دوشنبه 1 مهر 1387

نشست وزرای خارجه ۱+۵؛ پنجشنبه در نيويورک، فارس


خبرگزاری فارس: در حالی که نشست مديران سياسی گروه ۱+۵ جمعه بدون دستيابی به نتيجه خاصی درباره پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی در واشنگتن پايان يافت وزارت امور خارجه فرانسه امروز از برگزاری نشست وزرای امور خارجه اين گروه در روز پنج‌شنبه در نيويورک خبر داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاريس، "فردريک ديزاگنيه" سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: نمايندگان بلندپايه‌ای از انگليس، چين، روسيه، آمريکا، فرانسه بعلاوه آلمان در حاشيه مجمع عمومی سازمان ملل با يکديگر گفتگو خواهند کرد.
وزارت امور خارجه آمريکا پس از پايان بی‌نتيجه نشست روز جمعه طی بيانيه‌ای اعلام کرد، واشنگتن و پنج کشور ديگر ديروز بر تحريم‌های احتمالی بيشتر عليه ايران برای توقف برنامه هسته‌ای اين کشور متعهد شدند.
بيانيه وزارت امور خارجه آمريکا در حالی منتشر می‌شود که گزارش جديد البرادعی بار ديگر بر صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی تاکيد کرد و مجددا بر نداشتن انحراف در فعاليت‌های اتمی ايران صحه گذاشت.
پيش از اين نيز در گزارش‌های خبری آمده بود که آمريکا در کنار فرانسه، آلمان و انگليس تلاش دارد تحريم‌های شديدتری بر ايران بخاطر امتناع از تعليق غنی‌سازی اورانيوم اعمال کنند اما به گفته ديپلمات‌ها و مقامات آمريکايی دخيل در اين مباحث، روسيه و چين از اين امر امتناع می‌کنند.
جمهوری خلق چين چند روز پيش از نشست مديران سياسی اعلام کرده بود تنش‌‌زايی و تحريم‌های شديدتر را راهکار موضوع هسته‌ای ايران نمی‌داند.
روسيه نيز روز شنبه بطور رسمی در بيانيه‌ای اعلام کرد با تحريم‌ها عليه جمهوری اسلامی مخالفت است بنابر اين می‌توان پيش‌بينی کرد که نشست روز پنج‌شنبه ۱+۵ نيز از هم‌اکنون شکست خورده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نشست وزرای خارجه ۱+۵؛ پنجشنبه در نيويورک، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016