دوشنبه 8 مهر 1387

محمد خاتمی: بايد ببينيم چه‌کسی بهتر است نامزد انتخابات شود؟ آفتاب

- تاکنون برای حضور در انتخابات به تصميم‌نهايی نرسيده‌ام


بايد ببينيم چه کسی بهتر است نامزد انتخابات شود،چگونه بايد بيايد؟ و بر فرض پيروزی در انتخابات، چه برنامه‌ای بايد داشته باشد و اساساً در شرايط کنونی با ورود به قدرت چه کارهايی می‌تواند بکند.


آفتاب: اعضای هسته مرکزی «پويش (کمپين) دعوت از خاتمی» با حضور در دفتر کار خاتمی از او برای نامزدی در انتخابات رياست جمهوری آينده دعوت به عمل آوردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمی در اين ديدار گفت: «من خود را متعلق به نظام می‌دانم و به نظامی که هزينه‌های جانی و معنوی و مادی زيادی برای دستيابی به آن و حفظ آن داده شده‌است، به لحاظ اخلاقی و دينی متعهدم».

خاتمی افزود: «من به اين نظام هنوز اميدها بسته‌ام و به همين دليل و به خاطر تعهدی که به آن دارم، انتقاداتی که به آن دارم را بيان می‌کنم و در اصلاح آن به عنوان يک ايرانی می‌کوشم».

وی ادامه داد: «اما معتقدم اصلاحاتی که از آن دم می‌زنيم بايد ضوابط، چارچوب‌ها، اهداف و روش‌های روشن و مشخصی داشته‌باشد تا کسانی که می‌خواهند به آن بپيوندند بدانند اصلاحاتی که ما می‌گوييم چيست؟ اميدوارم هر چه زودتر در اين زمينه گام موثر برداشته شود».

رئيس جمهور سابق کشورمان گفت: «اين‌که تاکنون برای حضور در انتخابات به تصميم نهايی نرسيده‌ام به اين دليل است که معتقدم پيش از آن بايد به چند پرسش بنيادين پاسخ گفت».

وی در ادامه افزود: «بايد بررسی کرد که آيا می‌توان بدون ورود به قدرت، اصلاحات را در جامعه و کشور نهادينه کرد يا برای پيشبرد اصلاحات در جامعه و ايجاد تغييرات ريشه‌های فرهنگی و اجتماعی لزوماً بايد در قدرت نيز حضور داشت؟ همچنين بايد پرسيد که ما چه تأثيری در روند به نفع آرمانهای انقلاب و مصالح و خواست مردم می‌توانيم داشته باشيم؟ حال چه با ورود به قدرت و چه خارج از آن»؟

خاتمی گفت: «همچنين بايد ببينيم که در ايران امروز چه گروه‌هايی مرجعيت دارند؟ روشنفکران، روحانيت، سياستمداران و ديگر گروه‌های اجتماعی به چه ميزان در اين جامعه نفوذ دارند؟ و برای افزايش مرجعيت هر يک از اين گروه‌ها چه می‌توان کرد؟ و مهم‌تر از اين‌که چه کسی بهتر است نامزد انتخابات شود، اين است که چگونه بايد بيايد؟ و بر فرض پيروزی در انتخابات، چه برنامه‌ای بايد داشته باشد و اساساً در شرايط کنونی با ورود به قدرت چه کارهايی می‌تواند بکند»؟

سيد محمد خاتمی در پايان گفت: «ما اعتبار و آبروی خود را مديون انقلاب و مردم هستيم و هر کجا باشيم بايد آنرا در خدمت مردم بگذاريم».

در ابتدای اين ديدار اعضای هسته مرکزی «پويش ضمن دعوت از خاتمی» به بيان ديدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند، گزارشی از فعاليت‌های دوازده‌گانه خود برای افزايش احتمال نامزدی خاتمی ارائه کردند و اظهار اميدواری کردند که آقای خاتمی هر چه زودتر و هر چه مصمم‌تر برای ورود به عرصه انتخابات مجاب شوند.

اعضای «پويش دعوت از خاتمی» تأکيد کردند که هدف از فعاليت‌های آن‌ها قانع شدن خاتمی برای نامزدی در انتخابات و رساندن صدای جامعه و طيف وسيع‌تری از نخبگان به گوش خاتمی است و نه اين‌که خاتمی را زير فشار قرار دهند که بيايد.

به گزارش روابط عمومی دفتر حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمی در پايان اين ديدار، اعضای هسته مرکزی «پويش دعوت از خاتمی» نماز ظهر و عصر را به امامت وی اقامه کردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد خاتمی: بايد ببينيم چه‌کسی بهتر است نامزد انتخابات شود؟ آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016