شنبه 12 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيحات وزير اطلاعات درباره شايعه مذاکره ايران و آمريکا، مهر

وزير اطلاعات در خصوص صحت انجام مذاکراتی از سوی ايران با آمريکا، گفت: معنای مذاکره کاملا مشخص و جدای از طرح برخی مباحث است. لذا تاکنون مذاکره ای با آمريکا رخ نداده است چراکه آمريکا بايد رويه زورگويانه و ظالمانه خود را در جهان تغيير دهد.
حجت الاسلام غلامحسين محسنی اژه ای وزير اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی انجام مذاکرات احتمالی ايران با آمريکا در پی درخواست واشنگتن ، اظهار داشت: بارها جمهوری اسلامی ايران اعلام کرده هر وقت آمريکا حاضر شد در رويه خود تغيير اساسی ايجاد کند آن زمان موضوع مذاکرات با آمريکا قابل بحث است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مادامی که آمريکا نخواهد رويه زورگويانه و ظالمانه خود را در جهان تغيير دهد، اصلا جايی برای اينگونه مباحث مطرح نخواهد شد.

اژه ای همچنين در پاسخ به سئوالی مبنی بر اينکه آيا انجام مذاکراتی بين ايران و آمريکا در برخی سطوح صحت دارد يا خير، گفت: تا کنون به معنای مذاکره موضوعی مطرح نبوده است.

وزير اطلاعات خاطرنشان کرد: مذاکرات نيازمند مقدمات ، موخرات ، انگيزه و اهدافی است و لذا تا کنون به اين معنا مطلقا مذاکره ای مطرح نبوده و نيست اما اينکه احتمالا در اجلاس هايی که در برخی کشورهای جهان برگزار می شود، احيانا يک مقامی از کشورمان با فردی برخورد و احوال پرسی هم کرده باشد، شايد اين اتفاق افتاده باشد و شايد هم بيفتد.

وی همچنين نفس مذاکره را از طرح اينگونه مباحث متفاوت دانست و تاکيد کرد: از قبل بايد موضوع مذاکره ، طرفهای مذاکره کننده و هدف مذاکره مشخص باشد و لذا اگر چنين مباحثی مد نظر شماست مطلقا چنين اقدامی صورت نگرفته است.





















Copyright: gooya.com 2016