سه شنبه 28 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی قوه قضاييه: پرونده پاليزدار در شرف صدور کيفرخواست است، ايلنا

- درخواست مرخصی جزايری به قوه قضائيه رسيده است

تهران- خبرگزاری کار ايران
سخنگوی قوه قضاييه گفت: پرونده عباس پاليزدار درشرف صدور کيفرخواست است وعدم حضور نمايندگان‌‏مجلس مرتبط با پرونده برای مواجه حضوری با پاليزدار مانع از صدور کيفر خواست نيست.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"،‌‏ عليرضا جمشيدی در نشست خبری صبح امروز در پاسخ به سوال خبرنگار"ايلنا"، مبنی بر اينکه آيا ادعای وکيل شهرام جزايری صحت دارد که جزايری درخواست مرخصی خود را به قوه قضائيه ارسال کرده است،‌اظهار داشت:‌‏ درخواست مرخصی جزايری به قوه قضائيه رسيده است اما بايد بررسی شود ومطمئن شويم که وی درمرخصی فرار نکند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايلنا،‌‏ در مورد آخرين وضعيت پرونده پاليزدار گفت: خوشبختانه اين پرونده در شرف صدور کيفرخواست است اما نمايندگان مجلس مرتبط با پرونده وی همچنان از مواجه حضوری با پاليزدار امتناع می ورزند که اين امر مانع از صدور کيفر خواست نيست.
وی ادامه داد:‌‏اگر پس از صدور کيفرخواست و ارسال‌‏پرونده به دادگاه حضور اين نمايندگان در دادگاه لازم باشد، اين امر انجام می‌‏شود.
جمشيدی درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه آيا عشاء مومنی می‌‏تواند به خارج از کشور سفر کند، اظهار داشت: خانم مومنی با قرار مناسب آزاد است و برای خروج از کشور منعی برای وی وجود ندارد، اما هر زمان که پرونده وی در دادگاه مطرح شود بايد به کشور بازگردد.
سخنگوی قوه قضائيه در خصوص وضعيت جسمانی منصور اسانلو در زندان گوهردشت گفت: تمهيدات کافی برای درمان هم در زندان و هم خارج از زندان برای آقای اسانلو انديشيده شده است و وی بارها برای درمان چشم به مراکز درمانی مراجعه کرده است که اگر مجدداً نياز باشد اين تسهيلات برای اسانلو فراهم است.
جمشيدی در مورد پرونده اختلاس بيست و پنج ميلياردی کارمندان يکی از بانک‌‏ها گفت: در يکی ازبانک‌‏ها سه نفر شامل، مسوول شعبه، مسوول اعتبارات شعبه، و مسوول اعتبارات منطقه، خارج از اختيارات و مقررات بانکی پرونده‌‏های ۵۰ ميليون تومانی تشکيل داده‌‏اند که بعضاً وجود خارجی نداشته‌‏اند و ازاين طريق حدود ۲۵ ميليارد تومان اختلاس کرده‌‏اند‌‏ که پرونده اين متهمان در حال حاضر در دادسرا در حال رسيدگی است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه طبق قانون پس از توقيف يک نشريه از سوی هيات نظارت بر مطبوعات دلايل آن برای توقيف به دادسرا ارسال شود، آيا با وجودگذشت يک هفته از توقيف نشريه شهروند امروز دلايل توقيف به دادسرا ارسال شده است يا خير؟ گفت: تاکنون از هيات نظارت بر مطبوعات دعوا يا طرحی عليه شهروند امروز در دادگاه مطرح نشده است.
جمشيدی همچنين درباره پرونده تخلفات برخی از مسوولان شهرستان اسلامشهر درصدور مجوز غيرقانونی برای تغييرکاربری برخی اراضی گفت: اين پرونده در مرحله مقدماتی درحال رسيدگی است.
جمشيدی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه اخيراً يکی از نمايندگان مجلس در نامه‌‏ای به موسويان موضوعاتی را مطرح کرده است که "اسناد و مدارک را شخصاً ديده‌‏ام و بيگناهی شما برای من به اثبات رسيده است". آيا اقدام اين نماينده در ديدن اسناد با توجه به امنيتی بودن پرونده قانونی است يا خير و اينکه آيا ايشان می‌‏توانستند در مقام قضا بربيايند و اظهارنظر کنند، گفت: اين موضوع برای من در اين جلسه مبهم است اما اگر بر اساس اختيار يا اجازه‌‏ای اسناد را ديده‌‏اند بايد از خودشان اين مساله را پرسيد.





















Copyright: gooya.com 2016