چهارشنبه 30 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميعادگاه دروايش اصفهان شبانه توسط نيروهای امنيتی با خاک يکسان شد، ميزان نيوز

ميزان نيوز: دهها نفر نيروهای امنيتی در اصفهان در سحرگاه روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۷ ساعاتی پس از نيمه شب به سالن اجتماعات دراويش نعمت اللهی سلطانعليشاهی گنابادی حمله کرده و پس از بازداشت سرايدار و تنی چند از دراويش گنابادی حاضر در آنجا به وسيله چند دستگاه بولدوزر به محل وارد و سالن اجتماعات دراويش را که در وسعتی در حدود ۲۰۰۰ متر مربع بنا داشت ويران نمودند. نيروهای دولتی مهاجم حدود ۱۸۰ تن از نيروهای امنيتی، يگان ويژه، اماکن و شهرداری گزارش ميشود.

مقبره درويش ناصرعلی سالهاست محل انعقاد مجالس دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی ساکن در اصفهان بوده و اين مقبره در فهرست آثار ملی ايران به ثبت رسيده و در زمره ميراث فرهنگی کشور می باشد .
نهادهای امنيتی اصفهان قبلا برای اين اقدام هماهنگيهای لازم با ساير ادارات بعمل آورده و اين اقدام بصورت هماهنگ صورت پذيرفت بطوريکه همراه با نيروی انتظامی نمايندگان ادارات آب و برق و شهرداری و فرماندار اصفهان نيز هنگام حمله شبانه با اکيپهای مجهز در محل حاضر بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سوابق فعاليت اداره اطلاعات اصفهان برای تخريب حسينيه دراويش در تخت فولاد

در پاييز ۱۳۷۹ نيز عده ای از مخالفين تصوف در ارگان های اجرايی و امنيتی تحت عنوان حزب الله قصد داشتند که مقبره درويش ناصر علی در تخت فولاد اصفهان را تخريب نمايند که با اجتماع دراويش در مقبره ،از اين عمل ممانعت به عمل آمد ولی در ادامه برخوردها، حسينيه دراويش گنابادی اصفهان پلمپ و شيخ سلسله دکتر مهندس جذبی( درويش ثابتعلی) را مجبور به خروج از موطن خود اصفهان کردند.

در ۲۳ خرداد ۱۳۸۰ اداره اطلاعات اصفهان از طريق شهرداری و با فشار بر کميسيون ماده ۱۰۰ اقدام به صدور حکم تخريب تکيه دراويش گنابادی در تخت فولاد نمود در آن زمان دراويش بين بولدوزرهای شهرداری که برای تخريب تکيه دراويش به تخت فولاد آمده بودند حائل شدند و اجتماعاً بر روی زمين دراز کشيدند. عده‌ای از دراويش در اين رابطه دستگير و به زندان اطلاعات اعزام شدند.

روز جمعه ۱۰ آبان ماه ۱۳۸۷، افرادی در مصلای اصفهان با پخش اعلاميه عليه دراويش گنابادی تخريب مقبره تخت فولاد اصفهان متعلق به دراويش را خواستار شدند. اين اعلاميه با تحريک و تشويق امت حزب الله!! به حمله و هجوم به دراويش گنابادی، در سطح وسيعی توزيع و پخش شد.

در همان روز نشريه عبرتها نيز در مقاله مفصلی در يک اقدام هماهنگ در شماره ۲۸ ويژه نامه اصفهان طی مقالاتی مفصل در باب ضرورت برخورد با دراويش مسئله تخريب مقبره تخت فولاد را مطرح نمود و شيوه تخريب نيز همانند تخريب حسينيه شريعت قم در بهمن ماه ۱۳۸۴ مطرح گرديد.


اداره اطلاعات اصفهان سالهاست که دراويش را تحت فشار قرار داده که وقايع زير شمه ای از اين وقايع در شهر اصفهان است:

در فروردين ۱۳۷۶ يوسف مردانی شيخ سلسله دراويش گنابادی که از يزد به سمت اصفهان در حرکت بود توسط ماموران اطلاعات بازداشت شدند که در پی فشارهای ناشی از اين بازداشت مردانی و فرزندش محمود هر دو در بيمارستان دی تهران بستری می شوند.
در شهريور ۱۳۷۶ اداره اطلاعات اصفهان يوسف مردانی از اصفهان و شهرضا اخراج مينمايد.

