دوشنبه 5 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمايت رئيس مركز فلسطيني حقوق بشر از شيرين عبادي، سایت كانون مدافعان حقوق بشر

«راجي سوراني» رييس مركز فلسطيني حقوق بشر و نايب رييس اف آي دي اچ در نامه‌اي به «شيرين عبادي» برنده جايزه صلح نوبل و رييس كانون مدافعان حقوق بشر خواستار همكاري و همراهي مدافعان حقوق بشر در دوران كنوني شد. نايب رييس اف آي دي اچ در نامه خود از حمايت هاي شيرين عبادي و كانون مدافعان حقوق بشر از مردم فلسطين تشكر كرده است. او همچنين با انتقاد از برخوردهايي كه با شيرين عبادي صورت گرفته است، حمايت جامعه حقوق بشر جهاني از جمله مركز فلسطيني حقوق بشر را از تلاش‌هاي عبادي اعلام كرد. متن نامه راجي سوراني به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غزه، 26 ژانویه 2009

خانم عبادی عزیز

لطفاً عمیق‌ترین همدردی و حمایت من از نبرد خود برای احقاق حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را بپذیرید. من در جریان تلاش‌های سازمان یافتۀ وسیع برای ارعاب شخص شما و همكارانتان در كانون مدافعان حقوق بشر و تهدیدها و حملاتی كه امنیت شخصی شما را به خطر انداخته است، هستم. باور دارم كه این حملات غیرقانونی نه تنها علیه شما كه علیه همه جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر در ایران و بخشی از سیاست كلی یك رژیم سركوبگر برای خاموشی هر صدای مخالف در ایران است.

دوست عزیزم،
مردم ما، اعم از فلسطینیان و ایرانیان، بیش از هر زمان دیگری به ما نیاز دارند. در چنین دوران‌های دشواری، مدافعان حقوق بشر باید در كنار هم بمانند و با همدیگر همكاری و اعلام همبستگی كنند: كاری كه شما چندین بار در مورد وضعیت تأسف بار مردم فلسطین انجام داده‌ايد و من عمیقاً از شما سپاسگزارم. بسیار متأسفم كه شما، یك فعال برجسته حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، با چنین تهدیدهای خشونت بار و غیر منصفانه ای در كشور خود مواجه هستید. در این نبرد، ما همواره كنار شما ایستاده‌ایم، با شما و همكارانتان كار می كنیم و در هر قدم همراه شما هستیم. جامعه حقوق بشر جهانی، خصوصا مركز فلسطینی حقوق بشر، همواره پیگیر وضعیت شما خواهد بود و در هر شرایطی برای ابراز اعتماد خود نسبت به شما و حمایت خود از فعالیت‌های ارزشمندتان در جهت دفاع از حقوق ایرانیان، در كنار شما خواهد ایستاد، همانطور كه هر روزه از حقوق مردم خود و هر انسانی در این دنیا دفاع می كنیم.

لطفاً این پیام را بپذیرید و به خاطر داشته باشید: مدافعان حقوق بشر تنها نیستند، مبارزه برای احقاق حقوق بشر جهانی است و هیچ رژیمی، حتی سركوبگرترین رژیم‌ها، نمی توانند با فشارها، تهدیدها و آزارهای بزدلانۀ خود، این مبارزه را متوقف كنند.

با اعلام همبستگی،

راجي سورانی
رییس مركز فلسطینی حقوق بشر
نایب رییس اف آی دی اچ





















Copyright: gooya.com 2016