جمعه 2 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراهيم امينی عضو شورای مرکزی اعتماد ملی: احتمال کناره‌گيری خاتمی به نفع کروبی وجود دارد، فارس

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با رد احتمال کناره‌گيری کروبی، درباره احتمال کناره‌گيری خاتمی به نفع کروبی، گفت: هر چيزی امکان پذير است چون هر کانديدا اگر احساس کند که شرايط حضور بر اساس آنچه که در نظر داشت، همخوانی ندارد، امکان کنار رفتن قابل طرح است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيد ابراهيم امينی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوالی درباره اجماع اصلاح‌طلبان اظهار داشت: ‌هنوز فرصت برای ائتلاف و اجماع دير نشده است و بايد جلوتر برويم تا ببينيم وضعيت کانديداها چگونه خواهد بود، وضعيت جريان رقيب چگونه است و اگر اجماع به مصلحت بود به هر حال می‌توان بر روی آن بحث کرد.
وی در پاسخ به سوال ديگری درباره معاونت اولی ادامه داد: من فکر نمی‌کنم با توجه به نقش و جايگاهی که معاون اولی دارد که بايد يک نيروی اجرايی باشد اساسا اين بحث متناسب با ائتلاف کروبی وخاتمی باشد، نه کروبی موقعيت و شرايطش اجازه می‌دهد که يک معاون اجرايی باشد و نه خاتمی. من فکر می‌کنيم هيچکدام از آنها در اين شرايط قابل طرح برای معاون اولی نباشد.
وی گفت: گزينه ميرحسين و بحث پذيرفتن معاون اولی از سوی وی در بخش اول بستگی به نظر خود وی دارد ودر گام بعد به واسطه سوابق بحث معاون اولی ميرحسين قابل طرح است. ولی اعتقاد ندارم که بتوان بر روی معاون اولی کروبی برای خاتمی و يا خاتمی برای کروبی به واسطه تجارب به وضعيت کاری آنها و همين طور انتظاراتی که از يک معاون اول داريم بتوان بحث کرد.
امينی درخصوص رياست ستاد کروبی اظهار داشت: کرباسچی گزينه جدی برای رياست ستاد کروبی است که طی چندروز آينده شرايط مشخص خواهد شد و رياست ستاد کروبی نيز به صورت رسمی معرفی می‌شود.
وی در پاسخ به سوال ديگر فارس در خصوص اينکه چقدر احتمال می‌دهيد خاتمی به نفع کروبی کنار برود، افزود: هر چيزی امکان پذير است، قطعا هر کانديدا بر اساس اهداف و تغيير شرايطی اعلام حضور می‌کند اگر در يک مقطعی احساس کردند که آن شرايط حضور بر اساس آنچه که در نظر داشتند همخوانی ندارد طبيعی است که امکان اجماع و کنار رفتن قابل طرح است.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی عنوان کرد: کروبی در هر حال کانديدا است و تصميم کناره‌گيری هم ندارد بايد جلوتر برويم و شرايط و وضعيت افکار عمومی را ببينيم آرايش کانديداها را در هر دو جبهه اصولگرايی واصلاح‌طلبی ببينيم. و پس از آن، آن نيروهای ذينفوذی که می‌بينند امکان اجماع به نفع اصلاحات است آنها هم تلاش خود را می‌کنند و اينکه نتيجه چه می‌شود و اجماع به چه صورتی باشد هنوز معلوم نيست و بايد منتظر آينده بود.





















Copyright: gooya.com 2016