شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه کانون مدافعان حقوق بشر: جعل عنوان "کانون مدافعان حقوق بشر" امری غير اخلاقی است

روابط عمومی کانون مدافعان حقوق بشر: هرگونه جعل عنوان و سوء استفاده از عنوان «کانون مدافعان حقوق بشر» امری غير اخلاقی و نشان از سوء استفاده از حسن شهرت اين سازمان مردم نهاد دارد.
خبرگزاری مهر روز شنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۸۷ در ساعت ۱۴:۳۲ خبری را بر روی خروجی خود قرار داد مبنی بر اينکه «کانون دانشجويی مدافعان حقوق بشر به منظور استفاده بهينه از توانايی‌های جنبش دانشجويی و دانشگاهيان داخل و خارج کشور تشکيل می شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«کانون مدافعان حقوق بشر» اگرچه تأسيس هر نهاد حقوق بشری را به فال نيک می‌گيرد و اين اقدام را به مؤسسين چنين نهادهايی تبريک می‌گويد اما اعلام می کند که اتخاذ عناوينی شبيه کانون مدافعان حقوق بشر، سوء استفاده از نام اين کانون است، بنابراين لازم است افرادی که می‌خواهند در اين زمينه فعاليت کنند، عناوين ديگری را برای خود انتخاب کنند.
«کانون مدافعان حقوق بشر» که رياست آن بر عهده شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل است در سال ۱۳۸۰ توسط پنج وکيل دادگستری به اسامی شيرين عبادی،محمدعلی دادخواه، محمد سيف زاده ، محمد شريف و عبدالفتاح سلطانی تشکيل شد. در سال ۱۳۸۶ نرگس محمدی که از سال ۸۳ به عنوان عضو علی البدل فعاليت می کرد، به عنوان عضو اصلی شورای عالی نظارت انتخاب شد و هادی اسماعيل زاده وعطاءالله شيرازی به عنوان عضو علی البدل به عضويت شورای عالی نظارت درآمدند. اين نهاد مردمی در سال ۱۳۸۲ به عضويت رسمی فدراسيون بين المللی جوامع حقوق بشر مستقر در پاريس درآمد.
اين سازمان مردم نهاد هنگاميکه قصد داشت اول دی ماه ۱۳۸۷ مراسم جشنی به مناسبت شصتمين سالگرد تصويب اعلاميه جهانی حقوق بشر برگزار کند، با پلمپ دفتر خود مواجه شد. دفتری که با قسمتی از جايزه صلح نوبل که در سال ۲۰۰۳ به شيرين عبادی تعلق گرفته بود، خريداری شده و در اختيار کانون قرار گرفته بود.
به اين ترتيب «کانون مدافعان حقوق بشر» هيچگونه ارتباط ساختاری با نهادی که خبرگزاری مهر، خبری را به نقل از آنها ارسال کرده است، ندارد. بنابراين تأکيد می‌شود که «سيد هادی صادقی» هيچ سمتی در اين سازمان مردم نهاد ندارد. در ضمن کانون مدافعان حقوق بشر واحد دانشجويی ندارد.





















Copyright: gooya.com 2016