دوشنبه 19 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دعوتنامه محسن رضايي به احمدي‌نژاد براي عضويت در دولت ائتلافي، تابناک

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام که در قالب پيشنهاد تشکل «دولت ائتلافي کارآمد و متعهد» تلاش دارد حضوري متفاوت در انتخابات رياست جمهوري آتي داشته باشد، روز سه‌شنبه اين هفته نامه‌اي را در سه بخش به محمود احمدي‌نژاد براي عضويت در اين تشکل ارسال خواهد کرد.

يک منبع آگاه نزديک به محسن رضايي و «تشکل دولت ائتلافي کارآمد و متعهد» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به جزئيات نامه محسن رضايي به احمدي نژاد، اظهارداشت: اين نامه که در سه بخش تنظيم شده است، روز سه شنبه به طور رسمي از سوي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام براي رئيس جمهور ارسال خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با بيان اينکه بخش نخست نامه رضايي به احمدي‌نژاد مربوط به معرفي ايده دولت ائتلافي کارآمد و متعهد است، افزود: در بخش دوم اين نامه دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به نقد عملکرد دولت نهم از ابعاد گوناگون پرداخته و در بخش پاياني آن از رئيس‌جمهور براي پذيرش ايده دولت ائتلافي کارآمد و متعهد دعوت رسمي به عمل آورده است.

اين منبع آگاه ادامه داد: با توجه به مشي اصولگرايانه رئيس جمهور و دولت نهم، طبق اين نامه اين اختيار به احمدي‌نژاد داده شده است تا با پذيرش خردجمعي اصولگرايان و عضويت در شوراي مرکزي اين تشکل که بخشي از نيروهاي کارآمد و توانمند اصولگرا در آن عضويت دارند، براي کانديداتوري در انتخابات آتي با حمايت اين افراد مورد بررسي قرار گيرد.

وي درباره احتمال ارسال نامه از سوي محسن رضايي به سيد محمد خاتمي و مهدي کروبي نيز گفت: نوشتن نامه به اين دو کانديداي فعلي انتخابات رياست جمهوري در مرحله بعدي فعاليت تشکل دولت ائتلافي کارآمد و متعهد قرار دارد، البته نوشتن نامه به خاتمي و کروبي به جهت اصولگرايي و عضويت اين دو در شوراي مرکزي دولت ائتلافي انجام نخواهد شد، بلکه هدف تنها معرفي اين تشکل به آنها خواهد بود.

به گفته اين منبع نزديک به محسن رضايي، تشکل دولت ائتلافي کارآمد و متعهد در نظر دارد با دعوت ازچهره هاي شاخص اصولگرا که امکان بالقوه کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري اتي را دارند، آنان را به همفکري براي انتخاب کانديداي واحد و همکاري در دولت احتمالي اين کانديدا فرا بخواند.





















Copyright: gooya.com 2016