جمعه 5 مهر 1387

سلطانيه: وقت بستن پرونده هسته‌ای ايران فرا رسيده است، ايسنا

علی اصغر سلطانيه گفت: وقت بستن پرونده هسته‌يی ايران فرا رسيده است به ويژه بعد از اين که تهران به تمامی تعهداتش که در معاهده منع تکثير سلاح هسته‌يی آمده، عمل کرده و به حل و فصل تمامی مسايل از جمله مطالعات ادعايی پرداخته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری آکی ايتاليا تاکيد کرد: به محض شروع تحقيقات معمول آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ايران آمادگی آن را دارد تا به هر سوال مطرح شده از سوی آژانس يا هر کشوری از کشورهای عضو پاسخ دهد.

او در ادامه به مواضع کشورهای عضو جنبش غيرمتعهدها، روسيه و چين در مذاکرات شورای حکام درخصوص بند مربوط به ايران، اشاره کرد و گفت: نمايندگان بيش از ۱۰۰ کشور در آژانس مجددا بر حمايت کشورشان بر حق ايران و تمامی کشورهای عضو آژانس در استفاده از انرژی هسته‌يی صلح‌آميز و توسعه و توليد انرژی برق تاکيد کردند.

سلطانيه با بيان اين مطلب که اين مواضع بسيار مهم است، افزود: اين مواضع بر مسالمت‌آميز بودن برنامه‌ی هسته‌يی ايران تاکيد دارد.

وی هم‌چنين با انتقاد از دوگانگی ارزشی در تعامل با برنامه‌ی هسته‌يی ايران تصريح کرد: ايران همواره مواضع کشورهايی که آن را به پايبند نبودن به تعهدات متهم می‌کنند، دنبال می‌کند و اين درحالی است که هيات ايرانی حاضر در آژانس بارها تاکيد کرده است که تمامی اسناد و اطلاعاتی که سازمان اطلاعات آمريکا در اختيار آژانس قرار داده جعلی بوده و قانونی نيست.

نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی با اشاره به طفره رفتن آمريکا از ارائه نسخه اصلی اين اسناد به آژانس، گفت: اين چيزی است که مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در گزارش اخير خود در شورای حکام به آن تاکيد کرده است؛ وی هم‌چنين در گزارشش ابراز تاسف کرده است که آمريکا از او خواسته است اين نسخه‌ها را به ايران تحويل ندهد.

او با تاکيد بر اين که تهران تمامی پاسخ‌های لازم و مورد نياز را در پاسخ به سوالات و پرسش‌های مربوط به مطالعات ادعايی در ۱۱۷ صفحه ارائه کرده، ادامه داد:‌ از اين رو ايران معتقد است که کاملا به تمامی بندهای موجود در اين طرح راه و مداليته‌ای که بين ايران و آژانس در آگوست سال گذشته امضاء شده، عمل کرده است.

وی تاکيد کرد: مساله مطالعات ادعايی تمام شده و آژانس بايد از اين پس به ازسرگيری فعاليت‌های تحقيقاتی و معمولش در ايران بپردازد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سلطانيه: وقت بستن پرونده هسته‌ای ايران فرا رسيده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016