و معنوی اين مجلس را با اين سوالات خراب نکنيد.» اما اين سوالات و اصرارها ادامه يافت، تا در نهايت خاتمی به شوخی به آنها گفت: «نمی‌آيم، رهايم کنيد!» گفتنی است خبرگزاری فارس چند ماه قبل نيز با همين شيوه، به نقل از خاتمی خبر داد که وی خود را از حضور در عرصه سياست بازنشسته کرده، اما خيلی زود خاتمی اين موضوع را تکذيب کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پشت‌پرده خبرسازی گسترده درباره نيامدن خاتمی، نوروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016