در دی ۱۳۷۶ اداره اطلاعات اصفهان مجدداً يوسف مردانی را از اصفهان اخراج ميکند.

در فروردين ۱۳۸۰ (محرم ۱۴۲۲) نيروهای اطلاعات و انتظامی به محل حسينيه دراويش گنابادی يورش نموده و صفهای نماز آنها را به هم زدند و نمازگزاران و عزاداران حسينی را دستگير و بازداشت نمودند.

در ۳۱ فروردين ۱۳۸۰ (برابر با ۲۵ محرم) نيروی انتظامی به دستور اداره اطلاعات اقدام به جلب و بازداشت تعداد بسياری از دراويش گنابادی و اعزام آنها به کلانتريها و مقرهای اطلاعات نمود.

در روز پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۰ نيروهای ويژه اطلاعات، انتظامی، اطلاعات نيروی انتظامی، کميته اماکن، يگان ويژه، پليس ۱۱۰ و پليس ضدشورش با بيش از ۵۰ دستگاه اتومبيل پاترول و مجهز به تيربارهای سنگين با بستن اتوبان کاوه و مسيرهای منتهی به حسينيه، به حسينيه دراويش گنابادی (رضا)حمله برده و مراسم عزاداری آنها را برهم زده و بيش از ۶۰ نفر از دراويش را بازداشت کردند.

در ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۰ اداره اطلاعات اصفهان حاج دکتر مهندس سيد عليرضا جذبی از مشايخ دراويش گنابادی را بازداشت و به اتهام برگزاری نماز جماعت و امامت نماز جماعت در بند ويژه زندانی نمود.

مأمورين امنيتی در ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۰ اقدام به حمله به منزل دکتر جذبی نموده و ضمن ممنوع الملاقات کردن او کليه مجالس درويشی در اصفهان را تعطيل و خواندن نماز در جلسات دراويش را ممنوع اعلام نمودند.

در ۳ شهريور ۱۳۸۰ برای چندمين بار دکتر جذبی به اداره اطلاعات احضار و بازداشت شد.

در ۹ ارديبهشت ۱۳۸۱ مأمورين به منزل دکتر جذبی حمله کرده و نامبرده را که در دوران نقاهت پس از عمل جراحی چشم بسر می برد از اصفهان اخراج نمودند.
در ۱۱ تير ۱۳۸۷ منزل رحمت الله جوادی يکی از دراويش چرمهين اصفهان به دليل تشکيل مجالس درويشی در زير تيغ بولدوزرها تخريب و با خاک يکسان شد. بلدوزرها خانه اين معلم را پس از اينکه نيروهای انتظامی زن و فرزند او را از خانه بيرون کشيدند در زير آوار، نابود کردند. در اين ارتباط ۲۸ تن از دراويش احضار و بازداشت شدند. مجيد اميری، امامقلی قهرمانی، کمال راکميار، روزعلی اميری، ابوالقاسم صادقی، الله کرم صادقی، محمد جواد جوادی، يوسف لطفی، مهدی قاسمی، رضا قاسمی، ناصر جوادی، رسول سليمانی، نگهدار خدابخشی، مهدی رضايی، برزو نعمتی، غلامعلی لطفی برخی از احضارشدگان می باشند

۱۵مردادماه ۱۳۸۷ يوسف اميری از دراويش گنابادی ساکن چرمهين بازداشت و روانه زندان گرديد . وی قبلا نيز در هنگام تخريب منزل رحمت الله جوادی توسط نيروهای امنيتی دستگير شده بود. رحمت الله جوادی نيز که منزلش در ماه گذشته توسط نيروهای امنيتی با بولدوزر خراب شد مجددا توسط نيروهای اطلاعات بازداشت و روانه زندان گرديد.





















Copyright: gooya.com 2016