پنجشنبه 7 شهریور 1387

معاون حقوقی و پارلمانی احمدی نژاد: مقامات قضايی انگليس صحت مدرک کردان را تأييد کرده‌اند، آفتاب

- مدرک دکترای علی کردانبه رويت احمدی‌نژاد رسيده است


وکيل انگليسی بعد از مراجعه به مقامات قضايی مراتب صحت مدرک را تاييد کرد و از طريق سفارت ايران برای آقای کردان فرستاد که اين مدرک شنبه گذشته به دست وی رسيد و من شخصا مدرک را ملاحظه کردم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آفتاب: معاون حقوقی و پارلمانی رييس جمهوری اعلام کرد: «مدرک دکترای علی کردان وزيرکشور به رويت رييس جمهوری رسيده است و ايشان دستور داد کارشناسان وزارت علوم صحت اين مدرک را بررسی و اعلام کنند».

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، به نقل از ايرنا، محمدرضا رحيمی روز چهارشنبه اظهار داشت: «بعد از اعلام شبهه در خصوص اصالت مدرک دکترای آقای کردان نماينده ای از طرف وی به دانشکده آکسفورد اعزام شد که چگونگی موضوع را بررسی کند».

وی افزود: «با مراجعه اين فرد به لندن مشخص شد مطالب مربوط به مدارک وزير کشور از روی سايت اينترنتی کاملا حذف شده و اطلاعاتی دراين خصوص وجود ندارد که وی در نتيجه اقدام به استخدام وکيل کرد».

رحيمی ادامه داد: «وکيل انگليسی از طريق مقامات قانونی به سايت اصلی دانشگاه آکسفورد مراجعه و همه اطلاعات مربوط به دکترای کردان را که در جلسه اخذ رای اعتماد توزيع شده بود، از آن سايت استخراج کرد».

وی گفت: «وکيل انگليسی بعد از مراجعه به مقامات قضايی مراتب صحت مدرک را تاييد کرد و از طريق سفارت ايران برای آقای کردان فرستاد که اين مدرک شنبه گذشته به دست وی رسيد و من شخصا مدرک را ملاحظه کردم».

رحيمی ادامه داد: «بنا شد که اين مطالب و ادعاها که از هر دو طرف وجود داشته، در اختيار وزارت علوم قرار گيرد و کارشناسان خبره اين وزارت صحت و سقم اين مدرک را بررسی کنند. لذا مدرک دريافتی از دانشگاه آکسفورد صبح امروز در اختيار وزير علوم، تحقيقات و فناوری قرار گرفت».

وی تاکيد کرد: «اگر آقای زاهدی نسبت به دريافت مدرک اظهار بی اطلاعی کرده به منزله عدم صحت اين مدرک نيست. چون احتمالا هنوز به دست وی نرسيده است».

معاون حقوقی و پارلمانی رييس جمهوری در پايان گفت: «با اعلام نظر وزارت علوم اين ماجرای ناپسند خاتمه پيدا می کند و نظر اين وزارتخانه فصل الخطاب قانونی در اين زمينه خواهد بود».

Copyright: gooya.com 2016