چهارشنبه 21 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بخش‌هايی از اصولگرايان از ميرحسين موسوی حمايت می‌کنند، ايلنا

يک فعالی سياسی اصولگرا تاکيد کرد:احتمال حمايت بخش‌هايی از مردم با گرايش اصولگرايی از کانديداتوری ميرحسين وجود دارد.

ايلنا: يک فعال سياسی اصولگرا گفت: نارضايتی از وضعيت اداره کشور موجب حضور ميرحسين موسوی در عرصه انتخابات رياست جمهوری دهم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناصر ايمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به اينکه ميرحسين موسوی در روز گذشته طی بيانيه‌ای مواضع خود را اعلام کرده است, گفت: شرايط کشور تفاوت‌های زيادی نسبت به بيست سال قبل کرده است و مهندس موسوی در طی اين بيست سال نارضايتی‌هايی نسبت به عملکرد دولت‌ها داشت اما شرايط را خطير نمی‌دانست.
وی افزود: اما اکنون با توجه به وضعيت خطير کشور, ميرحسين موسوی اعلام کانديداتوری خود را مطرح کرد؛ زيرا احساس می‌کرد که کانديداهای احتمالی توانايی برون رفت کشور از وضعيت موجود را ندارند.
ايمانی در پاسخ به اينکه آيا اصولگرايان از مهندس موسوی حمايت می‌کنند, تصريح کرد: اصولگرايان را بايد به دو بخش احزاب و سازمان‌های رسمی و بخش مردمی تقسيم کرد که به شعارها و سياست های اصولگرايان پايبند هستند.
وی در مورد بخش اول اصولگرايان که شامل احزاب و سازمان‌های سياسی می‌شوند, گفت: تصور می‌شود آنها حمايتی از ميرحسين موسوی نکنند اما در مورد بخش دوم که همان مردم اصولگرا هستند محل ترديد است و احتمال حمايت بخش‌هايی از مردم اصولگرا از ميرحسين وجود دارد.
عضو شورای سردبيری روزنامه رسالت در بخش ديگری در مورد تصميم خاتمی برای ادامه حضور يا کناره‌گيری از انتخابات گفت: حتی در زمانی که ميرحسين موسوی آمادگی حضور در انتخابات را اعلام نکرده بود, خاتمی تمايلی برای کانديداتوری نداشت و تنها براساس خاص و نظرات افراد ديگر کانديدا شد بنابراين خاتمی دارای يک انگيزه مضاعف برای کنار کشيدن از انتخابات شد.
ايمانی دو مشی را برای خاتمی پيش بينی کرد و افزود: خاتمی يا بايد قبل از ورود رسمی به انتخابات استعفا دهد و يا اينکه اکنون انصراف خود را اعلام نکند و در مرحله نهايی انتخابات به نفع ميرحسين موسوی کنار رود که فرض دوم محتمل‌تر است.





















Copyright: gooya.com 2016