دوشنبه 8 مهر 1387

احمدی نژاد: در سازمان ملل زير سوال بردن بنيان ليبرال دموکراسی را در برنامه داشتيم، ايسنا

- دولت نهم بيشترين پايبندی به قوانين مجلس را داشته است


رييس‌جمهور با تاکيد بر اين‌که " دولت و مجلس يار و همراه هم هستند" گفت: دولت نهم بيشترين پايبندی به قوانين و مصوبات مجلس را داشته است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد، در نشست مشترک هيات دولت و نمايندگان مجلس شورای اسلامی که در نهاد رياست جمهوری انجام شد، با تاکيد بر اين‌که " قوای مجريه و مقننه در نقطه مقابل هم قرار ندارند بلکه در يک راستا و مکمل هم هستند" تصريح کرد: موفقيت دولت، موفقيت مجلس است و دولت بدنه کارشناسی مجلس می‌باشد.

وی با اشاره به اين‌که " دولت نهم قانونمندترين دولت بعد از پيروزی انقلاب اسلامی است" اظهار کرد: دولت، متعهد به اجرای قانون بوده و آن را وظيفه خود می‌داند و قانونمند بودن را نشانه انقلابی‌گری می‌داند.

رييس قوه مجريه با تاکيد بر اين‌که " دولت نهم به قوانين و مصوبات مجلس شورای اسلامی بيشترين پايبندی را نسبت به دولت‌های گذشته دارد" خاطرنشان کرد: دولت نظارت مجلس را بهترين هديه برای خود می‌داند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌که " هيچ‌کدام از دولت‌های گذشته به اهداف برنامه‌های توسعه دست نيافتند" گفت: البته دولت نهم براساس آمار و ارقام مستند، بيشترين تحقق برنامه‌ها را داشته و در مقايسه با بقيه دولت‌ها بسيار موفق بوده است اما علی‌رغم اين موقعيت‌ها عده‌ای بيرون از دولت و مجلس به تبليغات منفی عليه دولت می‌پردازند و معتقديم جوسازی عليه اقدامات دولت و زير سوال بردن ارزش‌ها ناشکری است.

احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين‌که " دولت و مجلس همدل و در کنار هم هستند" تصريح کرد: بايد تلاش کنيم پرچم عزت ايران اسلامی را در داخل و خارج کشور در بالاترين نقطه به اهتزاز درآوريم و در کنار هم، اهداف انقلاب و ارزش‌ها را به پيش ببريم.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با ارايه گزارشی از سفر به نيويورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: صحنه نيويورک يک فرصت تاريخی است که بايد از آن برای انتقال پيام انقلاب به جهانيان استفاده برد.

رييس‌جمهور افزود: پس از پيروزی انقلاب اسلامی به جز شهيد رجايی و مقام معظم رهبری از اين فرصت تاريخی به طور شايسته استفاده نکردند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اين‌که " امپراطوری آمريکا با استفاده از قدرت اقتصادی و توانمندی نظامی ۳۰۰ ميليون نفر را در آمريکا با تبليغات يکسويه ايزوله کرده است" اظهار کرد: به منظور شکستن اين ديوار سنگين رسانه‌ای و نيز درگير کردن دشمن در خانه‌اش اهداف خود را برای اين سفر ترسيم کرديم و در برنامه‌های مختلف به دنبال رساندن پيام‌ انقلاب اسلامی به مردم جهان و به خصوص مردم آمريکا بوديم.

وی با اشاره به اين‌که " در صحنه جهانی همه منتظر شنيدن پيام انقلاب و جمهوری اسلامی ايران هستند" گفت: امروز ديگر سخنان ديگران در رسانه‌های جهانی کم‌رنگ شده و حتی انعکاس پيدا نمی‌کند اما به محض حضور ايران، تکاپوی رسانه‌ها بيشتر می‌شود و همگی به دنبال گرفتن خبر از ايران هستند و امسال با استفاده از اين فضای رسانه‌ای زير سوال بردن بنيان ليبرال دمکراسی و مطرح کردن انديشه دينی را در برنامه خود داشتيم.

