جمعه 5 مهر 1387

مهدی کروبی: به طور جدی در حال مشورت درباره انتخابات هستم، مساله فلسطين بايد عادلانه حل شود، ايسنا


دبير کل حزب اعتماد ملی با مثبت ارزيابی کردن پيشنهاد ايران برای حل مساله‌ی فلسطين گفت: اين طرح همان طرح رفراندومی است که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند که ملت مظلوم فلسطين پس از مدتها با برگزاری انتخابات بر سرنوشت خود حاکم ‌شوند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، مهدی کروبی با حضور در راهپيمايی روز قدس در پاسخ به پرسش ايسنا درباره طرح جمهوری اسلامی ايران برای حل مساله فلسطين خاطرنشان کرد: اين که پس از مدتی که اسراييل غاصب يک سری مردم را از جاهای ديگر دنيا جمع کرده و به اين منطقه آورده و فلسطينی‌ها را از سرزمين اصلی خود خارج کرده، انتخاباتی برگزار شود تا مردم آنچه را خود می‌خواهند برگزينند، طبيعتا مورد قبول همه خواهد بود.

دبير کل حزب اعتماد ملی در عين حال يادآور شد: طرحی را که مطرح شده ابتدا ملت فلسطين بايد بپذيرد و البته آنها نيز آن را می پذيرند، اما تا اين که به مرحله‌ی اجرا و عمل درآيد و صهيونيست‌ها به آن تن دهند خيلی فاصله است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بيان اين که رژيم غاصب صهيونيستی بايد اين حقيقت و واقعيت را بپذيرد گفت: اين حق مردم فلسطين که تا به حال زير سرکوب و فشار بوده‌اند است که امروز بخواهند درباره سرنوشت خود تصميم بگيرند.

کروبی تاکيد کرد: رژيم غاصب صهيونيستی با تمام فشار و سرکوبی که در مقابل حرکت مردمی فلسطين داشته، نتوانسته اين حرکت مردمی را خاموش کند و برعکس مقاومت و ايستادگی مردم فلسطين بيش از پيش شده است.

وی درباره‌ی تاثير حضور مردم مسلمان در راهپيمايی روز قدس بر روحيه‌ی ايستادگی و دفاع مردم فلسطين نيز گفت: هر ملتی که در فشار و سختی قرار دارد حمايت و کمک به او روحيه می‌دهد، همچنين حمايت ساير مردم دنيا از آن‌ها سبب می‌شود تا احساس کنند در دنيا غريب نيستند و حامی دارند.

کروبی خاطرنشان کرد: حضور در راهپيمايی در تقويت روحيه مردم فلسطين بسيار تاثير دارد و موجب می‌شود اين حرکت روز به روز موج بيشتری بگيرد و افراد بيشتری وارد آن شوند.

کروبی با تاکيد بر اين که بايد روزی مساله‌ی فلسطين عادلانه حل و فصل شود، تصريح کرد: در دنيا حضور مردم در راهپيمايی خوب منعکس می‌شود و تاثيرگذار است؛ بنابراين اگر حمايت‌های افکار عمومی نبود کار برای مردم فلسطين بسيار سخت‌تر می‌شد.

دبير کل حزب اعتماد ملی متذکر شد: فشارهای افکار عمومی به دولت‌ها نيز موجب می‌شود آنها مواضع سياسی خود را در قبال مردم فلسطين تغيير دهند که اين کار در نوع خود در کاهش فشارهای اسراييل تاثير دارد.

کروبی تاکيد کرد: کمک‌های مالی ، مردمی و معنوی به ملت‌های ستمديده دنيا و مردم فلسطين نيز سبب می‌شود حرکت مردمی ضد صهيونيستی فلسطين تقويت شود و از بين نرود.

وی افزود: به لطف خدا بعد از سال‌ها هم‌چنان اين مساله ادامه پيدا کرده و نه تنها کمرنگ نشده بلکه پررنگ نيز شده است و نسل جوانی که امروز در راهپيمايی حضور دارد، حتی در آن زمان به دنيا نيامده بود.

دبيرکل حزب اعتماد ملی هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش که از ديدن ددمنشی‌های رژيم صهيونيستی چه احساسی پيدا می‌کند، گفت: شايد تظاهر به نظر برسد اما ديدن اين صحنه‌ها مرا بسيار رنج می‌دهد.

کروبی در بخش ديگر گفت‌وگويش در پاسخ به سوالی درباره حضور همزمان وی و خاتمی در انتخاب گفت: من از آقای خاتمی خبر ندارم که چه تصميمی دارد، تنها می‌دانم جمعی از ايشان خواسته‌اند، همان‌طور که جمعی از من از داخل حزب و حتی خارج از حزب اين‌طور خواسته‌اند؛ چرا که چهار سال پيش روزنامه و حزبی نداشتم اما مجموعه‌ای از سراسر کشور که علاقه‌مند بودند از من خواستند در انتخابات حضور پيدا کنم. الان نيز همان‌طور است و بايد بگويم بدون هيچ تعارفی و به جد در حال مشورت هستم و هم با افراد سياسی باشهرت و بانشان مشورت خواهم کرد و هم مردم عادی تا به جمع‌بندی درستی برسم.

وی هم‌چنين درباره اين‌که چه زمانی نتيجه‌ی قطعی را اعلام خواهد کرد؟ گفت: شايد چند روزی بعد از ماه مبارک رمضان آری يا نه قطعی ما مشخص شود.

Copyright: gooya.com 2016