یکشنبه 20 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاریجانی: انتخاب جرج میچل نشانه خوبی است، مردمک

علی لاریجانی، رییس مجلس ایران از پیشنهاد باراک اوباما برای فرستادن جرج میچل، نماینده جدید خود به خاورمیانه استقبال کرد و این تصمیم را یک «نشانه خوب» نامید.

لاریجانی که در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان شرکت کرده بود، گفت: اخیرا آمریکا گفته است که کسانی را بیشتر به خاورمیانه خواهد فرستاد که بیشتر از این‌که سیاست‏ها را دیکته کنند، اهل گوش کردن باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انتخاب میچل به عنوان نماینده آمریکا در خاورمیانه مورد استقبال دولت‏های اروپایی نیز قرار گرفته است.

لاریجانی همچنین ادامه داد که در گذشته آمریکا بسیاری از پل‏های رابطه را شکست، ولی دولت جدید آمریکا می‏تواند آن‌ها را جایگزین کند.

انتقاد از سیاست آمریکا در جنگ اسراییل و غزه

لاریجانی سیاست‏های دو گانه آمریکا را در قبال اسراییل در جنگ غزه مورد انتقاد شدید قرار داد.

او در حالی که عکس یک کودک فلسطینی را دست گرفته بود، گفت که اسراییل در جنگ شرم‏آور غزه کاملا تحت حمایت آمریکا قرار بوده است.

لاریجانی تاکید کرد که به حمایت از حماس افتخار می‏کند و وقت آن فرارسیده تا با یک راه‌حل دمکراتیک به مساله فلسطین نگاه شود.

او خواستار بازگشت آوارگان به فلسطین به کشورشان و برگزاری رفراندوم در ابن کشور شد.

کنفرانس مونیخ و مساله هسته‏ای ایران

لاریجانی درباره موضوع هسته‌ای ایران گفت: مشکل این است که قبل از انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها و بعضی از کشورهای اروپایی قرارداد اتمی خود را یک طرفه با ایران لغو و به تعهدات خود عمل نکردند.

لاریجانی اضافه کرد که ایران مجبور شد که به سوی غنی‏سازی برود و در صورتی که همه کشورها به سمت خلع سلاح مشترک حرکت کنند و آژانسی برای ارایه سوخت تشکیل شود، می‌توان درباره آن به صحبت پرداخت.

وی رفتار شورای امنیت را در قبال ایران «غلط» دانست و گفت: ما شفاف عمل می‌کنیم و مشکلی درباره برنامه هسته‌ای خود نداریم.

لاریجانی در پاسخ به سوالاتی در مورد مواضع ایران در قبال هولوکاست گفت که ماجراسازی غرب علیه ایران مربوط به زمان سیدمحمد خاتمی و وقتی که موضوع هولوکاست نیز در ایران مطرح نبود است.

هنری کیسینجر، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا؛ خاویر سولانا، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا؛ نیکلا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان؛ جان مک‌کین، سناتور مجلس سنای آمریکا؛ دیوید میلیبند و برنارد کوشنر، وزرای امور خارجه انگلیس و فرانسه از جمله افراد شاخص شرکت‌کننده در این کنفرانس بودند.





















Copyright: gooya.com 2016