رييس‌جمهور افزود: در جهان دو بت به نام آمريکا و اسراييل درست شده بود که کسی قادر نبود به آن‌ها نزديک شود، اما به فضل الهی و ايستادگی ملت ايران امروز هيمنه اين دو بت شکسته شده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اين‌که " رژيم صهيونيستی و آمريکا از سال گذشته همه توان خود را به کار گرفتند تا مانع از رسيدن پيام ملت ايران به گوش جهانيان شوند" تصريح کرد: گرچه سنگين‌ترين تبليغات را به راه انداختند اما به فضل الهی و با وجود همه تبليغاتی که انجام شد در تظاهرات اصلی که در مقابل سازمان ملل متحد برگزار کردند حداکثر جمعيتی که توانستند جمع‌آوری کنند به هزار نفر نمی‌رسيد.

وی تاکيد کرد: امروز به فضل الهی گوش شنوا برای شنيدن آرمان‌های ملت ايران چندين ميلياردی شده است و آرمان‌های امام(ره) و رهبری عزيز در حال تحقق است.

رييس‌جمهور تصريح کرد: دوران امپراطوری آمريکا به پايان رسيده است و بايد دست به دست هم بدهيم تا به لحاظ آرمانی و تئوری، خلائی که در دنيا ايجاد می‌شود را پر کنيم و امروز زمان شکوفايی انقلاب و ياران انقلاب است.

همچنين در اين نشست دکتر علی لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار کرد: نشست مشترک هيات دولت و نمايندگان مجلس فرصت خوبی برای حرکت هماهنگ‌تر به منظور خدمت‌رسانی بيشتر به مردم است.

رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خصوصيات دينی ممتاز دولت نهم تاکيد کرد: بحمدالله رييس‌جمهور و وزرای دولت از آراستگی دينی خوبی برخوردارند و برای خدمت به مردم حريص بوده و تلاش زيادی دارند تا کارهای کشور سريع تر انجام شود.

لاريجانی با ارج نهادن روحيه خدمتگزاری دولت در سفرهای استانی و کاهش مشکلات مردم تاکيد کرد: مردم از اين جهت خوشحال‌اند که حرکت کلی دولت، پيگيری آرمان‌های امام(ره) و انقلاب بوده و از اين جهات دولت نهم نمره خيلی خوبی می‌گيرد.

رييس مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: بايد به تعاطی فکری ميان مجلس و دولت اهميت بدهيم و نگذاريم برخی اختلافات سطحی و کوچک در برداشت از قوانين به حذف و نفی يکديگر منجر شود.

وی به برخی انتظارات مجلس از دولت اصولگرا اشاره کرد و گفت: توقع داريم که دولت بيش از پيش نمونه قانونگرايی و محل تمرکز و اهميت به قانون باشد.

لاريجانی نيل به اهداف سند چشم‌انداز بيست ساله و رشد توليد در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بايستی با کمک يکديگر برای کنترل تورم و تسريع صادرات و سرمايه‌گذاری برنامه‌ريزی جامعی داشته باشيم.

رييس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکيد کرد: مجلس در کنار دولت است و آماده‌ايم در برخی زمينه‌های اولويت‌دار همچون مسائل انرژی و آموزش و پرورش کمک‌کار دولت بوده و با توجه به اهميت ثبات در سياست‌های سرمايه‌گذاری، صادرات و واردات، کشور را به نقطه تعالی برسانيم.

وی در ادامه نظارت قوی را کمک‌کننده بخش اجرايی کشور دانست و تاکيد کرد: مجلس شورای اسلامی با اهتمام به امر نظارت و با توجه به مجموعه تنگناهای اجرايی در صدد است همکاری با دولت را تسريع کرده تا شاهد پيشرفت کشور باشيم.

در ابتدای اين جلسه حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، دکتر کاتوزيان و عبداللهی به نمايندگی از ساير نمايندگان مجلس شورای اسلامی در زمينه‌های مختلف اقتصادی، انرژی و ضرورت رسيدن به اهداف چشم‌انداز بيست ساله مطالبی بيان کردند.

همچنين رحيمی معاون حقوقی و پارلمانی رييس‌جمهور،‌ دکتر حسينی وزير اقتصاد و دارايی، و دکتر جهرمی وزير کار و امور اجتماعی، با اشاره به ضرورت تعامل بيش از پيش دولت و مجلس شورای اسلامی، گزارشی از روند اجرای طرح تحول اقتصادی و فرآيند پيش‌رو و ميزان رشد صنعت، مسکن و توليد نفت و انرژی در کشور ارائه دادند.

Copyright: gooya.com 2016