جمعه 13 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: مشکلات اسرائيل در صورت حمله زمينی از مرز غزه فراتر می‌‏رود، ايلنا

ـ اسرائيل در مقابل مردم غزه به استيصال افتاده است
ـ خواست دولت حماس منطقی است


تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس مجلس خبرگان رهبری تاکيد کرد: اگر اسرائيل جنگ زمينی را آغاز کند، نتيجه‌‏ای نمی‌‏گيرد و اگر به فرض محال دولت مشروعی را ساقط کند به نظر می‌‏رسد مقاومت نيرومندتر شود و مشکلات اين رژيم از مرز غزه فراتر ‌‏رود.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، آيت‌‏الله اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌‏های نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به جنايات غزه اظهار داشت: در يک منطقه بسيار فقير و در يک مجموعه کم‌‏جمعيت مردم را محاصره کرده‌‏اند، کسانی که با اين افراد دشمنی می‌‏کنند از دشمنان اباعبدالله نيز خصومت‌‏شان بيشتر است زيرا آنها به ظاهر مسلمان بوده‌‏اند ولی اين افراد مسلمان نيز نيستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اسرائيل از همه امکانات برای کشتار و مجروح کردن افراد بی‌‏گناه استفاده می‌‏کند و واقعا حادثه تلخی در غزه در حال رخ دادن است و جمعيت کوچکی که توان دفاع هوايی از خود ندارند، دشمن با موشک‌‏های ليزری، خانه، مدرسه و مسجد آنها را بمباران می‌‏کند.
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اين‌‏که اتفاق عجيبی در غزه در حال رخ دادن است ، اظهار داشت: اگر کسی بپذيرد که يزيد و ابن‌‏زياد اشتباه نکردند، نمی‌‏تواند به اشتباه اين افراد شک نکند. اشتباه اسرائيل و حاميان آن بسيار جدی است.
وی با بيان اين‌‏که تاريخ اسرائيل با ترور آغاز شده و تمام فعاليت‌‏هايش بر مبنای ترور است، گفت: افرادی هم که اکنون در اسرائيل حاکم هستند همان تروريست‌‏های آن زمان می‌‏باشند و طبيعت آن‌‏ها اين‌‏گونه است زيرا تنها با حربه ترور می‌‏توانند ديگران را خاموش کنند و حربه اغناء ديگری ندارند چون حق با آن‌‏ها نيست و اين حربه‌‏ها اشتباه است و با اين حرکت‌‏ها رگ حيات خودشان را قطع می‌‏کنند.
هاشمی رفسنجانی تصريح کرد: در مقطع فعلی دولت اسرائيل با اين که خودش را از ديگر کشورهای عربی قوی‌‏تر می‌‏داند در مقابل مردم غزه به استيصال افتاده است.
وی با اشاره به سخن يکی از مسوولان رژيم صهيونيستی مبنی بر اين‌‏که «حدود ۹۰۰ هزار جمعيت ما در تيررس موشک‌‏های حماس هستند» گفت: اين سخن بدين معناست که هيچ آرامشی در بين آن‌‏ها وجود ندارد و هر روز هم برد موشک‌‏های حماس بيشتر می‌‏شود و اسرائيل در شمال در تهديد موشک‌‏های حزب‌‏الله است و در جنوب هم تحت تاثير حماس قرار دارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌‏که حرکت‌‏هايی که اسرائيل انجام می‌‏دهد، حرکت‌‏هايی مادی‌‏گرايانه است، اظهار داشت: اسرائيلی‌‏ها می‌‏گويند می‌‏خواهيم دولت حماس را سرنگون کنيم، اگر اين دولت سرنگون شود چه اتفاقی می‌‏افتد؟ درحال حاضر اين تفکر وجود دارد که اگر اسرائيل به فرض محال بتواند حماس را شکست دهد، نيروهای مقاوم ديگر که وجود دارد و اين‌‏گونه نيست که با هواپيما و تانک بتوانند مقاومت را شکست دهند.
وی تاکيد کرد: آن فضاحتی که در لبنان بر سر اسرائيل آمد و اسرائيل را از درون دچار تزلزل کرد، هنوز عواقب آن شکست در آن‌‏ها وجود دارد و ممکن است در غزه نيز برای آن‌‏ها رخ دهد.
وی با اشاره به حوادثی که منجر به شکست اسرائيل در حمله به لبنان شد آن‌‏را عقبه محکم حزب‌‏الله دانست و گفت: اگر اسرائيل از حزب‌‏الله شکست خورد به خاطر برخی مسائل و نيز عقبه حزب‌‏الله بود و اگر از مردم غزه شکست بخورد افتضاحش به آسمان می‌‏رسد.
هاشمی رفسنجانی با بيان اين‌‏که موشک‌‏های حماس موشک‌‏های دست‌‏سازی است و چيز پيچيده‌‏ای نيست، گفت: اسرائيل اکنون به خاطر ايجاد جنگ روانی در مرز غزه تانک‌‏های زيادی را مستقرکرده است و اگر تانک‌‏ها وارد غزه شوند، صحنه عجيب و غريبی اتفاق خواهد افتاد و البته فلسطينی‌‏ها نيز با سلاح‌‏های دوربرد خود تانک‌‏های آن‌‏ها را مورد هدف قرار می‌‏دهند و اگر اسرائيل جنگ زمينی را آغاز کند نتيجه‌‏ای نمی‌‏گيرد و اگر به فرض محال دولت مشروعی را ساقط کند به نظر می‌‏رسد مقاومت نيرومندتر شود و مشکلات اسرائيل نيز بيشتر گردد و مشکلات از مرز غزه فراتر می‌‏رود و در ساير مناطق برای اسرائيل مشکلاتی ايجاد می‌‏کند.
وی حرکت اسرائيل را حرکتی احمقانه دانست و گفت: آمريکا و اروپا نيز در اين قضيه اشتباه کرده‌‏اند و نبايد می‌‏گذاشتند اين شرارت شروع شود.
رئيس مجلس خبرگان رهبری خواست حماس را يک خواست منطقی و مشروع دانست و گفت: خواست دولت حماس خواست بزرگی نيست و فقط می‌‏گويند ما را محاصره نکنيد و اين درخواست منطقی است.
وی با بيان اين‌‏که در تهاجم هفت روزه اسرائيل عليه غزه ميليون‌‏ها نفر در سراسر دنيا سرباز مردم فلسطين شده‌‏اند،گفت: مردم فلسطين خود سربازان شجاعی دارند و در مقطع فعلی به کمک‌‏های مادی و معنوی نياز دارند.
هاشمی رفسنجانی تاکيد کرد: امت اسلامی بايد حمايت سياسی، فرهنگی، تبليغاتی، مالی و تسليحاتی از مردم غزه انجام دهند و از حق آن‌‏ها دفاع کنند.
وی خاطرنشان کرد: ايران ما در اين ميدان پيشتاز است و بسياری از مسلمانان با ما همراه هستند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: آزمايشگاه که امروز در تاريخ وجود دارد نهايتا به افتضاح آمريکا و اروپا و دولت‌‏های عربی که در اين مصاف به نفع فلسطين وارد نشوند، تمام خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016